Nieuws
Blind echtpaar kan hulp Albert Heijn vergeten

Al sinds 1988 stond het personeel het echtpaar bij bij het inpakken van de boodschappen. "Daar kwam enige tijd geleden verandering in met het dringende verzoek of we vooraf het boodschappenlijstje wilden faxen", aldus het echtpaar. "En nu mogen we het bestellijstje ook niet meer sturen. We moeten voortaan maar via de website van de AH-bezorgservice Albert onze boodschappen regelen. Dat zien we niet zitten. De kosten wegen niet op tegen een kwartiertje hulp. En we halen nota bene met onze blindengeleide honden zelf de boodschappen op!"
Steendam houdt zich doof voor de argumenten van het echtpaar. "Straks komen mensen met gebroken benen of ouderen ons ook vragen om boodschappen in te pakken. We willen geen precedent scheppen en hebben voor die service de landelijke bezorgdienst." Als het echtpaar de boodschappen wil laten inpakken dan moeten ze er maar extra voor betalen als het aan de filiaalhouder ligt.

Voortaan dokken voor hulp bij Albert Heijn
Met dank aan mstx voor de submit.
maar ergens kan ik het ook best begrijpen..
Petrus zal deze bedrijfsleider bij de hemelpoort wel even duidelijk maken
dat er meer in het leven is als geld, zoals de Hel.
Maar ja eigenlijk ook weer niet, ze kunnen deze mensen toch best even in stilte helpen. Dan kraait er geen haan naar.
P.s. Petrus bestaat niet, dus daar zou ik me geen zorgen over maken...
Als je het salaris van een gemiddelde werknemer daar neemt kost dat ze maarliefst 1,50.. En daarvoor stuur je een trouwe klant weg. foto
dit gaat echt me pet te boven, dat een bedrijfsleider zo asociaal kan zijn.
die mensen zijn trouwe klanten, komen al 18 jaar lang, 2 keer per week bij de albert heijn. dat is dus 1872 keer! die mensen kunnen niet zelf hun boodschappen doen, omdat ze blind zijn. als iemand een gebroken been heeft, kan je die eventjes helpen, want dat hoort. als iemand blind is moet je die persoon ook helpen. hoe klantvriendelijker hoe beter.
als ik in dat betreffende dorp zou wonen dan zou ik daar dus NIET meer mijn boodschappen doen. als een bedrijfsleider zo asociaal is, kan die dat vergeten. dan ga ik liever een dorp verderop.
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
Ten tweede zijn er dus alternatieven die de bedrijfsleider aangeeft, zoals Albert. Dan komen ze gewoon de boodschappen bij je thuis brengen.
Dit is in de VS heel normaal dit heet klantvriendelijkheid foto
hou je religie voor je, tenzij het echt sarcastisch is, of als het over het onderwerp gaat.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Edit: Dat blinde echtpaar wordt al zo lang geholpen; waarom zouden nu plotseling bussen met gehandicapten aankloppen voor dezelfde service? Lijkt mij een geval van stinkende stierenschijt.
fotofotofoto wat een foute woordkeuze
foto
Ik snap best dat de AH geen uitzondering kan maken voor twee klanten - dat is discriminatie en volgens mij gewoon verboden?
Dat ze al 18 jaar vaste klant zijn doet niet terzake. Ze hebben 18 jaar mazzel gehad dat het personeel dat voor ze wilde doen. Het was geen recht maar een gunst. Albert Heijn biedt een perfect alternatief, de Albert bezorgservice. Kost 4,95 nota bene, als dat je al teveel is? Wat willen ze dan, een persoonlijke chauffeur die de boodschappen voor je doet? Enig idee hoeveel dat kost?
Daar heb je Albert nou eenmaal voor, voor mensen die hun boodschappen niet bij de supermarkt meer kunnen halen. Oude mensen die niet ver kunnen lopen gaan toch ook niet om hulp vragen bij de AH? Die bestellen het dan toch ook maar via Albert?
en die tekst onder de foto, niet meer welkom, dat heeft de albert heijn man niet gezegd, dus niet overdrijven fok!
ruim 700 euro op jaarbasis extra voor wat ze prima zelf uit de rekken kunnen pakken.
enige probleem is het inpakken
Speciale karretjes voor mensen met rolstoelen en eventueel iemand die hun kan helpen om de spullen in de kar te doen als ze er niet bij kunnen komen.
Zelfs bij de Aldi en de Lidl staan deze speciale rolstoel winkelwagens er.
ALs je bij de kassa komt wordt er altijd gevraagd of ze moeten helpen bij het inpakken.
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
x 2 (2 keer per week) x 52 weken = 500 euro verlies per jaar. Da's liefdadigheid waar AH dus niet voor wordt gecompenseerd. Waarschijnlijk is dat bedrag hoger. Krijgt AH dat soms terug uit 1 of ander gespekt subsidiepotje? Echt niet
Vergeet vooral niet dat als 1 persoonslid bezig is met een blinde, dat normale klanten op dat moment dus ook niet meer geholpen worden. Het zou handiger zijn als iemand van de thuishulp de inkopen gezamelijk deed voor een ploegje blinden en zo het geheel in 1x kan afronden.
Het is heel makkelijk de vinger te wijzen naar AH, maar de rechtse, calculerende maatschappij heeft het er naar gemaakt. Kosten worden doorgeschoven aan de veroorzaker. De blinde dus. Heerlijk humaan. Maar niet de schuld van AH. De schuld ligt bij de cultuur die er achter zit.
poohbeer, kijk verder dan je neus lang is, en leer ff accepteren dat we in een land wonen waar het, eerder iig, heel normaal was dat je je buren kende en dat je nog sociaal was. Draag het uit en zorg voor een beter en leefbaar klimaat in nederland
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Donder toch een eind op..
Daar lig je dan in de Arena op de middenstip: Als een balletje...
Het lijkt de moraal van Nederland wel te zijn, als je ene keer een gunst hebt verkregen dan schijn je daar 'immer' recht op te hebben. 'Ah joah, die balkenende loopt onze uitkering te bestelen, we hebben recht op een hoge uitkering'. De moraal van Nederland, iedereen probeert zoveel mogelijk op iedereen te leven. Wat ene parasitisme dat hier aan de dag gelegd wordt.
Menselijk zou natuurlijk zijn om hen te helpen etc.., maar helaas zijn er dan teveel kosten en is de "oportunity-cost" te groot..
Jammer, maar zo is het nou eenmaal.
www.ahold.nl/page/1517.aspx
aan de linkerkant van de pagina staan nog meer mailadressen
Ik vind het al heel wat dat de filiaalmenager het 18 jaar heeft gedaan voor het koppel. Ik ben ervan overtuigd dat er een grondige reden is voor de verandering in diensten. Krapper budget, wisseling van filiaalmenager of simpelweg steeds meer eisen van het echtpaar in kwestie. Wie weet, schijnbaar was het erg genoeg om negatieve publiciteit te riskeren.
Bijna iedereen is schijnheilig, nutteloos om daar op te gaan wijzen, niet? Contructief zijn is ook moeilijk op zondag foto
Ik geloof niet dat opeens alle mensen daarvan misbruik gaan maken. Daarbij vind iedereen die in de winkel staat het heel normaal als je deze mensen helpt.
Wat een zak is die bedrijfleider, zelfs mijn bedrijfsleider is niet zo erg(en dat is een l*l) foto
En hoe kan een blind persoon via Albert. bestellen?!?
Dit is gewoon service die je als winkel moet verlenen. Mensen wijzen op de internet-service Albert, leidt er alleen maar toe dat deze mensen binnen blijven... het is toch geweldig dat deze blinde mensen nog de straat op kunnen, al is het maar om te shoppen...
Nee, het kost echt niet zoveel moeite om dit te doen, het gebeurt al 18 jaar... maar meneer de bedrijfsleider zit op z'n centen... => eikel van het jaar dat is 'ie..
Goede service my ass. Ze zouden meer Jumbo's in Nederland moeten hebben! foto
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Laat de Verrader van god naar de hel gaan. Hij is niet waardig als god zijn kind !
fotofoto
"Steendam houdt zich doof voor de argumenten van het echtpaar. "Straks komen mensen met gebroken benen of ouderen ons ook vragen om boodschappen in te pakken. We willen geen precedent scheppen en hebben voor die service de landelijke bezorgdienst." Als het echtpaar de boodschappen wil laten inpakken dan moeten ze er maar extra voor betalen als het aan de filiaalhouder ligt."
WTF!? Wat denken ze nou... blind zijn is echt iets heel anders dan oud en gebroken poten! foto Dat is toch geen vergelijking? (Ik vind trouwens dat je voor een oud iemand of iemand met een gebroken poot ook niet te lui moet zijn om iets te pakken, verdorie!)
Maar ja, geld geld geld! Daar gaat het om...
Ook als kruidenier heb je een sociale functie en dien je de zwakkeren in de maatschappij bij te staan naar vermogen. Ben je hiertoe niet bereid dan moet je stratenmaker op zee worden of zoiets. Smerige actie van die bedrijfleider! foto
plus ik denk dat er geen noodzaak is dat de blinden zelf in de winkel komen. Wat valt er immers te zien? Of willen ze alles voelen? Lekker dan. Alle eten wordt flink betast.... nee, ik denk dat het handiger is dat iemand het voor hun doet en dat zij zelf beter iets anders kunnen gaan doen.
Ontopic: Volgens mij moet jij het bericht nog een keer lezen want er staat dat de afgelopen ACHTTIEN jaar de service door AH werd geboden. Als dit ACHTTIEN jaar goed is gegaan, waarom komt hij nu dan ineens met dat "precedent argument" ?
Dit is gewoon weer een goed voorbeeld van het probleem dat HandigeHarry007 al aangaf.
Ik heb ook in een AH gewerkt en wij kregen doordeweeks heel veel bejaarde klanten, die wat hulp nodig hadden (alleenbij het inpakken, of om iets te pakken van de bovenste plank). Zij kwamen altijd precies op de rustige tijdstippen, dus meestal heel vroeg in de ochtend. Op dat moment heb je weinig klanten en kun je die mensen best even 5 minuten helpen.
Als deze bedrijfsleider het zo'n probleem vind, kan hij toch voorstellen dat ze vroeg in de ochtend komen ofzo? Als je het al 18 jaar doet, dan lijkt het me belachelijk om opeens te stoppen. Echt niet dat ze daar echt verlies op hebben...
En ik denk niet dat er in die 18 jaar zoveel gehandicapten bij die winkel bijgekomen zijn door dat echtpaar, anders had hij dat ook wel vermeld.
Niet zeuren, maar werken...het is maar een kleine moeite.
Kijk dat die manager te lui is om zelf (als klant zijnde) in te pakken en bij zo'n service direct misbruik zou maken betekend natuurlijk nog niet dat iedereen zo is. Als hij eens wat vaker uit z'n grot en onder de mensen zou komen begrijpt hij dat ook.
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
aan de Kassa even afrekenen en dan kun je verder maar uitzoeken foto
Ook sinds dien ik weet waar het vlees vandaan komt zet ik geen poot
meer in deze K*T winkel.
En mensen die roepen dat ze niet willen betalen voor hun extra service snappen het niet helemaal. Je betaald toch ook mee aan diverse andere gehandicaptenvoorzieningen zoals geribbelde tegels, stoplichten die ook geluid maken, schuin aflopende stoepjes, extra brede poortjes bij de metro en ga zo maar door. Hopelijk roep je het nog zo hard als je zelf door een ongeluk opeens die voorzieningen nodig hebt.
moeten ze wel de site van ah aanpassen voor blinden foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken