Regionale zenders scoren

De commerciële regionale zenders doen het steeds beter. Dat blijkt uit de laatste luistercijfers die het onderzoeksbureau Intomart vanochtend bekend heeft gemaakt. De cijfers gaan over de periode oktober-november 2009. Gezamenlijk halen zenders als Radio 8FM, Fresh FM en RadioNL een marktaandeel van 5,4 procent. Vorig jaar in dezelfde periode was dat nog 3,7 procent.

Voor de rest zijn er weinig verschuivingen. De marktleider blijft Radio 538, gevolgd door Radio 2 en Radio 3FM. Als je echter kijkt naar vorig jaar is 3FM de grote winnaar. In een jaar tijd kreeg de publieke popzender er 1,1 procent marktaandeel bij, wat in radioland een groot verschil is.

We luisterden met z'n allen gemiddeld 3 uur en 21 minuten per dag naar de radio. Dat is zeven minuten langer dan in de vorige meetperiode. Aan het luisteronderzoek doen maandelijks ruim 9000 mensen mee.

Een volledig overzicht van de marktaandelen is hier te vinden .