Helft burgemeesters en wethouders bedreigd

Nederland • Geschreven door Novum op 06-09-2010 @ 14:12
print 

Ongeveer de helft van de burgemeesters en wethouders heeft te maken met agressie en geweld. Van de gemeenteraadsleden krijgt 28 procent ermee van doen. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Uit eerdere onderzoeken bleek dat vorig jaar 69 procent van de burgemeesters en wethouders te maken heeft gehad met agressie en geweld en 49 procent van de gemeenteraadsleden. Deze onderzoeken waren echter minder betrouwbaar, omdat er minder burgemeesters, wethouders en gemeenteraadsleden aan deelnamen. "De cijfers in dit rapport zijn het meest betrouwbaar", legt een ministerwoordvoerder uit.

Veelal hebben de lokale politici te maken met bedreiging en intimidatie. Fysiek geweld komt veel minder vaak voor. De burgemeester doet het vaakst aangifte: in dertig procent van de gevallen. Van de wethouders doet achttien aangifte en van de raadsleden veertien.

Volgens directeur van het Nederlands Genootschap Burgemeesters Ruud van Bennekom is het bedreigen van lokale politici onderdeel van een bredere tendens. "Mensen grijpen steeds makkelijker naar dit soort middelen. Het gebeurt ook richting brandweermannen en ambulancemedewerkers", zei hij maandag op Radio 1.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

3429 views / 35 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1
Slechte zaak! Nederland takelt echt af ;/
userIcon
Op naar de gekozen Burgemeesters!


quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:12 schreef FrozenRealm het volgende:
Slechte zaak! Nederland takelt echt af ;/
Dit realiseerde ik me ook toen ik vanochtend TV aanzette en 'WNL' zag..
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:12 schreef FrozenRealm het volgende:
Slechte zaak! Nederland takelt echt af ;/
Onzin. Het is algemeen bekend dat faam en ideaal, des te groter, vijanden creëert.
Logisch toch! Als je ziet wat die lui allemaal lopen te verkloten.
userIcon
quote:
"Mensen grijpen steeds makkelijker naar dit soort middelen. Het gebeurt ook richting brandweermannen en ambulancemedewerkers", zei hij maandag op Radio 1.
Niet om het een of ander, maar het zijn vooral niet-Westerse allochtonen die zich hier schuldig aan maken.

Maar goed. De overheid verzuimt al decennia om tegen geweld en bedreigingen op te treden en wordt nu zelf ook slachtoffer. Wellicht dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren.

Zijn er trouwens ook gegevens bekend over in hoeverre de bedreigingen hard te maken zijn (is er bijvoorbeeld aangifte gedaan) en over welke partijen het meest bedreigd worden?
userIcon
quote:
"Mensen grijpen steeds makkelijker naar dit soort middelen. Het gebeurt ook richting brandweermannen en ambulancemedewerkers"
Ow... dat maakt het dan normaal? Bedreigingen en schelden zijn tekens van zwakte of onmacht.
userIcon
Tokkievolk hier in nederland... niet normaal meer.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 06-09-2010 @ 14:27 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:20 schreef D0808 het volgende:
Logisch toch! Als je ziet wat die lui allemaal lopen te verkloten.
Ja, dat rechtvaardigt het wel om je je als een barbaar te gaan gedragen...
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dat rechtvaardigt het wel om je je als een barbaar te gaan gedragen...
Ach, ze belazeren ons toch ook.. dat is niet barbaars wilde je zeggen?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:22 schreef KingKai het volgende:
Niet om het een of ander, maar het zijn vooral niet-Westerse allochtonen die zich hier schuldig aan maken.
Nog niet zo heel lang geleden stond hier op de FP een bericht, dat vooral "normale jongens" deze bedreigingen uiten. Waar haal jij vandaan, dat het voornamelijk niet-westerse allochtonen zijn?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:31 schreef D0808 het volgende:
[..]


Ach, ze belazeren ons toch ook.. dat is niet barbaars wilde je zeggen?
Dus jij vindt het heel normaal, dat een burgemeester of wethouder maar bedreigd wordt?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:26 schreef Rustiq het volgende:
pessimistisch gelul ook altijd.

waarom niet: "helft van burgermeesters en wethouders niet bedreigd"

kijk, dat staat al een heel stuk positiever.
Waarom zou je zoiets positief in het nieuws willen brengen?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dus jij vindt het heel normaal, dat een burgemeester of wethouder maar bedreigd wordt?
Ja hoor, geen probleem mee. Het zijn (niet allemaal overigens) over het algemeen machtsgeile, zakkenvullende hufters die er alleen maar op uit zijn om de normale burger een poot uit te draaien.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:22 schreef KingKai het volgende:
Niet om het een of ander, maar het zijn vooral niet-Westerse allochtonen die zich hier schuldig aan maken.
Onzin. http://www.trouw.nl/nieuw(...)eigen_politici_.html . Ook te vinden op Geenstijl of Telegraaf als dat meer jouw smaak is.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dus jij vindt het heel normaal, dat een burgemeester of wethouder maar bedreigd wordt?
Betaal je belasting maar eens een keertje niet... wedden dat er een dreigbrief van de overheid in je brievenbus valt?

(Grappig bedoeld)
staan er dan straffen op bedreigingen in Nederland?

hooguit paar uurtjes schoffelen.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:37 schreef D0808 het volgende:
[..]


Ja hoor, geen probleem mee. Het zijn (niet allemaal overigens) over het algemeen machtsgeile, zakkenvullende hufters die er alleen maar op uit zijn om de normale burger een poot uit te draaien.
Wat stem jij als ik vragen mag?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:26 schreef Rustiq het volgende:
pessimistisch gelul ook altijd.

waarom niet: "helft van burgermeesters en wethouders niet bedreigd"

kijk, dat staat al een heel stuk positiever.
LOL

Maakt het nog steeds even erg
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:37 schreef D0808 het volgende:
[..]


Ja hoor, geen probleem mee. Het zijn (niet allemaal overigens) over het algemeen machtsgeile, zakkenvullende hufters die er alleen maar op uit zijn om de normale burger een poot uit te draaien.
jouw soort mag an sich ook wel de planeet afgezet worden
quote:
Helft burgemeesters en wethouders bedreigd
De islam begint aardig te integreren in Nederland
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:32 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Nog niet zo heel lang geleden stond hier op de FP een bericht, dat vooral "normale jongens" deze bedreigingen uiten. Waar haal jij vandaan, dat het voornamelijk niet-westerse allochtonen zijn?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Ik denk juist dat het autochtone tokkies betreft die burgemeesters bedreigen en met name anoniem via internet. Het zijn juist types die hun stad of dorp zien verpauperen door bontkraagjes of Antillianen en gefrustreerd raken omdat de politiek niks doet. Neem Gouda maar als voorbeeld.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:45 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Onzin. http://www.trouw.nl/nieuw(...)eigen_politici_.html . Ook te vinden op Geenstijl of Telegraaf als dat meer jouw smaak is.
Jullie zijn alle drie sukkels. Ik reageerde op het bedreigen van "brandweermannen en ambulancemedewerkers". Dus niet op het bedreigen van B en W (wat vooral pubertjes zijn die dat doen).

Nogmaals: jullie zijn sukkeltjes!
Er zou ook eens onderzocht moeten worden hoeveel van dit soort lieden hun macht en positie misbruikt om weerloze burgers het leven zuur te maken.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 15:29 schreef the-eye het volgende:
Er zou ook eens onderzocht moeten worden hoeveel van dit soort lieden hun macht en positie misbruikt om weerloze burgers het leven zuur te maken.
dat doen de burgemeesters niet, dat doen een hele horde onzichtbare ambtenaars veilig vanachter hun bureautjes...
userIcon
quote:
Van de wethouders doet achttien aangifte en van de raadsleden veertien.
Wut?

quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:37 schreef D0808 het volgende:
[..]


Ja hoor, geen probleem mee. Het zijn (niet allemaal overigens) over het algemeen machtsgeile, zakkenvullende hufters die er alleen maar op uit zijn om de normale burger een poot uit te draaien.


Juist bij burgemeesters is dat zeldzaam, bij wethouders komt het iets vaker voor. Maar al met al valt het bij die groep gewoon mee.
Het gesjoemel begint in de laag daaronder.
Ja en?

Moeten ze maar eens fatsoenlijk beleid gaan voeren i.p.v. zakkenvullen!
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:12 schreef FrozenRealm het volgende:
Slechte zaak! Nederland takelt echt af ;/
Joh !!!!!!
userIcon
Heeft dat misschien te maken met de kwaliteit van het afgeleverde werk?
userIcon
quote:

"Mensen grijpen steeds makkelijker naar dit soort middelen. Het gebeurt ook richting brandweermannen en ambulancemedewerkers"
Ik voorzie deze week reclames van Postbus 51 en/of Sire die dit thema behandelen...

Ik vraag me alleen af of deze reclames nut hebben, want Henk en Ingrid zitten ook niet te wachten op erudiet geneuzel...
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:14 schreef KlappernootatWork het volgende:
Op naar de gekozen Burgemeesters!


Ik vrees dat gekozen Burgemeesters daar geen verandering in brengen.
Sinds de jaren 70 is er een beleid ingeslopen die opvoeding verslappend werkt, de minder ontwikkelde slecht opgevoede mens is aggressiever, heeft een veel te grote bek, is supersnel handtastelijk, heeft wapens omdat hij denkt daarmee de winst te kunnen maken.
Dat is de ontwikkeling die in bijna veertig jaar steeds meer op de voorgrond is getreden, bovendien krijgen we het via de media met de paplepel voorgeschoteld.
Ik denk dat dáár de oorzaak ligt van al dat geweld en bedriegingen, daar zou je veertig jaar geleden niet of nauwelijks over denken.
Zo zie ik het.
En dat ligt dan ook niet aan arm zijn, of andersom veel geld hebben, ook die rijkere mens denkt grotere rechten te hebben dan mensen die zich netjes gedragen.
Volgens mij is het dus puur opvoeding opvoeding door consequent te zijn stren regels te handhaven en geen gedoog gedoe.
NEE is NEE en als het JA is mag het pas, zo hoort het tezijn.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 14:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Ik denk juist dat het autochtone tokkies betreft die burgemeesters bedreigen en met name anoniem via internet. Het zijn juist types die hun stad of dorp zien verpauperen door bontkraagjes of Antillianen en gefrustreerd raken omdat de politiek niks doet. Neem Gouda maar als voorbeeld.
SemperLibertas,
Heb ik hier boven in een eerdere reactie over geschreven.
userIcon
Bedreigen hoort niet. Daarnaast geloof ik ook wel dat meer dan de helft van het aantal wethouders vakonbekwaam is.
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden