Een Nederlandse hacker die zichzelf drie jaar geleden toegang verschafte tot het netwerk van een Amerikaans bedrijf krijg een taakstraf van 60 uur opgelegd. De rechtbank in Utrecht bepaalde dit vandaag. De hacker, Ewout Z., drong onder de nickname 'Kaas' binnen op het netwerk van Hellmuth, Obata & Kassabaum (HOK). Op het netwerk van HOK vond hij onder andere een plattegrond en bouwtechnische tekeningen van het Pentagon.
Z. wees HOK op het lek en het bedrijf ging in op zijn aanbod te helpen met het dichten van de veiligheidslekken. "Op hun verzoek heb ik rapporten over de gaten opgesteld. Daarmee was ik op 10 juli klaar. Ze beloofden me 3600 dollar te geven voor de informatie. Toen heb ik ze mijn adres gegeven. Op 16 juli stond de politie voor mijn deur."
Maar liefst elf agenten waren aanwezig bij de arrestatie. De Nederlandse politie arresteerde de man op verzoek van de Verenigde Staten. Ewout Z. verklaarde tegenover het Radio 1 journaal dat hij opgelucht was over het vonnis. De eis van de officier van justitie was 120 uur taakstraf en 3 maanden voorwaardelijk.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Wat een hacker ben je dan als je, je adres gaat geven aan het bedrijf dat je net hebt gehackt. Het is trouwens ook niet netjes van HOK als ze hem iets hebben belooft.
Op vrijdag 1 april 2005 17:13 schreef Nynex het volgende: En terecht. Die eikel had niks te zoeken in dat netwerk, ongeacht wat z'n intenties waren.
om eerlijk tezijn ben ik wel blij met dit soort mensen, dankzei hem kan dat bedrijf het lek nu dichten zodat een of andere terrorist niet bij die plannen kan komen.
Ach, Nederland is echt een kontenlikker van Big Brother Amerika foto Uitlokking mag in Nederland niet, maar als het dan Amerikanen zijn die dat doen om vervolgens de persoon in kwestie te pakken dan mag het wel foto
Op vrijdag 1 april 2005 17:13 schreef Nynex het volgende: En terecht. Die eikel had niks te zoeken in dat netwerk, ongeacht wat z'n intenties waren.
Vergeet niet dat er in Amerika bedrijven zijn die dit soort klussen in opdracht doen van een bedrijf. Dit onder het mom van de security testen.
Ik vind het eerlijk dat hij het gewoon gemeld heeft richting het bedrijf, hij had dit ook niet kunnen doen en de tekeningen kunnen verpatsen aan een of andere idioot of terrorist die er iets mee zou kunnen. Echter begrijp ik niet dat hij, indien hij de rapporten als bewijs aan zou kunnen dragen, dat hij toch veroordeeld wordt. Volgens de Nederlandse wet is het strafbaar jezelf toegang te verschaffen tot andermans eigendommen. Maar gezien de Amerikaanse manier van reageren begrijp ik ook niet waarom ze niet gelijk om uitlevering gevraagd hebben, dat zou namelijk het beste bij de taktiek van de FBI passen.
Al met al, hacken is niet netjes. Maar doe je het netjes wordt je toch nog gestraft. Stimuleren van criminaliteit is dit, het straffen van nette hackers dan foto
Als ze zijn beveiligingsadviezen werkelijk hebben gebruikt is dit zeer matig, als ze het niet gebruikt hebben kan je zeggen dat ze hem gewoon uit de tent gelokt hebben om hem te kunnen pakken.
Dat is dus gewoon uitlokking... "ja, doe dit maar, dan krijg je geld". Vervolgens de politie inschakelen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step. Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Lekker aso, eerst die gast wijs maken dat ze hem willen inhuren en dan hem laten oppakken zodat ze niets hoeven te betalen. Lijers...
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
Op vrijdag 1 april 2005 17:17 schreef killswitch het volgende:
[..]
om eerlijk tezijn ben ik wel blij met dit soort mensen, dankzei hem kan dat bedrijf het lek nu dichten zodat een of andere terrorist niet bij die plannen kan komen.
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Op vrijdag 1 april 2005 17:18 schreef Grolsch35 het volgende: Ach, Nederland is echt een kontenlikker van Big Brother Amerika foto Uitlokking mag in Nederland niet, maar als het dan Amerikanen zijn die dat doen om vervolgens de persoon in kwestie te pakken dan mag het wel foto
Ik mis het uitlokkingsaspect?? HOK heeft die gozer toch niet gevraagd om de "inbraak" te plegen, dat heeft hij op eigen initiatief gedaan. Van uitlokking is dus geen sprake, hij heeft gewoon een strafbaar feit begaan, inbreken op een bedrijfsnetwerk mag nu eenmaal niet. Dat ie vervolgens niet zo snugger is geweest en gedacht heeft er een slaatje uit te kunnen slaan, kun je alleen hem aanrekenen.
Dat het van het bedrijf niet bepaald netjes is geweest om hem NA zijn hulp aan te geven is een ander verhaal.
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
ooit gehoord van mensen die INGEHUURD worden om de beveiliging van het bedrijf te testen zodat men dat kan VERBETEREN vervolgens......
zoals het nu is gegaan mag je het afkeuren maar ik ben van mening dat de mensen die het in overleg met dat bedrijf doen ter verbetering van het bedrijf gewoon hun gang moeten kunnen gaan zonder de politie meteen achter zich aan te hebben....
Op vrijdag 1 april 2005 17:13 schreef Nynex het volgende: En terecht. Die eikel had niks te zoeken in dat netwerk, ongeacht wat z'n intenties waren.
Nee, hij heeft er idd niets te zoeken. Maar hij heeft wel volkomen overeenkomstig de hacker etikette gehandeld: zodra je ergens binnen bent, dan informeer je de eigenaar van de site. Ik heb op mijn site ook eens zo'n gast gehad, en ik heb hem vriendelijk bedankt voor zijn informatie. Zelf heb ik xs4all wel eens (lang geleden) gehacked en heb hen ook geinformeerd over het gat - ook een keurige dankjewel.
Dit soort hackers zijn een zege voor de wereld, die moet je niet uitbannen maar juist koesteren (het moet ook geen vrijbrief worden voor alle hackers om in het wilde weg te gaan hacken). Wat deze hacker kan, kan een terroristische cracker ook. En die is echt niet zo vriendelijk om even te melden dat de achterdeur open staat.
Op vrijdag 1 april 2005 17:13 schreef Louterman het volgende: Wat een hacker ben je dan als je, je adres gaat geven aan het bedrijf dat je net hebt gehackt. Het is trouwens ook niet netjes van HOK als ze hem iets hebben belooft.
Een hacker misdoet niks. Een hacker gaat geen vandalisme plegen op servers enzo. Een hacker maakt geen misbruik van het binnendringen. Als men vandalisme pleegt op servers of misbruik maakt bij het indringen dan is het een CRACKER geen hacker. Heel groot verschil tussen beide!
Op vrijdag 1 april 2005 17:23 schreef Slotter het volgende:
[..]
Ik mis het uitlokkingsaspect?? HOK heeft die gozer toch niet gevraagd om de "inbraak" te plegen, dat heeft hij op eigen initiatief gedaan. Van uitlokking is dus geen sprake, hij heeft gewoon een strafbaar feit begaan, inbreken op een bedrijfsnetwerk mag nu eenmaal niet. Dat ie vervolgens niet zo snugger is geweest en gedacht heeft er een slaatje uit te kunnen slaan, kun je alleen hem aanrekenen.
Dat het van het bedrijf niet bepaald netjes is geweest om hem NA zijn hulp aan te geven is een ander verhaal.
Op vrijdag 1 april 2005 17:13 schreef Nynex het volgende: En terecht. Die eikel had niks te zoeken in dat netwerk, ongeacht wat z'n intenties waren.
Bullshit. Als iemand jou wijst op een fout in iets, ga die persoon dan straffen of dankbaar zijn? Toch dankbaar zijn? De hacker heeft niks maar dan ook niks misdaan.
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Stel, iemands huis staat in de fik. Je ziet op de tweede verdieping een kindje voor het raam staan, meet theedoekjes te wapperen etc. De voordeur zit op slot. Dan tik jij toch ook een ruitje in om dat kind te gaan halen? Dan heet het toch ook geen inbreken? foto
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Als ik jouw erop wijs dat je achterdeur nog open staat ga je toch ook niet de politie bellen om te zeggen dat ik een dief ben!!! fotofotofotofotofoto
Op vrijdag 1 april 2005 17:34 schreef menesis het volgende:
[..]
Als ik jouw erop wijs dat je achterdeur nog open staat ga je toch ook niet de politie bellen om te zeggen dat ik een dief ben!!! fotofotofotofotofoto
Dus ik kom thuis van het werk, jij bent aan het rondlopen op de eerste verdieping, en dan zeg jij: "Ik wilde behulpzaam zijn en bewijzen dat ik gemakkelijk binnen kon komen. Je achterdeur staat trouwens gewoon open."????
Het Pentagon is niet niks om zomaar de bouwtekeningen van te laten slingeren. Echter, als je bij die tekeningen kan, kan je mogelijk ook bij de tekeningen van de stadions waar HOK beroemd om is (Millennium Stadium, Cardiff bijvoorbeeld.) Dan kan je ook bij de tekeningen van de luchthaven- en cruiseterminals die ze hebben ontworpen (in Amsterdam staat er eentje.) De mogelijkheden voor kwaadwillenden waren bijkans eindeloos.
Het fijne van deze zaak zullen we nooit weten. HOK als bedrijf hoeft hier niets mee te maken te hebben. Voor hetzelfde geld voelt hun eigen systeembeheerder zich zo in z'n hemd gezet dat hij op eigen houtje het een en ander aan de politie heeft doorgegeven.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
Op vrijdag 1 april 2005 17:25 schreef blieb het volgende:
[..]
Dit soort hackers zijn een zege voor de wereld, die moet je niet uitbannen maar juist koesteren (het moet ook geen vrijbrief worden voor alle hackers om in het wilde weg te gaan hacken). Wat deze hacker kan, kan een terroristische cracker ook. En die is echt niet zo vriendelijk om even te melden dat de achterdeur open staat.
Computervredebreuk moet gewoon een torenhoge straf op komen. Waar halen die leipo's het gore lef vandaan een beetje in andermans computers en netwerken te gaan klooien. Zo hoort het niet inelkaar te zitten potverdorie foto De regering moet de veiligheid van bedrijven en consumenten op internet waarborgen, desnoods door middel van strafrecht. Je laat het wel uit je hoofd om met dat soort dingen te gaan klooien als je er 20 jaar cel voor kunt krijgen foto
Heb je ook geen whitehat lieve hackertjes meer nodig met hun onzin ethics.
Op vrijdag 1 april 2005 17:34 schreef Bolletje_170 het volgende:
[..]
Stel, iemands huis staat in de fik. Je ziet op de tweede verdieping een kindje voor het raam staan, meet theedoekjes te wapperen etc. De voordeur zit op slot. Dan tik jij toch ook een ruitje in om dat kind te gaan halen? Dan heet het toch ook geen inbreken? foto
Hij mag blij zijn dat Amerika niet zijn zinnen heeft gezet op zijn uitlevering! Nederland kennende wordt er vervolgens ja en amen gezegd en wordt hij op het eerstvolgende vliegtuig gezet...
So this is how liberty dies... with thunderous applause. Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Op vrijdag 1 april 2005 17:19 schreef orbit_ph het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er in Amerika bedrijven zijn die dit soort klussen in opdracht doen van een bedrijf. Dit onder het mom van de security testen.
Echter begrijp ik niet dat hij, indien hij de rapporten als bewijs aan zou kunnen dragen, dat hij toch veroordeeld wordt. Volgens de Nederlandse wet is het strafbaar jezelf toegang te verschaffen tot andermans eigendommen. Maar gezien de Amerikaanse manier van reageren begrijp ik ook niet waarom ze niet gelijk om uitlevering gevraagd hebben, dat zou namelijk het beste bij de taktiek van de FBI passen.
Ik denk dat dit bewijs al meegerekend is. Daarom heeft hij ook 'slechts' een taakstraf van 120 uurtjes. Anders moest hij toch brommen.
quote:
Al met al, hacken is niet netjes. Maar doe je het netjes wordt je toch nog gestraft. Stimuleren van criminaliteit is dit, het straffen van nette hackers dan foto
Nee, hacken wordt in het algemeen afgestraf, of je nu een nette of een dirty hacker bent. Dus als je netjes bent (aangeven van een hack), krijg je al straf, laat staan als je slechte bedoelingen hebt. Dan krijg je helemaal een celstraf. Hacken toestaan, of gedogen geeft juist meer vrijheid aan hackers.
De eerste vraag is natuurlijk, waarom wil je in vredesnaam inbreken in die server. Maar zoals gezegt, je hebt hackers, crackers en scriptkiddies. Hackers breken in maar doen niets of nog beter, ze melden het aan het bedrijf(anoniem als je een beetje slim bent foto ). Zij doen dit voor de kick. Crackers proberen toegang te verschaffen om schade aan te brengen, virusses, bedrijfsinformatie stelen etc. Scriptkiddies gebruiken meestal exploits die door hackers/crackers gevonden zijn en proberen daarmee een hoop vernieling aan te richten.
Nu is het natuurlijk fout van de man om A. in te breken en B. even rond te kijken. Een taakstraf valt nog mee, als je bouwplannen van het Pentagon hebt gezien. Ik had minstens verwacht dat Amerika om uitlevering zou vragen en hem als terrorist in Guantanomo Bay had gemieted. foto
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Nynex het volgende:
[..]
Computervredebreuk moet gewoon een torenhoge straf op komen. Waar halen die leipo's het gore lef vandaan een beetje in andermans computers en netwerken te gaan klooien. Zo hoort het niet inelkaar te zitten potverdorie foto De regering moet de veiligheid van bedrijven en consumenten op internet waarborgen, desnoods door middel van strafrecht. Je laat het wel uit je hoofd om met dat soort dingen te gaan klooien als je er 20 jaar cel voor kunt krijgen foto
Heb je ook geen whitehat lieve hackertjes meer nodig met hun onzin ethics.
Dit was ofwel sarcastisch ofwel zielig.
Het grote probleem is dat je niet hoeft te kunnen zien dat er wordt ingebroken in een computer, en dat je doorgaans niet kan zien dat er gevoelige informatie is gekopieerd. Zie dan eens voor de rechtbank aan te tonen dat iemand heeft ingebroken, dat die informatie is gekopieerd, dat de gedaagde die informatie heeft of heeft gehad, dat de gedaagde die informatie niet op een andere manier had kunnen verkrijgen... Zeg maar dag tegen die 20 jaar. Zeg uberhaupt maar dag tegen een veroordeling, of zelfs tegen de rechtzaak.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Nynex het volgende:
[..]
Computervredebreuk moet gewoon een torenhoge straf op komen. Waar halen die leipo's het gore lef vandaan een beetje in andermans computers en netwerken te gaan klooien. Zo hoort het niet inelkaar te zitten potverdorie foto De regering moet de veiligheid van bedrijven en consumenten op internet waarborgen, desnoods door middel van strafrecht. Je laat het wel uit je hoofd om met dat soort dingen te gaan klooien als je er 20 jaar cel voor kunt krijgen foto
Gelukkig zit onze minister Donner niet stil en zijn er al wetten in de maak waarmee het in principe strafbaar wordt om bijvoorbeeld via poort 80 een netwerk binnen te dringen zonder het gebruik van een valse sleutel/wachtwoord. Dat zal de boeven wel even leren! foto
Op vrijdag 1 april 2005 17:25 schreef rick--man het volgende:
[..]
ooit gehoord van mensen die INGEHUURD worden om de beveiliging van het bedrijf te testen zodat men dat kan VERBETEREN vervolgens......
zoals het nu is gegaan mag je het afkeuren maar ik ben van mening dat de mensen die het in overleg met dat bedrijf doen ter verbetering van het bedrijf gewoon hun gang moeten kunnen gaan zonder de politie meteen achter zich aan te hebben....
En dat is dus het probleem, hij is NIET ingehuurd, hij heeft zich eerst illegaal toegang verschaft, en daarna pas zich gemeld bij het bedrijf. Toen was het strafbare feit al gepleegd en kan hij daarvoor veroordeeld worden. Wat het bedrijf heeft gedaan is idd niet netjes, en eerlijk gezegd vindt ik dat ook strafbaar (contractbreuk). Maar als hij slim was geweest had hij zich eerst gemeld met "mag ik jullie beveiliging testen, zoja... etc".
Terecht dat hij een straf krijgt, en hij komt er mijn inziens licht vanaf.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Op vrijdag 1 april 2005 17:46 schreef shredder het volgende:
[..]
Ik denk dat dit bewijs al meegerekend is. Daarom heeft hij ook 'slechts' een taakstraf van 120 uurtjes. Anders moest hij toch brommen. [..]
Nee, hacken wordt in het algemeen afgestraf, of je nu een nette of een dirty hacker bent. Dus als je netjes bent (aangeven van een hack), krijg je al straf, laat staan als je slechte bedoelingen hebt. Dan krijg je helemaal een celstraf. Hacken toestaan, of gedogen geeft juist meer vrijheid aan hackers.
Was voor hem lucratiever geweest om de tekeningen te verkopen aan een of andere moslimorganisatie. Alleen dan zit de rest van de wereld met een probleem.
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Jij snapt dus helemaal niets van computers... foto
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
hij helpt ze toch? Wat heeft hij voor schade aangedaan, behalve het systeem veiliger gemaakt? Daar heeftie zelfs mee geholpen! Zogenaamde whitehat hackers zijn dat... Hacken doen ze vooral om de kick ervan, maar dan gaan ze niks slopen ofzo, sterker nog ze zorgen dat hackers die wél slechte intenties hebben er niet meer in komen. En da's dan slecht, tsjah... Wat jij wil goser.
Het is zo ongeveer dat je een lege auto aan de kant van een straat ziet staan met een portier open, en dat jij die portier dicht doet, zodat niemand em jat.
Op vrijdag 1 april 2005 18:50 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
hij helpt ze toch? Wat heeft hij voor schade aangedaan, behalve het systeem veiliger gemaakt? Daar heeftie zelfs mee geholpen! Zogenaamde whitehat hackers zijn dat... Hacken doen ze vooral om de kick ervan, maar dan gaan ze niks slopen ofzo, sterker nog ze zorgen dat hackers die wél slechte intenties hebben er niet meer in komen. En da's dan slecht, tsjah... Wat jij wil goser.
Het is zo ongeveer dat je een lege auto aan de kant van een straat ziet staan met een portier open, en dat jij die portier dicht doet, zodat niemand em jat.
Hij breekt de fucking wet. En nee je loopt niet zomaar tegen een slecht beveiligd netwerk aan zoals je tegen een auto met open portier aanloopt. Hij was op zoek naar slecht beveiligde netwerken, hij heeft er 1 gevonden, en er nog ingebroken ook. En nu moeten we 'em een medaille geven? Waar de FUCK dacht ie mee bezig te zijn toen hij uberhaupt op zoek ging naar een slecht beveiligd netwerk.. Nee, het feit alleen al dat hij veroordeelt is, zegt dat hij wel degelijk iets fout heeft gedaan. Iedereen moet met z'n poten van andermans computers afblijven, ook die fucking zelf-uitgeroepen whitehats.
Op vrijdag 1 april 2005 17:22 schreef Nynex het volgende:
[..]
Wat een onzin, die gast is gewoon een misdadiger, just because it's on een computerscreen doesn't make it OK ffs.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar. En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Verder hoop ik dat HOK nu gewoon eens zwaar gehackt word. Ben ik een inbreker als ik zie dat er een raampje open staat bij de buurman en de buurman hier van op de hoogte stel? Het had veel slechter voor hun kunnen aflopen en ik vind dat ze Ewout Z wel een bedankje mogen geven voor zijn dienst..
Op vrijdag 1 april 2005 18:59 schreef Nynex het volgende:
[..]
Hij breekt de fucking wet. En nee je loopt niet zomaar tegen een slecht beveiligd netwerk aan zoals je tegen een auto met open portier aanloopt. Hij was op zoek naar slecht beveiligde netwerken, hij heeft er 1 gevonden, en er nog ingebroken ook. En nu moeten we 'em een medaille geven? Waar de FUCK dacht ie mee bezig te zijn toen hij uberhaupt op zoek ging naar een slecht beveiligd netwerk.. Nee, het feit alleen al dat hij veroordeelt is, zegt dat hij wel degelijk iets fout heeft gedaan. Iedereen moet met z'n poten van andermans computers afblijven, ook die fucking zelf-uitgeroepen whitehats.
Waar dacht ie mee bezig te zijn? Problemen verhelpen natuurlijk, anders had ie die plattegrond al wel verkocht of zoiets... Noem iets slechts over whitehats graag! Als je een systeembeheerder bent heb je toch echt liever dat een whitehat hacker snel inbreekt die je zelfs helpt om het probleem te verhelpen, dan dat je er niet achter komt dat het slechtbeveiligt is en een blackhat een virus verspreidt waardoor je bedrijf tienduizenden euro's schade lijdt bijvoorbeeld.
Slechte dingen over whitehats >>> hacken is tegen de wet is niet persé iets slecht over whitehats simpelweg omdat wetten tegen hacken gemaakt zijn om schade te voorkomen. Hij voorkomt zelf ook schade. En dan kan je wel gaan zeiken dat et niet mag, maar dat bedrijfje mag wel dankbaar zijn dat ze niet het slachtoffer geworden zijn van blackhats, en er nu beter tegen beschermd zijn.
Op vrijdag 1 april 2005 17:53 schreef Yitsan het volgende: Gelukkig zit onze minister Donner niet stil en zijn er al wetten in de maak waarmee het in principe strafbaar wordt om bijvoorbeeld via poort 80 een netwerk binnen te dringen zonder het gebruik van een valse sleutel/wachtwoord. Dat zal de boeven wel even leren! foto
Fuck, alleen poort 80? En alle andere 65535 poorten dan? 2^16 wetten... Alleen de wetten voor poort 6771 en 6881 zijn er niet door... Laat het kabinet maar weer vallen! foto
foto hier kan ik dus boos om worden. Die mensen doen hun best eigenlijk gewoon voor niets... Krijg je zoiets foto hufters fotow Als ze nou hackers pakken die sites of iets platgooien maar nee foto
Op vrijdag 1 april 2005 18:50 schreef KarmaniaK het volgende: hij helpt ze toch? Wat heeft hij voor schade aangedaan, behalve het systeem veiliger gemaakt? Daar heeftie zelfs mee geholpen! Zogenaamde whitehat hackers zijn dat... Hacken doen ze vooral om de kick ervan, maar dan gaan ze niks slopen ofzo, sterker nog ze zorgen dat hackers die wél slechte intenties hebben er niet meer in komen. En da's dan slecht, tsjah... Wat jij wil goser.
Het is een beetje een twijfelgeval, maar op het moment dat hij bereid was geld aan te nemen werd het natuurlijk een beetje dubieus. Maar goed het was maar een jochie.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
Stel je voor dat je bij een groot bedrijf over een hek klimt, daarna een steen door een ruit gooit, en ze dan opbelt dat je voor $3600 pantserglas aan ze kan leveren............ Dat heet afpersing!
Op vrijdag 1 april 2005 19:07 schreef KarmaniaK het volgende:
[..]
Slechte dingen over whitehats >>> hacken is tegen de wet is niet persé iets slecht over whitehats simpelweg omdat wetten tegen hacken gemaakt zijn om schade te voorkomen. Hij voorkomt zelf ook schade. En dan kan je wel gaan zeiken dat et niet mag, maar dat bedrijfje mag wel dankbaar zijn dat ze niet het slachtoffer geworden zijn van blackhats, en er nu beter tegen beschermd zijn.
Dus als ik vandaag of morgen in je huis inbreek, eens effe goed rondsnuffel tussen je persoonlijke spullen om eens te kijken wat je hebt liggen en je vervolgens een alarmsysteem te koop aanbiedt want dat slot op je voordeur is toch echt wel bagger, ben je me dankbaar? Waar woon je precies????
Op vrijdag 1 april 2005 19:44 schreef Slotter het volgende:
[..]
Dus als ik vandaag of morgen in je huis inbreek, eens effe goed rondsnuffel tussen je persoonlijke spullen om eens te kijken wat je hebt liggen en je vervolgens een alarmsysteem te koop aanbiedt want dat slot op je voordeur is toch echt wel bagger, ben je me dankbaar? Waar woon je precies????
Ja dan ben ik je heel dankbaar, want als je die baggerdeur niet ziet, en andere mensen wel, kan iedereen er in.
Wil je dat een goed iemand jou wijst op de deur of een slecht iemand die je hele huis leegrooft? Geef mij die goeie persoon maar!
Natuurlijk zijn er scriptkiddies (slechte hackers) die de hele site leeghalen voor 'de kick'.
Zelf hack ik mijn eigen site op gaten, en als ik op school ben snuffel ik wat rond op andere sites. En als ik gaten vind mail ik gelijk de webmaster! foto
Verder hoop ik dat HOK nu gewoon eens zwaar gehackt word. Ben ik een inbreker als ik zie dat er een raampje open staat bij de buurman en de buurman hier van op de hoogte stel? Het had veel slechter voor hun kunnen aflopen en ik vind dat ze Ewout Z wel een bedankje mogen geven voor zijn dienst..
Als je het op de man wilt spelen moet je even met me in person ergens afspreken foto How about station Amsterdam Bijlmer, zo rond half 3 's nachts 8)
OT: Al die stomme kutmetaforen over mensen die dingen open zien staan... Die gozer 'zag' niet toevallig een onbeveiligd netwerk, hij was er naar op zoek, ongeacht zijn intentie is dat niet koosjer. Hij is geen internet veiligheidsfunctionaris ofzo, hij werkt niet voor een regeringsinstantie, hij hoort niet bij justitie, hij is gewoon een kerel die (in jullie terminologie) door achtertuinen loopt en op zoek is naar raampjes die op een kier staan, om vervolgens met een speelsetje aan slotenmaak tooltjes proberen ze open te wrikken en binnen te komen..
Als ik iemand aan me deur zie prutsen.. Nouja dit hoef ik niet verder uit te leggen, toch?
Op vrijdag 1 april 2005 20:09 schreef Nynex het volgende:
[..]
Als je het op de man wilt spelen moet je even met me in person ergens afspreken foto How about station Amsterdam Bijlmer, zo rond half 3 's nachts 8)
OT: Al die stomme kutmetaforen over mensen die dingen open zien staan... Die gozer 'zag' niet toevallig een onbeveiligd netwerk, hij was er naar op zoek, ongeacht zijn intentie is dat niet koosjer. Hij is geen internet veiligheidsfunctionaris ofzo, hij werkt niet voor een regeringsinstantie, hij hoort niet bij justitie, hij is gewoon een kerel die (in jullie terminologie) door achtertuinen loopt en op zoek is naar raampjes die op een kier stonden, om vervolgens met een speelsetje aan slotenmaak tooltjes proberen binnen te komen..
Als ik iemand aan me deur zie prutsen.. Nouja dit hoef ik niet verder uit te leggen, toch?
Een huis kun je niet vergelijken met een website. Je kan mensen zien rommellen aan je voordeur, maar tenzij je een perfect log-systeem hebt (die haast niemand heeft), kan je niet zien wie er op en aan je site kloot. foto
oke inbreken/hacken mag niet. Is en blijft gewoon een strafbaar feit. hij krijgt een taakstraf van 120 uur = 3 weken fulltime werken. lijkt me dat zijn behulpzaamheid en het prijsgeven van zijn identiteit en goedbedoelde medewerking ten positieve is meegenomen in het vonnis. Het betreft hier wel cruciale onformatie over het pentagon. Dus ik begrijp zijn opgeluchtheid. En ongetwijveld zal hij ergens wel trots zijn op zijn knap stukje meesterwerk en daar ook goed mee is omgegaan qua het dichttimmeren van het lek. Dus bied hem een baan aan! 120 uur taakstraf lekken dichten! Daarna een goede baan zoeken waar hij zijn kwaliteiten ten positieve kan gebruiken.
Wetten die het strafbaar stellen om beveiligingen te omzeilen en/of te reverse engineren zijn een slechte zaak imo (voorbeeld: de Digital Milennium Copyright Act (DMCA) in Amerika).
In plaats van een goede beveiliging te gebruiken vind men het blijkbaar belangrijk om de beveiliging ook nog eens gerechtelijk te beveiligen. Met als gevolg dat zwakke beveiligingen jaren lang kunnen blijven voortbestaan en kunnen verspreiden, en als er dan iemand met "de gulden loper" op de proppen komt, dan kan het bedrijf alsnog inpakken... (n.b. het verschil met een goede beveiliging is dat er geen "gulden loper" te vinden is).
So this is how liberty dies... with thunderous applause. Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
ik vind elf man politie zwaar over de top, maar ik vind ook zijn acties niet goed, tuurlijk kan hij de beste bedoelingen hebben gehad, maar hij breekt de wet. En door dan te zeggen "goed werk" etc, en hem geen boete te geven stimuleer je hem om het vaker te doen, wat dus ook geen goede zaak is
Op vrijdag 1 april 2005 17:17 schreef killswitch het volgende:
om eerlijk tezijn ben ik wel blij met dit soort mensen, dankzei hem kan dat bedrijf het lek nu dichten zodat een of andere terrorist niet bij die plannen kan komen.
Dat had je een jaar of tien geleden ook met de Belgische hacker Red Attack. Hij brak in het systeem van de Bank Generale in. Justitie wilde 'm vastzetten, maar de bank was er tegen en wilde 'm als systeembeheerder aannemen.
Op vrijdag 1 april 2005 20:09 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ja dan ben ik je heel dankbaar, want als je die baggerdeur niet ziet, en andere mensen wel, kan iedereen er in.
Wil je dat een goed iemand jou wijst op de deur of een slecht iemand die je hele huis leegrooft? Geef mij die goeie persoon maar!
Natuurlijk zijn er scriptkiddies (slechte hackers) die de hele site leeghalen voor 'de kick'.
Zelf hack ik mijn eigen site op gaten, en als ik op school ben snuffel ik wat rond op andere sites. En als ik gaten vind mail ik gelijk de webmaster! foto
Maar wat is je adres dan?? Ik vraag me namelijk heel sterk af of je daadwerkelijk zo reageert als je erachter komt dat ik door je prive-verzameling naaktfoto's van puberende meiden/jongens heb gesnuffeld, door je bankafschriften heb lopen neuzen, je belastingaangiften hebt gecontroleerd, eens hebt gekeken wat voor contracten je hebt, het adresboek in je telefoon eens nader hebt zitten bekijken, je cd's in de tussentijd even als bierviltjes hebt gebruikt, eens door je porceleinkast hebt gehobbeld (en oh ja, het spijt me echt dat die 17de eeuwse vaas stuk is hoor, sorry foutje, en het feit dat morgen de foto's van je vriendin op het net staan vind je ook niet erg gok ik). Enne, je autosleutels heb ik ook gevonden, sorry van de schade maar je bent goed verzekerd?????? En je moet me maar op m'n blauwe ogen vertrouwen dat ik geen persoonlijke/belastende/geheime info heb gekopieerd of andere zooi heb gemold tijdens mijn bezoek.
Ik denk dat een realistischer beeld zou zijn dat je wel eens behoorlijk nijdig zou kunnen worden. Ik ben het op zekere hoogte wel met je eens, MAAR als dit soort figuren (of jij wellicht) een bedrijf wil helpen, dan dien je van te voren het bedrijf in te lichtten OF je uberhaupt een poging mag proberen en indien het lukt OF het bedrijf geintresseerd is in de uitkomst en eventuele verbeteringen (heb jij lol, hebben zij er ook wat aan). Zo niet, ben je gewoon simpelweg illegaal bezig en moet je niet gaan zeuren als je gepakt word. Je weet toch dat het niet mag? En stel dat jij, geheel per ongeluk natuurlijk, wat sloopt, meld je dan nog steeds dat JIJ hebt ingebroken of laat je de schade lekker voor wat het is en zorgt dat je weg bent?
Meest gehoorde reactie van gesnapte pedofielen is ook dat ze hun minderjarige vriend(immet)jes geheel belangeloos wilden begeleiden in hun sexuele ontwikkeling. Klinkt mooi, maar het is nog steeds in strijd met de wet.
En natuurlijk is bovenstaande een overtrokken vergelijking, maar het is wel zo dat je op een hoop manieren activiteiten die als crimineel/illegaal zijn bestempeld kunt rechtlullen.
Een hacker is iemand die een lek of fout aanduidt. in dit geval moest dat bedrijf hem dankbaar zijn. Aan de andere kant had hij niet zijn adres moeten geven :S
Op vrijdag 1 april 2005 18:32 schreef got.rice het volgende:
[..]
zeker nooit leren kloppen..
neej, was op verzoek van de vs he. als die wat vragen zijn ze instaat met een tank je huis in te karre om je op te pakke voor kaugom op straat gooien foto
Circa 3 jaar geleden was Kaas vrij aktief als " hacker " Het is waar dat hij aktief is geweest in de FXP scene, en aldaar dus inderdaad schade heeft berokkend aan bedrijven. Kaas heeft destijds wel zijn leven gebeterd, en is daarmee gestopt. Hij was echter niet gestopt met het scannen van computers op vulnerabilitys, gezien zijn passie voor IT security, niet was verdwenen.
Wat heeft hij daadwerkelijk gedaan ? Hier volgt het.
Hij heeft, met zijn relatief primitieve hacking methodes, die hij had opgedaan in de FXP scene, aan het scannen op het netwerk van het bedrijf. Voor de simpele zielen onder ons, hij voelde of de deur openstond, en deed verder NIETS, niet eens naar binnen gluren. Toen de deur open bleek te staan, heeft hij aan het bedrijf gemeld wat er aan de hand was, en vervolgens geen aktie ondernomen.
Het bedrijf reageerde met een aanbod voor een security audit. Kaas zou hier geld voor ontvangen.
Na een weekend hard werken, had kaas het hele netwerk in opdracht van het bedrijf gehacked, en dus idd toegang tot al het vertrouwelijke , dan wel top geheim materiaal. Aan de hand van al zijn gegevens, heeft hij netjes een volledig raport geschreven, met daar in alle benodigde informatie.
Terwijl kaas, op zijn geld aan het w8ten was, werd hij midden in de nacht uit zijn bed gelicht door vermoedelijk de KLPD, in samenwerking met de AIVD. Hij werd, zonder proces uitgeleverd aan de USA. En aldaar aangeklaagd.
3 jaar later lees ik dit bericht hier op FOK, en iedereen die dit gelezen heeft, weet dan gelijk, dat het hele verhaal stinkt! Hij moet wel onder druk gezet zijn o.i.d En dat terwijl hij NIETS strafbaars heeft gedaan , hier in NL. Wat hij deed, is in de VS, echter WEL strafbaar, aangezien je daar wel iemand mag uitlokken, en vervolgens veroordelen.
Dit is overigens geschreven met een gedachte die Kaas ook kent. En velen leven met hem mee. " You can stop me as a individual, but you can't stop us all, "cause after all, we are all alike "
"You can stop me as an individual, but you can't stop us all 'cause after all whe're all alike"
Ik vind het wel een kots actie van dat shitbedrijf. Die hacker had ook wel hele andere dingen kunnen doen en bovendien veel meer dan die knullige 3000 euro verdienen aan de shit die hij gevonden had. Dan word je je ff gearresteerd. Nou lekker, je zou er gewoon crimineel van worden....
Op vrijdag 1 april 2005 23:52 schreef coretx het volgende: Groot verhaal
Heel schatting enzo maar die fxp scene doet ook niet veel meer dan gaten gebruiken als servertjes foto Dat je er een uitgebrijde uitleg neerzet vind ik heel aardig maar je doet de "leeken" denken dat de fxp scene een diep criminele organisatie is wat opzich nog wel meevalt. De meeste systeem beheerders die "gehacked" worden voor FXP doeleinden hebben er zelf ook nog dikke pret aan want zij krijgen gratis nieuwe films etc... Dus eigenlijk is de hele maatschappij corrupt, maar diegene die de ballen hebben daadwerkelijk iets te doen die worden in het zwarte licht geflikkert en genaait bij het leven. Zoals dus meneertje ik help het bedrijf en denk even 3000 euro te verdienen.
Geloof me systeem beheerders van de bedrijven zijn zelf net zo erg. Als je scant op zwakke servers, dan scan je op zwakke usernames en passwords zoals admin en leeg wachtwoord of 12345 om maar even een voorbeeld te noemen. Dan WIL je als systeembeheer gewoon gehacked worden om daar na een tijdje een mooi stuk van de taart af te kunnen snijden voor jezelf... Laten we wel wezen, welke (echte) systeembeheerder gebruikt nou wachtwoorden als 12345, juist geen enkele. Dus als ieder bedrijf nou eens zijn systeembeheerder screent in plaats van zich zorgen te maken over hackers komen we al een heel eind verder.
Hij zag een lek, hier had hij moeten stoppen en het bedrijf inlichten. Maar nee, meneer ging verder, kwam er achter dat hij gelogged was, maar kon het log niet wissen, dus bedacht hij een leuk verhaal over 3000 euri zodat iedereen het bedrijf lullig vond ..... foto
Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Nynex het volgende:
[..]
Computervredebreuk moet gewoon een torenhoge straf op komen. Waar halen die leipo's het gore lef vandaan een beetje in andermans computers en netwerken te gaan klooien. Zo hoort het niet inelkaar te zitten potverdorie foto De regering moet de veiligheid van bedrijven en consumenten op internet waarborgen, desnoods door middel van strafrecht. Je laat het wel uit je hoofd om met dat soort dingen te gaan klooien als je er 20 jaar cel voor kunt krijgen foto
Heb je ook geen whitehat lieve hackertjes meer nodig met hun onzin ethics.
Inderdaad zie maar, net al mensen die te hard rijden en daarmee toren hoge boetes krijgen. Nu rijdt niemand meer te hard fotofoto
Op vrijdag 1 april 2005 17:27 schreef concac het volgende: WTF 11 agenten om een nerd optepakken??
Ze waren bang dat hij op Ctrl Alt Delete zou drukken . . . .
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were real men, women were real women and small furry creatures from Alpha Centauri were real small furry creatures from Alpha Centauri.
Het is trouwens ook niet netjes van HOK als ze hem iets hebben belooft.
voor al uw spam
My subculture can kick your subculture's ass anytime
Uitlokking mag in Nederland niet, maar als het dan Amerikanen zijn die dat doen om vervolgens de persoon in kwestie te pakken dan mag het wel foto
Als hij er verder nou iets mee gedaan zou hebben...
Ik vind het eerlijk dat hij het gewoon gemeld heeft richting het bedrijf, hij had dit ook niet kunnen doen en de tekeningen kunnen verpatsen aan een of andere idioot of terrorist die er iets mee zou kunnen.
Echter begrijp ik niet dat hij, indien hij de rapporten als bewijs aan zou kunnen dragen, dat hij toch veroordeeld wordt.
Volgens de Nederlandse wet is het strafbaar jezelf toegang te verschaffen tot andermans eigendommen. Maar gezien de Amerikaanse manier van reageren begrijp ik ook niet waarom ze niet gelijk om uitlevering gevraagd hebben, dat zou namelijk het beste bij de taktiek van de FBI passen.
Al met al, hacken is niet netjes. Maar doe je het netjes wordt je toch nog gestraft. Stimuleren van criminaliteit is dit, het straffen van nette hackers dan foto
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Hij breekt de wet, hij krijgt straf. Goh, vreemd man. Nee echt HEEL raar.
En ja, REDELIJK stupide dat ie ook nog even zich laat opsporen, dat had ik anders gedaan, als je de wet breekt doe het dan goed.
Hij helpt helemaal niks, hij breekt gewoon in op computersystemen. Waar de fuck komt die sympathie voor die hackertjes toch vandaan, what the hell.
No matter hoevaak hij inbreekt, gaten worden altijd gevonden, er blijft altijd wel een manier, geen 1 computer is veilig genoeg (OFZO). Met andere woorden er moeten gewoon zware consequenties voor dit soort misdrijven komen.
Dat ie vervolgens niet zo snugger is geweest en gedacht heeft er een slaatje uit te kunnen slaan, kun je alleen hem aanrekenen.
Dat het van het bedrijf niet bepaald netjes is geweest om hem NA zijn hulp aan te geven is een ander verhaal.
zoals het nu is gegaan mag je het afkeuren maar ik ben van mening dat de mensen die het in overleg met dat bedrijf doen ter verbetering van het bedrijf gewoon hun gang moeten kunnen gaan zonder de politie meteen achter zich aan te hebben....
Dit soort hackers zijn een zege voor de wereld, die moet je niet uitbannen maar juist koesteren (het moet ook geen vrijbrief worden voor alle hackers om in het wilde weg te gaan hacken). Wat deze hacker kan, kan een terroristische cracker ook. En die is echt niet zo vriendelijk om even te melden dat de achterdeur open staat.
foto
Als je winkel wordt beroofd dan mag je blij zijn als ze 1 agent sturen.
Dacht toch van niet.
De poltie kwam via de ramen naar binnen.
Het Pentagon is niet niks om zomaar de bouwtekeningen van te laten slingeren. Echter, als je bij die tekeningen kan, kan je mogelijk ook bij de tekeningen van de stadions waar HOK beroemd om is (Millennium Stadium, Cardiff bijvoorbeeld.) Dan kan je ook bij de tekeningen van de luchthaven- en cruiseterminals die ze hebben ontworpen (in Amsterdam staat er eentje.) De mogelijkheden voor kwaadwillenden waren bijkans eindeloos.
Het fijne van deze zaak zullen we nooit weten. HOK als bedrijf hoeft hier niets mee te maken te hebben. Voor hetzelfde geld voelt hun eigen systeembeheerder zich zo in z'n hemd gezet dat hij op eigen houtje het een en ander aan de politie heeft doorgegeven.
Heb je ook geen whitehat lieve hackertjes meer nodig met hun onzin ethics.
Stelletje hielenlikkers foto
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
en wat gaat ie nou met de kopie-en van de pentagon-plattegronden doen? foto
En het woord KAAS word hier nog veel gebruikt foto
Maar zoals gezegt, je hebt hackers, crackers en scriptkiddies.
Hackers breken in maar doen niets of nog beter, ze melden het aan het bedrijf(anoniem als je een beetje slim bent foto ). Zij doen dit voor de kick.
Crackers proberen toegang te verschaffen om schade aan te brengen, virusses, bedrijfsinformatie stelen etc.
Scriptkiddies gebruiken meestal exploits die door hackers/crackers gevonden zijn en proberen daarmee een hoop vernieling aan te richten.
Nu is het natuurlijk fout van de man om A. in te breken en B. even rond te kijken. Een taakstraf valt nog mee, als je bouwplannen van het Pentagon hebt gezien. Ik had minstens verwacht dat Amerika om uitlevering zou vragen en hem als terrorist in Guantanomo Bay had gemieted. foto
Het grote probleem is dat je niet hoeft te kunnen zien dat er wordt ingebroken in een computer, en dat je doorgaans niet kan zien dat er gevoelige informatie is gekopieerd. Zie dan eens voor de rechtbank aan te tonen dat iemand heeft ingebroken, dat die informatie is gekopieerd, dat de gedaagde die informatie heeft of heeft gehad, dat de gedaagde die informatie niet op een andere manier had kunnen verkrijgen... Zeg maar dag tegen die 20 jaar. Zeg uberhaupt maar dag tegen een veroordeling, of zelfs tegen de rechtzaak.
Toen was het strafbare feit al gepleegd en kan hij daarvoor veroordeeld worden.
Wat het bedrijf heeft gedaan is idd niet netjes, en eerlijk gezegd vindt ik dat ook strafbaar (contractbreuk).
Maar als hij slim was geweest had hij zich eerst gemeld met "mag ik jullie beveiliging testen, zoja... etc".
Terecht dat hij een straf krijgt, en hij komt er mijn inziens licht vanaf.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Het is zo ongeveer dat je een lege auto aan de kant van een straat ziet staan met een portier open, en dat jij die portier dicht doet, zodat niemand em jat.
ik hoor dit zo vaak, hacker helpt bedrijf te laten zien waar de fouten zitten, en hij word opgepakt, walgelijk foto
Dampen uit een ondiep graf
stijgen naar de sparretoppen naar waar de regen woont...
Nee, het feit alleen al dat hij veroordeelt is, zegt dat hij wel degelijk iets fout heeft gedaan. Iedereen moet met z'n poten van andermans computers afblijven, ook die fucking zelf-uitgeroepen whitehats.
Verder hoop ik dat HOK nu gewoon eens zwaar gehackt word. Ben ik een inbreker als ik zie dat er een raampje open staat bij de buurman en de buurman hier van op de hoogte stel? Het had veel slechter voor hun kunnen aflopen en ik vind dat ze Ewout Z wel een bedankje mogen geven voor zijn dienst..
Slechte dingen over whitehats >>> hacken is tegen de wet is niet persé iets slecht over whitehats simpelweg omdat wetten tegen hacken gemaakt zijn om schade te voorkomen. Hij voorkomt zelf ook schade. En dan kan je wel gaan zeiken dat et niet mag, maar dat bedrijfje mag wel dankbaar zijn dat ze niet het slachtoffer geworden zijn van blackhats, en er nu beter tegen beschermd zijn.
Die mensen doen hun best eigenlijk gewoon voor niets...
Krijg je zoiets foto
hufters fotow
Als ze nou hackers pakken die sites of iets platgooien maar nee foto
Stel je voor dat je bij een groot bedrijf over een hek klimt, daarna een steen door een ruit gooit, en ze dan opbelt dat je voor $3600 pantserglas aan ze kan leveren............ Dat heet afpersing!
Wat een dikke n00bs die van HOK, ik hoop dat ze falliet gaan!
Ook niet slim van de hacker om zn adres te geven. Maar HOK kunnen we dus niet vertrouwen! foto
Wil je dat een goed iemand jou wijst op de deur of een slecht iemand die je hele huis leegrooft? Geef mij die goeie persoon maar!
Natuurlijk zijn er scriptkiddies (slechte hackers) die de hele site leeghalen voor 'de kick'.
Zelf hack ik mijn eigen site op gaten, en als ik op school ben snuffel ik wat rond op andere sites. En als ik gaten vind mail ik gelijk de webmaster! foto
OT:
Al die stomme kutmetaforen over mensen die dingen open zien staan...
Die gozer 'zag' niet toevallig een onbeveiligd netwerk, hij was er naar op zoek, ongeacht zijn intentie is dat niet koosjer. Hij is geen internet veiligheidsfunctionaris ofzo, hij werkt niet voor een regeringsinstantie, hij hoort niet bij justitie, hij is gewoon een kerel die (in jullie terminologie) door achtertuinen loopt en op zoek is naar raampjes die op een kier staan, om vervolgens met een speelsetje aan slotenmaak tooltjes proberen ze open te wrikken en binnen te komen..
Als ik iemand aan me deur zie prutsen.. Nouja dit hoef ik niet verder uit te leggen, toch?
Dus bied hem een baan aan! 120 uur taakstraf lekken dichten! Daarna een goede baan zoeken waar hij zijn kwaliteiten ten positieve kan gebruiken.
In plaats van een goede beveiliging te gebruiken vind men het blijkbaar belangrijk om de beveiliging ook nog eens gerechtelijk te beveiligen. Met als gevolg dat zwakke beveiligingen jaren lang kunnen blijven voortbestaan en kunnen verspreiden, en als er dan iemand met "de gulden loper" op de proppen komt, dan kan het bedrijf alsnog inpakken...
(n.b. het verschil met een goede beveiliging is dat er geen "gulden loper" te vinden is).
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
HACKERS zijn dus geen CRACKERS, snap dat nou eens.
Als ik die gast was zou ik dus echt meteen een rechtzaak beginnen om het geld op te strijken!
Ik vraag me namelijk heel sterk af of je daadwerkelijk zo reageert als je erachter komt dat ik door je prive-verzameling naaktfoto's van puberende meiden/jongens heb gesnuffeld, door je bankafschriften heb lopen neuzen, je belastingaangiften hebt gecontroleerd, eens hebt gekeken wat voor contracten je hebt, het adresboek in je telefoon eens nader hebt zitten bekijken, je cd's in de tussentijd even als bierviltjes hebt gebruikt, eens door je porceleinkast hebt gehobbeld (en oh ja, het spijt me echt dat die 17de eeuwse vaas stuk is hoor, sorry foutje, en het feit dat morgen de foto's van je vriendin op het net staan vind je ook niet erg gok ik). Enne, je autosleutels heb ik ook gevonden, sorry van de schade maar je bent goed verzekerd??????
En je moet me maar op m'n blauwe ogen vertrouwen dat ik geen persoonlijke/belastende/geheime info heb gekopieerd of andere zooi heb gemold tijdens mijn bezoek.
Ik denk dat een realistischer beeld zou zijn dat je wel eens behoorlijk nijdig zou kunnen worden.
Ik ben het op zekere hoogte wel met je eens, MAAR als dit soort figuren (of jij wellicht) een bedrijf wil helpen, dan dien je van te voren het bedrijf in te lichtten OF je uberhaupt een poging mag proberen en indien het lukt OF het bedrijf geintresseerd is in de uitkomst en eventuele verbeteringen (heb jij lol, hebben zij er ook wat aan). Zo niet, ben je gewoon simpelweg illegaal bezig en moet je niet gaan zeuren als je gepakt word. Je weet toch dat het niet mag? En stel dat jij, geheel per ongeluk natuurlijk, wat sloopt, meld je dan nog steeds dat JIJ hebt ingebroken of laat je de schade lekker voor wat het is en zorgt dat je weg bent?
Meest gehoorde reactie van gesnapte pedofielen is ook dat ze hun minderjarige vriend(immet)jes geheel belangeloos wilden begeleiden in hun sexuele ontwikkeling. Klinkt mooi, maar het is nog steeds in strijd met de wet.
En natuurlijk is bovenstaande een overtrokken vergelijking, maar het is wel zo dat je op een hoop manieren activiteiten die als crimineel/illegaal zijn bestempeld kunt rechtlullen.
[een boze docent Informatica in opleiding]
Wat is er echt gebeurd;
Circa 3 jaar geleden was Kaas vrij aktief als " hacker " Het is waar dat hij aktief is geweest in de FXP scene, en aldaar dus inderdaad schade heeft berokkend aan bedrijven. Kaas heeft destijds wel zijn leven gebeterd, en is daarmee gestopt.
Hij was echter niet gestopt met het scannen van computers op vulnerabilitys, gezien zijn passie voor IT security, niet was verdwenen.
Wat heeft hij daadwerkelijk gedaan ? Hier volgt het.
Hij heeft, met zijn relatief primitieve hacking methodes, die hij had opgedaan in de FXP scene, aan het scannen op het netwerk van het bedrijf. Voor de simpele zielen onder ons, hij voelde of de deur openstond, en deed verder NIETS, niet eens naar binnen gluren.
Toen de deur open bleek te staan, heeft hij aan het bedrijf gemeld wat er aan de hand was, en vervolgens geen aktie ondernomen.
Het bedrijf reageerde met een aanbod voor een security audit. Kaas zou hier geld voor ontvangen.
Na een weekend hard werken, had kaas het hele netwerk in opdracht van het bedrijf gehacked, en dus idd toegang tot al het vertrouwelijke , dan wel top geheim materiaal. Aan de hand van al zijn gegevens, heeft hij netjes een volledig raport geschreven, met daar in alle benodigde informatie.
Terwijl kaas, op zijn geld aan het w8ten was, werd hij midden in de nacht uit zijn bed gelicht door vermoedelijk de KLPD, in samenwerking met de AIVD.
Hij werd, zonder proces uitgeleverd aan de USA. En aldaar aangeklaagd.
3 jaar later lees ik dit bericht hier op FOK, en iedereen die dit gelezen heeft, weet dan gelijk, dat het hele verhaal stinkt! Hij moet wel onder druk gezet zijn o.i.d
En dat terwijl hij NIETS strafbaars heeft gedaan , hier in NL.
Wat hij deed, is in de VS, echter WEL strafbaar, aangezien je daar wel iemand mag uitlokken, en vervolgens veroordelen.
Dit is overigens geschreven met een gedachte die Kaas ook kent.
En velen leven met hem mee.
" You can stop me as a individual, but you can't stop us all, "cause after all, we are all alike "
Die hacker had ook wel hele andere dingen kunnen doen en bovendien veel meer dan die knullige 3000 euro verdienen aan de shit die hij gevonden had.
Dan word je je ff gearresteerd.
Nou lekker, je zou er gewoon crimineel van worden....
Dat je er een uitgebrijde uitleg neerzet vind ik heel aardig maar je doet de "leeken" denken dat de fxp scene een diep criminele organisatie is wat opzich nog wel meevalt.
De meeste systeem beheerders die "gehacked" worden voor FXP doeleinden hebben er zelf ook nog dikke pret aan want zij krijgen gratis nieuwe films etc...
Dus eigenlijk is de hele maatschappij corrupt, maar diegene die de ballen hebben daadwerkelijk iets te doen die worden in het zwarte licht geflikkert en genaait bij het leven. Zoals dus meneertje ik help het bedrijf en denk even 3000 euro te verdienen.
Geloof me systeem beheerders van de bedrijven zijn zelf net zo erg.
Als je scant op zwakke servers, dan scan je op zwakke usernames en passwords zoals admin en leeg wachtwoord of 12345 om maar even een voorbeeld te noemen.
Dan WIL je als systeembeheer gewoon gehacked worden om daar na een tijdje een mooi stuk van de taart af te kunnen snijden voor jezelf...
Laten we wel wezen, welke (echte) systeembeheerder gebruikt nou wachtwoorden als 12345, juist geen enkele.
Dus als ieder bedrijf nou eens zijn systeembeheerder screent in plaats van zich zorgen te maken over hackers komen we al een heel eind verder.
Maar nee, meneer ging verder, kwam er achter dat hij gelogged was, maar kon het log niet wissen, dus bedacht hij een leuk verhaal over 3000 euri zodat iedereen het bedrijf lullig vond ..... foto
met de mensen bestraffen dicht je geen gaten
contract laten opstellen dat je anoniem blijft en niet vervolgt kan worden voor de evetueele verstrekte informatie .
een beetje hacker zou toch moeten weten dat je genaaid wordt.
fotofoto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken