Massaal protest immigratiewet Arizona

Internationaal • Geschreven door ANP op 02-05-2010 @ 08:43 - gepost door static
print 

In de Verenigde Staten zijn zaterdag vele tienduizenden mensen de straat opgegaan tegen een omstreden aanscherping van de immigratiewet in de staat Arizona. Onder meer in Los Angeles, Phoenix, Chicago, Dallas en de hoofdstad Washington werd geprotesteerd, meldden Amerikaanse media.

Tijdens de demonstraties werd onder meer opgeroepen tot een boycot van producten uit Arizona. In Los Angeles, waar de grootste protestbijeenkomst was, spraken popster Gloria Estefan en burgemeester Antonio Villaraigosa een menigte van circa 100.000 mensen toe. In Washington werd de Democratische parlementariër Luis Gutierrez gearresteerd tijdens een manifestatie bij het Witte Huis. Dat gebeurde toe hij en anderen een bevel van de politie om te vertrekken negeerden. Volgens de nieuwe wet in Arizona mogen illegale immigranten al worden gearresteerd als ze hun papieren niet op zak hebben.

Voorheen kon dat pas als ze werden verdacht van een misdrijf. President Barack Obama is tegen de wet. Hij en andere tegenstanders denken dat die zal leiden tot discriminatie van latino's.

In Arizona komen veel Mexicanen illegaal de grens over.


Bron: ANP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

4253 views / 40 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Nou, nou... ze zijn dus ILLEGAAL in de VS en dan mogen ze niet naar hun papieren gevraagd worden ?

Lijkt Nederland wel....
userIcon
Gaat wel ver, misschiens een hek of muur bouwen bij de grens om de illigale tegen te houden.
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 08:54 schreef mm1985 het volgende:
Gaat wel ver, misschiens een hek of muur bouwen bij de grens om de illigale tegen te houden.
Hebben ze al:



Werkt alleen niet
userIcon
Die mensen die daar tegen protesteren moeten misschiens eens met een alternatief komen ipv te janken. je kunt wel kansloos gaan demonstreren in Washington maar in DC bestaan die problemen met Illegalen niet vanuit Mexico.
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 08:56 schreef kitao het volgende:
[..]

Lezen !

Volgens de nieuwe wet in Arizona mogen illegale immigranten al worden gearresteerd als ze hun papieren niet op zak hebben.

Waar staat dat je er niet om mag vragen ?
------------------------------------------------------------------

Die VS-demonstranten zijn gestoord trouwens , die protesteren met de stars and stripes in hun handen.
zie video.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8656533.stm
Weten... de protesten gaan m.n. tegen het risico op racial profiling, wat zich zou uiten in politie agenten die mexicanen eerder naar hun papieren vragen als niet-mexicanen.

Twee dingetjes nog die interessant zijn bij dit thema:

1) Het is de TAAK van de federale overheid om illiegale immigratie tegen te gaan. Sinds Obama de stemmen van de Mexicanen kreeg lijkt het erop dat er een oogje wordt dichtgeknepen.

2) Net ten zuid-oosten van Arizona woedt de oorlog tussen de Mexicaanse regering en de drugskartels. Google maar eens op Ciudad Juarez.
Deze bloedige strijd dreigt zich naar de VS uit te breiden, en wederom Obama en de federale regering, laten het afweten! En ja... dit heeft al levens gekost aan Amerikaanse zijde.
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 08:53 schreef Conservative_Bastard het volgende:
Nou, nou... ze zijn dus ILLEGAAL in de VS en dan mogen ze niet naar hun papieren gevraagd worden ?

Lijkt Nederland wel....
Kun jij aan de buitenkant zien of iemand illegaal is?
userIcon
Ja , als je lekker met je dikke reet in Beverly Hills woont , dan heb je ook geen last van illegale criminele Mexicanen
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:10 schreef Altijd_Lastig het volgende:
[..]

Kun jij aan de buitenkant zien of iemand illegaal is?
Nee.... is dat dan een reden om mensen niet naar hun papieren te vragen als ze mogelijk illegaal in het land verblijven ?

Bijvoorbeeld... je spreekt (als agent) iemand aan en deze persoon blijkt amper Engels te spreken, laat staan op het niveau dat nodig is om een baan te krijgen... mag je dan naar zijn papieren vragen ? Lijkt mij toch van wel.
Fucking borderjumpers
userIcon
Hoezo hypocritisch.... Ze zijn zelf ook illegaal daarzo.

"White Americans, what? Nothing better to do?
Why don't you kick yourself out. You're an immigrant, too!"
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:12 schreef Conservative_Bastard het volgende:
[..]


Nee.... is dat dan een reden om mensen niet naar hun papieren te vragen als ze mogelijk illegaal in het land verblijven ?

Bijvoorbeeld... je spreekt (als agent) iemand aan en deze persoon blijkt amper Engels te spreken, laat staan op het niveau dat nodig is om een baan te krijgen... mag je dan naar zijn papieren vragen ? Lijkt mij toch van wel.
Er is nog steeds geen verplichting om engels te praten daar.
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:29 schreef kitao het volgende:
[..]

Dus , ....... volkomen terecht dat er dan protesten komen.
Indien er ergens rascisten zijn dan is dat wel bij de VS-politie.
Racisten heb je overal

Buy a vote

quote:
De taak van de overheid is om de wensen van de bevolking uit te voeren.
Indien een groot deel van deze regering is gekozen door mexicanen met stemrecht dan is het niet meer dan normaal dan dat het beleid zich daar op afstemt.
Je vind het dus ethisch verantwoord om kiezers te "importeren" zodat je aan de macht kunt blijven ?

quote:
En wat heeft dat te maken met die 459.850 andere illegalen die in Arizona wonen ?

Typisch conservatief , teruggrijpen op doemscenario's om met éen veeg alle burgerrechten van tafel te vegen.


Sinds wanneer is het een burgerrecht om ILLEGAAL een land binnen te dringen ? Sinds wanneer is het een burgerrecht om ILLEGAAL gebruik te maken van dat lands voorzieiningen die door anderen zijn betaald ?

Het burgerrecht is dat je in elke omstandigheid gelijkwaardig aan anderen wordt behandeld, ongeacht je afkomst, huidskleur, sexuele voorkeur, geslacht, politieke voorkeur etc.
Deze wet voldoet aan die eis, omdat IEDEREEN naar zijn papieren gevraagd kan worden.

En doemscenario's ? Vertel dat maar tegen de familie van Louie Puroll, die door 5 drugssmokkelaars werd neergeschoten, tegen de familie van Rob Krentz, die samen met zijn hond werd vermoord op zijn eigen boerderij.
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:35 schreef Maringo het volgende:
Hoezo hypocritisch.... Ze zijn zelf ook illegaal daarzo.

"White Americans, what? Nothing better to do?
Why don't you kick yourself out. You're an immigrant, too!"
Hypocritsch?
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 08:53 schreef Conservative_Bastard het volgende:
Nou, nou... ze zijn dus ILLEGAAL in de VS en dan mogen ze niet naar hun papieren gevraagd worden ?

Lijkt Nederland wel....
Nou, het Fok-nieuwsbericht is nogal vaag.

Het wetsvoorstel draait om de lokale politie in te zetten om gebied van illegale immigratie. Thans is het een zaak voor de statepolice en die heeft het nu vaak te druk met andere zaken in Arizona.
userIcon
Het gaat helemaal niet om het illegaal aanwezig zijn in Amerika. (of specifiek Arizona)

Het is wel ter bestrijding daarvan.. maar er zijn zat mexicanen die gewoon wel legaal daar wonen en dus puur vanwege hun huidskleur aangesproken kunnen worden erop.
Mochten ze per toeval hun ID niet bij zich hebben word het nog een stapje erger.

Dat is gewoon pure discriminatie.
userIcon
Nationalistische en fascistische honden daar in de VS;.
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:12 schreef Conservative_Bastard het volgende:
[..]

Bijvoorbeeld... je spreekt (als agent) iemand aan en deze persoon blijkt amper Engels te spreken, laat staan op het niveau dat nodig is om een baan te krijgen... mag je dan naar zijn papieren vragen ? Lijkt mij toch van wel.
en wanneer spreek je iemand aan als agent? Kortom als iemand verdacht wordt van een misdrijf dan kan je iemand aanspreken en kom je er snel genoeg achter of iemand legaal in het land zit. Daar hoef je de wet niet te veranderen. Er is daar tevens geen identificatieplicht dus als je je legitimatie niet bij je hebt betekent het met de nieuwe wet dus arrestatie indien men denkt met een "illegaal" te maken te hebben.
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:54 schreef kitao het volgende:
[..]

Begin niet tegen mij over al die onzin , ik ben voorstander om de artificiele grenzen die door mensen zijn opgeworpen en al tot TALLOZE oorlogen hebben geleid af te schaffen.

En de staat ook , die mogen ze wmb ook meteen in de sloot donderen met een blok beton aan hun voeten.
.....
artificiele grenzen ja, maar de natiestaten hebben voor heel wat rust gezorgd
Een prima wet. Ook in Amerika hebben ze last van enge linkse gutmenschen die het tegengaan van immigratie als racisme zien
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 11:52 schreef kitao het volgende:
[..]

Die demonstranten komen juist op voor hun patriottische liberale rechten waar de staat niet het recht gegeven moet worden iedere burger als crimineel te gaan benaderen en behandelen.

Er zijn meer kleuren als het doodsaaie links/rechts menuutje wat hier vaak wordt gebezigd.
Links en rechts zijn geen kleuren.
Maar goed, ik zie even niet hoe burgers als criminelen worden benaderd? Het gaat om illegalen. Nog steeds (en dat is vooral iets van linkse gutmenschen) wordt alle discussie omtrent immigratie afgedaan als iets racistisch. En als je de ongebreidelde import wil tegengaan, die een staat aan de afgrond kan brengen, dan ben je echt geen racist. Immigratie van Mexicanen is daar een serieus probleem, ook dankzij de enormge drugscriminaliteit in Mexico. Als dat de grens oversteekt dan hebben ze een probleempje
userIcon
Ze moeten er wel wat tegen doen. Illegale immigratie is een extreem groot probleem daar.
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 09:54 schreef kitao het volgende:
[..]

Begin niet tegen mij over al die onzin , ik ben voorstander om de artificiele grenzen die door mensen zijn opgeworpen en al tot TALLOZE oorlogen hebben geleid af te schaffen.

En de staat ook , die mogen ze wmb ook meteen in de sloot donderen met een blok beton aan hun voeten.
.....
Jij bent een islamiet die een kalifaat wel ziet zitten.

Wij lekker niet deal with it.
Fuck de islam!
userIcon
Arizona is een van de meest gevaarlijke plekken aan het worden in de wereld om als mens rond te lopen.
De hele staat is losgeslagen en oncontroleerbaar geworden en wordt bestuurd door MS13 gang die door bruut geweld hun zin door drijven.

Dit hoor je niet in het nieuws, maar in plaats daar van zit men te zeveren over arrestaties als men geen papieren bij zich heeft..
Of zelfs dat het misschien wel discriminatie zou kunnen zijn...

Immigratie en degelijk staat niet ter discussie bij die gasten, die boeien dat niet of ze legaal of illegaal zich in de US bevinden, dat maakt ook helemaal niets uit voor hun... Ze komen daar niet om Amerikaanse staatsburgers te worden!


Nee, laten we ons met z'n alle lekker druk gaan maken over een mafkees die zogenaamd TimeSquare op wil blazen met 2 jarrycans benzine.

Noem hem een terrorist...
Noem hem een Moslim...
Behandel hem als beest...

Ondertussen wordt een hele staat onder de voet gelopen en doet men niets omdat het misschien wel racistisch zou kunnen zijn...

Dit zijn geen terroristen...
Dit zijn geen Moslims...
Worden behandelt als voorbeeldburgers...

Waar ging het fout?

[ Bericht gewijzigd door Sonique op zondag 2 mei 2010 @ 13:42 ]
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 08:53 schreef Conservative_Bastard het volgende:
Nou, nou... ze zijn dus ILLEGAAL in de VS en dan mogen ze niet naar hun papieren gevraagd worden ?

Lijkt Nederland wel....
Inderdaad... precies nederland. net zo krom in deze.
Arresteren -> papieren laten zien(evt thuis ophalen). geen papieren= direct uitzetten dan.
userIcon
Deze wet zorgt ervoor dat iedere burger die er "illegaal" uitziet moet worden gestopt en voor papieren gevraagd worden. Dat is dus compleet onhaalbaar, een boel sheriffs hebben al gezegd dat dit ondoenbaar is en dat ze hier dus niet aan gaan meewerken.
userIcon
quote:
Op zondag 2 mei 2010 @ 14:12 schreef Cubeforc3 het volgende:
Deze wet zorgt ervoor dat iedere burger die er "illegaal" uitziet moet worden gestopt en voor papieren gevraagd worden. Dat is dus compleet onhaalbaar, een boel sheriffs hebben al gezegd dat dit ondoenbaar is en dat ze hier dus niet aan gaan meewerken.
Weer zo'n domme en ondoordachte reactie:
De wetgeving gaat helemaal niet over mensen die er "illegaal uitzien".
Lees die wet eens door voordat je jezelf weer voor lul zet.
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia14
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend44
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken17
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden