Nieuws
Minder treinen in weekeinde vanwege winter
De spoorbedrijven houden dit weekeinde rekening met sneeuw en strenge vorst. Dat kan gevolgen hebben voor de infrastructuur. Om beter in te kunnen spelen op eventuele problemen, laten NS en ProRail op trajecten waar normaal een keer per kwartier een intercity of sprinter rijdt, morgen en overmorgen een keer per half uur een langere trein rijden. Het gaat vooral om trajecten in de Randstad.
De spoorbedrijven zetten morgen en overmorgen extra mensen in om gladheid op perrons en eventuele storingen te kunnen aanpakken. Overmorgen wordt bekeken of aanstaande maandag ook nog met een aangepaste dienst wordt gereden. NS en ProRail raden reizigers aan zich voor vertrek te informeren. Dat kan onder andere via de website van de NS.
Winter in Nederland: NS laat minder treinen rijden (foto: ANP)
In de Oekraine rijden op veel baanvakken slechts twee maal daags een trein en in Rusland soms slechts 3 maal per week.
In Tsjechie is het niet ongebruikelijk dat als je een trein mist je 3 uur moet wachten in de sneeuw op de volgende trein.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
Amateurs! Waarom kan het in Rusland / DLD / Oostenrijk wel goed gaan?
Gelukkig ben ik niet afhankelijk van het ov in Nederland en heb ik 2 auto's voor de deur staan
Bekijk eens:
Hoe meer naar rechts, hoe drukker het spoor
foto
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Maar veiligheid boven alles lijkt me
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
Infrastructuur in Nederland !
Het gaat nog een keer leuk worden als het een strenge winter in NL gaat worden.
Als het te warm is trekken de rails krom
In de herfst heb je last van bladeren :'')
In de winter vriezen de wissels vast
Het is altijd wel wat met het pauper spoor in Nederland.
Langleven de auto!
misschien dat Driek Oplopers hier commentaar bij kan geven?
Das wel gewoon Fail
Klik.
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
De NS levert prima prestaties, het gaat zo ontzettend vaak goed dat wanneer het een keertje iets minder gaat mensen gelijk lopen te klagen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de nederlandse klaagcultuur, want de NS doet het zeker niet slecht.
*Mensen die opkomen voor 2 bedrijven die niets anders voor het oog hebben dan hen geld uit hun zakken te kloppen met zo min mogelijk service.. *
Desalnietemin is het het mooie uitdaging om gegeven de drukte en nieuwe treinstellen toch een mooie oplossing te vinden voor het huidige treinenprobleem. Oplossing die ik me kan voorstellen is het spoor meer/volledig onder de grond aan te leggen, dan heb je geen last meer aan sneeuw. Nadeel zijn natuurlijk de kosten.
Daarnaast moet rijkswaterstaat ook maar een normale snelwegen aanleggen tussen de grote steden in Nederland. Tussen Rotterdam en Amsterdam ligt slechts een 2 baans weg vol bochten en omwegen, tussen Rotterdam en Utrecht is het niet anders. Als er een HSL kaarsrecht van de ene naar de andere stad gelegd kan worden moet dat met een snelweg ook kunnen. Is vast niet makkelijk, maarja, makkelijk is ook maar saai!
De beste oplossing is natuurlijk gewoon dichtbij je werk (of studie) te gaan wonen, mijn enige reistijd is 5 minuten lopen.
Veel mensen zijn inderdaad passief en hopen dat alles op hen afkomt in het leven. Vervolgens klagen ze dat ze constant "beroofd" worden van hun geld, nooit aandacht krijgen en nooit succes hebben en niemand voor hen "zorgt". Tja, als je lui bent moet je daar ook de gevolgen van accepteren. Bovendien wordt er in Nederland dan nog steeds prima voor je gezorgd. In andere landen ga je gewoon naar de kloten, net als in de natuur.
Vervolgens word ik naar een sneltrein gestuurd die na 3 kwartier in de trein wachten zonder enige info, uit de dienstregeling wordt genomen.
De vervangende sneltrein van een halfuur later, vertrok met 15 minuten vertraging.
Alle gebieden waren op een PDA van een medewerker rood gekleurd, behalve de Hoekse lijn. Bij aankomst bleek deze allang niet meer te rijden...
In de tijd dat elke OV-passagier getraceerd wordt van paal naar paal, blijkt het in de praktijk vreselijk moeilijk te zijn om aan te geven waar de treinen exact zijn.
Automatisering, infomatie, informeren en de treindiensten halveren...
*zucht*
*gaat nooit meer klagen over de NS als er vanwege winterweer problemen op het spoor zijn.
Agressief en
Razendsnel
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken