'Griekenland bijna failliet'

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 09-12-2009 @ 20:57
print 

Griekenland staat op een rand van een faillissement. Deze uitspraak komt van hoogleraar economie Willem Buiter. "Voor het eerst in zestig jaar, sinds het bankroet van Duitsland in 1948, kan een EU-land bankroet gaan", aldus de hoogleraar vandaag. Volgens Buiter is het "5 voor 12" voor het Zuid-Europese land dat ook deel uitmaakt van de euro.

Alleen als Griekenland, dat dit jaar naar verwachting een begrotingstekort heeft van 12,7 procent van het bruto binnenlands product (BBP), zware maatregelen invoert, kan een bankroet volgens Buiter voorkomen worden.

110% staatsschuld
Afgelopen dinsdag verlaagde het ratingbureau Fitch de kredietwaardigheid van Griekenland naar een relatief lage BBB+ rating. Hierdoor moet het land steeds meer rente betalen over staatsobligaties in vergelijking met andere betrouwbaardere Europese landen. De staatsschuld van de Grieken is inmiddels opgelopen tot 110 procent van het BBP, ver boven de Europese norm.

De Griekse minister van Financiën George Papaconstantinou probeert dagelijks met verklaringen de financiële onrust te bezweren: "Er is absoluut geen risico dat Griekenland niet in staat zal zijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen."

'Griekenland geen IJsland'
"We zijn geen nieuw IJsland, zoals we ook geen nieuw Dubai zijn"
, zei Papaconstantinou vanochtend in Athene. "We zitten niet te wachten tot iemand ons komt redden."

Papaconstantinou reageerde hiermee op uitspraken van Europese collega-ministers. Die maakten eerder op de dag duidelijk dat Griekenland zelf orde op zaken zal moeten stellen. Zo benadrukte de Zweedse minister van Financiën Anders Borg dat andere Europese landen niet van plan zijn Griekenland uit de brand te helpen en dat het land 'serieuze begrotingsmaatregelen' moet doorvoeren.

Ook de premier van Griekenland George Papandreou deed een duit in het zakje in een interview met CNN: "Er is een risico van nul dat we niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. We zijn een land dat zijn verantwoordelijkheden kent, een land met een groot potentieel."

Ook Spanje in problemen
Spanje, dat ook deel uitmaakt van de eurozone, zit een soortgelijk schuitje. Vandaag verlaagde het ratingbureau Standard & Poor's de outlook van de kredietwaardigheid van Spanje. Ook dit Zuid-Europese land kampt met enorme overheids- en handelstekorten.





Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

11294 views / 68 reacties
Reacties op dit bericht
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Lekker die euri, ze trekken dus geheel Europa het putje in..
userIcon
Minder concurrentie!


grapje
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:00 schreef Apoca het volgende:
Lekker die euri, ze trekken dus geheel Europa het putje in..
Dat verschilt per land
userIcon
De PIGS (Portugal, Italie, Griekenland en Spanje) landen zorgen nu eenmaal voor problemen. Daar gaan we nog dikke problemen mee krijgen.
userIcon
Ach, binnen Europa begon de beschaving daar, nu ...
userIcon
Kunnen we geen atoombom gooien op Zuid Europa, hebben we meteen een radioactieve bufferzone om immigratie vanuit Afrika en het MO te stoppen.

/Fok mode
userIcon
quote:
De Griekse minister van Financiën George Papaconstantinou
Hebben ze die daar nog steeds niet vervangen door Yakkes Geencentemakkis
userIcon
gaat lekker dus

een stabiele valuta, goed voor de economie ^^
userIcon
Mooi !!

Griekenland eruit Turkije erin
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hebben ze die daar nog steeds niet vervangen door Yakkes Geencentemakkis
Was toch Papalamepiemellos
userIcon
Noem eens een Mediterraan land dat géén bodemloze put is
Niks aan de hand. Amerika is al 10x failliet, en toch draait t gewoon door. (op kosten van China)
userIcon
Zo een rating geeft aan hoe veilig de lening is.
bij obligaties leen je geld aan een partij en zij betalen je rente.
alleen je hebt een risico dat er nooit terug betaald gaat worden.
Daar zijn die ratings voor. Hoe dichter bij de a hoe beter de kans dat ze terug lappen en dus hoe lager de rente
userIcon
Gewoon uit de EU gooien
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:02 schreef speciwacy het volgende:

[..]

Dat verschilt per land
Jij bent echt dom.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:17 schreef JayKudo het volgende:
En de EU was op welke manier ook alweer voordelig voor NL ?
Wat is er voordelig aan om Griekenland bankroet te laten gaan?
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:12 schreef blonchi het volgende:
Noem eens een Mediterraan land dat géén bodemloze put is
Monaco
userIcon
En waar zijn die honderden miljarden europese steun gebleven die naar Griekenland zijn gegaan..
Iedereen die daar wel eens naar toe gegaan is zal weten dat bij elk project een groot blauw bord staat en dat het med gefinancierd is door de EU.
Echter de wegen zijn na 10 jaar altijd nog even verrot.
Ondertussen vangen ze bakken met geld.. Waar blijft dat allemaal?
userIcon
Hoe is het nog met Greeksave?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:16 schreef laforest het volgende:
Gewoon uit de EU gooien
Dat wordt me een Griekse tragedie ( )
userIcon
[fokmode on] Turken moeten als de Joden doen, hele Griekenland opkopen en de grieken weg pesten[fokmode off]
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:22 schreef psies2008 het volgende:
En waar zijn die honderden miljarden europese steun gebleven die naar Griekenland zijn gegaan..
Iedereen die daar wel eens naar toe gegaan is zal weten dat bij elk project een groot blauw bord staat en dat het med gefinancierd is door de EU.
Echter de wegen zijn na 10 jaar altijd nog even verrot.
Ondertussen vangen ze bakken met geld.. Waar blijft dat allemaal?
de snelwegen van Griekenland waren super vond ik tijdens zomervakantie nog doorheen gereden ! van de ene grens naar de andere
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:12 schreef blonchi het volgende:
Noem eens een Mediterraan land dat géén bodemloze put is
Monaco
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:10 schreef OnurMHP het volgende:
Mooi !!

Griekenland eruit Turkije erin
Dacht het niet er zitten al veel te veel Turken in europa, meer erbij lijkt me echt de ergste (2012)
userIcon
"Er is absoluut geen risico dat Griekenland niet in staat zal zijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen."

Haha, sinds wanneer is rekeningen niet betalen niet gelijk aan je financiele verplichtingen niet voldoen?

Meerdere bedrijven die werkzaamheden hebben uitgevoerd voor de Griekse overheid zitten al jaren op hun centen te wachten en hebben onlangs te horen gekregen dat ze ernaar kunnen fluiten... Misschien is dat Grieks voor aan je verplichtingen voldoen, maar hier heet dat toch anders...

Het geld wat vanuit de EU naar Griekenland gaat wordt overigens ook vrij creatief besteed (lees in de zakken van bestuurders, vakantiehuisjes voor ambassadeurs, mensen die niet op de loonlijsten horen maar daar wonderwaar wel op staan, etc)...
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:27 schreef OnurMHP het volgende:

[..]

de snelwegen van Griekenland waren super vond ik tijdens zomervakantie nog doorheen gereden ! van de ene grens naar de andere
Maar jij bent een Turkse zandweg gewend!!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:42 schreef mooi-nederland het volgende:

[..]

Maar jij bent een Turkse zandweg gewend!!!!
jij bent zeker de grappigste thuis
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:10 schreef OnurMHP het volgende:
Mooi !!

Griekenland eruit Turkije erin
En nu nog een keertje nadenken....
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:43 schreef Eggos het volgende:
gelukkig zitten we met z?n allen in de EU! We worden er allemaal veel beter van, ik zie het dagelijks om me heen! waar een Hollander 20 jaar geleden een mercedes reed, rijd ie nu Peugeot 106! waar een Roemeen 20 jaar geleden met een ezel reed, rijd ie nu in een dikke BMW!
laat de hele wereld zich gewoon failliet verklaren, kunnen we gewoon met een schone lei opnieuw beginnen!
Het kan verkeren he... Helaas dankzij allerlei regeringen niet in ons voordeel....
Wanneer gaat Nederland nou eens een keer z'n recht opeisen in Europa???? Altijd het meeste betalen en het minste krijgen..... Waardeloze politici hebben toch ook.....
Godver, mijn halve guild failliet...
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:27 schreef OnurMHP het volgende:

[..]

de snelwegen van Griekenland waren super vond ik tijdens zomervakantie nog doorheen gereden ! van de ene grens naar de andere
Mee eens! Zo van Macadonie naar Ipsala!

Alleen ben ik op een plek van de snelweg afgegaan (sanitaire stop en tanken). Die eikels hebben over 300+ KM GEEN tankstations of rustplekken (1 of 2 kleine parkeerterreinen zonder bomen met veel vuil)!

Ow ya, zodra je van de snelweg afgaat waan je je net in Hakkari (oost Turkije) zeer slechte wegen.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er zijn toch regels aan het lidmaatschap van de EU? Wordt dit allemaal niet zo nauw genomen ofzo? Voor zover ik weet waren er regels aan begrotingstekort en hoogte van de staatsschuld ten opzichte van het BBP .

Het vreemde is dat dit kennelijk allemaal niet zo zwaar telt.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:42 schreef mooi-nederland het volgende:

[..]

Maar jij bent een Turkse zandweg gewend!!!!
In Nederland?
Wat is Grieks voor pedofiel?

SPOILER

Papalamelullos
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:26 schreef siddha het volgende:
[fokmode on] Turken moeten als de Joden doen, hele Griekenland opkopen en de grieken weg pesten[fokmode off]
Mee eens, Turkije is redelijk uit de crises gekomen. Alleen die DTP eikels he, die proberen problemen te veroorzaken.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:07 schreef Aykroyd het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp: Er zijn toch regels aan het lidmaatschap van de EU? Wordt dit allemaal niet zo nauw genomen ofzo? Voor zover ik weet waren er regels aan begrotingstekort en hoogte van de staatsschuld ten opzichte van het BBP .

Het vreemde is dat dit kennelijk allemaal niet zo zwaar telt.
Strikte regels gelden alleen voor Turkije, begrijp dat nou, Griekenland, maar ook NL, DE, FR enz hoeven zich niet aan hun eigen regels te houden
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:07 schreef Aykroyd het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp: Er zijn toch regels aan het lidmaatschap van de EU? Wordt dit allemaal niet zo nauw genomen ofzo? Voor zover ik weet waren er regels aan begrotingstekort en hoogte van de staatsschuld ten opzichte van het BBP .

Het vreemde is dat dit kennelijk allemaal niet zo zwaar telt.
Nederland (ofwel de Nederlandse overheid) houdt zich er wel aan, over de rug van hun eigen bevolking.... Andere landen hebben er gewoon schijt aan. Wedden dat Griekenland zometeen gewoon geholpen wordt door de EU (voornamelijk Nederland).
Alleen diezelfde Nederlandse overheid laat hier de werkloosheid oplopen en steeds meer mensen moeten hier bukken om nog wat brood op de plank te krijgen. Neu, maar Europa en de ontwikkelingslanden zijn belangrijker dan het eigen volk.
Als ze nou eens een simpel rekensommetje maken en dan zeggen.... Sorry Europa, maar dit jaar even niet. Ons eigen land heeft het geld zelf nodig.... Nee dat komt er bij die kontekruipers niet in....
BAH
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:07 schreef Aykroyd het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp: Er zijn toch regels aan het lidmaatschap van de EU? Wordt dit allemaal niet zo nauw genomen ofzo? Voor zover ik weet waren er regels aan begrotingstekort en hoogte van de staatsschuld ten opzichte van het BBP .

Het vreemde is dat dit kennelijk allemaal niet zo zwaar telt.
EU is zoiets als een old boys network, als je er eenmaal bijhoort kan je doen en laten wat je wilt en niemand die er naar kraait.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:10 schreef OGUZHAN_NL het volgende:

[..]

Mee eens, Turkije is redelijk uit de crises gekomen. Alleen die DTP eikels he, die proberen problemen te veroorzaken.
Laatste wat we willen is dat ook nog eens Turkije tot de EU komt.... Wat voor een meerwaarde heeft dat???? Hetzelfde geldt voor landen als Estland, Letland, Litouwen, Roemenië, Bulgarije etc etc....

Europa OK, maar dan wel de 12 landen waar het ooit mee begon, en niets meer....
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:16 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Laatste wat we willen is dat ook nog eens Turkije tot de EU komt.... Wat voor een meerwaarde heeft dat???? Hetzelfde geldt voor landen als Estland, Letland, Litouwen, Roemenië, Bulgarije etc etc....

Europa OK, maar dan wel de 12 landen waar het ooit mee begon, en niets meer....
Waar heb jij je geschiedenisles gehad? Het begon ooit met 6 landen. Als je de Benelux meetelt zelfs met 3 landen.

Ow ja, waar staat dat Turkije erin moet?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:17 schreef OGUZHAN_NL het volgende:

[..]

Waar heb jij je geschiedenisles gehad? Het begon ooit met 6 landen. Als je de Benelux meetelt zelfs met 3 landen.

Ow ja, waar staat dat Turkije erin moet?
Ik ken mijn geschiedenis wel hoor... Maar ik beperkte mijzelf even tot de 12 landen die op een gegeven moment de Europese Gemeenschap vormden (daarom ook de twaalf sterren op de vlag). Daarvoor waren er verschillende verdragen tussen landen in Europa. En ja het begon ooit met de Benelux en daar kwamen een paar landen bij. Dat was ook niet zo'n ramp, maar nu lijkt het alsof elk land wat in de geografische oppervlakte van Europa (als werelddeel) ligt, ook tot de EU behoort.

En jou vraag waar dat staat dat Turkije erbij moet.
Misschien heb ik jou dan verkeerd begrepen, maar door jou melding dat Turkije goed uit de crisis is gekomen e.d. was ik in de veronderstelling dat jij vond dat Turkije juist wel tot de EU moest komen. Als ik dat verkeerd heb begrepen.. My bad... excuus.

De enige reden die ik kan verzinnen om landen als Litouwen, Letland, Roemenië, Bulgarije en dus ook Turkije toe te voegen aan de EU is uitbreiding van het landoppervlak dat de EU bestrijkt. Het heeft helemaal niets meer te maken met een economisch welvarend samenwerkend geheel,waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.
Kom jongens laten 'wij' als EU het gaan betalen, met geld wat wij ook niet hebben!

quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:34 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Ik ken mijn geschiedenis wel hoor... Maar ik beperkte mijzelf even tot de 12 landen die op een gegeven moment de Europese Gemeenschap vormden (daarom ook de twaalf sterren op de vlag). Daarvoor waren er verschillende verdragen tussen landen in Europa. En ja het begon ooit met de Benelux en daar kwamen een paar landen bij. Dat was ook niet zo'n ramp, maar nu lijkt het alsof elk land wat in de geografische oppervlakte van Europa (als werelddeel) ligt, ook tot de EU behoort.

En jou vraag waar dat staat dat Turkije erbij moet.
Misschien heb ik jou dan verkeerd begrepen, maar door jou melding dat Turkije goed uit de crisis is gekomen e.d. was ik in de veronderstelling dat jij vond dat Turkije juist wel tot de EU moest komen. Als ik dat verkeerd heb begrepen.. My bad... excuus.
Griekenland behoorde ook tot die 12 en Italië (met een frak als Berlusconi aan de macht ) en Spanje ook

Of je daar zo blij mee moet zijn...

Als ik zou mogen beslissen ga ik voor de 15 EU landen die er op een gegeven moment waren (de 12 + Zweden, Finland en Oostenrijk).

Alle Oost Europese landen zijn Bagger. daar kan Europa niks mee.
userIcon
Jeetje was die oprotpremie van Henk ten Cate werkelijk zo hoog dat het hele land moet mee betalen ?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:50 schreef plum het volgende:

[..]

En waar Jezus vroegertijds een ezel reed rijd de paus een grote kogelvrije limousine.
En is de RK kerk zo gruwelijk rijk, en L'aquilla nog steeds in de problemen ondanks de beloften van de paus!
Rome kende ook de spreuk: WAAR HET GELDJE IN HET KISTJE KLINKT, WAAR HET ZIELTJE IN DE HEMEL KLINKT.
Zo is in Nederland al fout-constructief "gecollecteerd" om de Sint Pieter te kunnen bouwen!!
Rome is in en in fout geweest en nog spelen ze een dubieuze rol.

Al zou het Vaticaan maar 10 % over hebben voor eigen volk....
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:41 schreef OGUZHAN_NL het volgende:

[..]

Griekenland behoorde ook tot die 12 en Italië (met een frak als Berlusconi aan de macht ) en Spanje ook

Of je daar zo blij mee moet zijn...

Als ik zou mogen beslissen ga ik voor de 15 EU landen die er op een gegeven moment waren (de 12 + Zweden, Finland en Oostenrijk).

Alle Oost Europese landen zijn Bagger. daar kan Europa niks mee.
Dan liggen we toch wel redelijk op één lijn. Als je kijkt naar de huidige situatie.... Nee, dan zou je zeker Italië en Griekenland er ook niet bij willen hebben. Maar toendertijd kon het nog wel.
Maar ik ben het met jou 15 landen wel mee eens. That's it! en hou het zo. Ik snap al die regeringsleiders niet.... waarom willen ze in hemelsnaam al die andere landen erbij hebben??? Koude oorlog is al voorbij, dus voor een West- en Oostblok hoeven we ons geen zorgen meer te maken.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 23:07 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar straks zijn er een paar werelddelen die onder 1 grote centrale paraplu aangestuurd worden. En die paraplu, daar zit 1 nokje boven dat alles "aan elkaar houdt". En dat nokje, dat is hetgeen alles daadwerkelijk aan gaat sturen van bovenaf.

Dat is de reden.
Die kant lijkt het wel op te gaan. Alleen ik ben het er totaal niet mee eens. Maar goed, wat kan ik er aan veranderen. Voor mijn tijd waren er veel plannen gemaakt.
Maar wat leuk is... Probeer Europa nou eens aan te sturen in tijden van oorlog of iets dergelijks... Beide wereldoorlogen zijn hier ontstaan. Als het er op aan komt krijgt men Europa nooit op één lijn... Daar leven er te veel verschillende mensen en culturen voor. Dan gaan we eerst weer hier vechten en daarna misschien in de VS of China...
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:02 schreef Pikkebaas het volgende:
De PIGS (Portugal, Italie, Griekenland en Spanje) landen zorgen nu eenmaal voor problemen. Daar gaan we nog dikke problemen mee krijgen.
lol... ik denk dat de moslims die daar wonen op dit moment het land zullen verlaten... want die vinden varkens een onrein dier.

PIGS zal de moslims wegknorren...
userIcon
Wat gebeurt er eigenlijk als een land failliet gaat. Neemt iemand anders het land dan over?? :S
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 23:21 schreef DeLuna het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als een land failliet gaat. Neemt iemand anders het land dan over?? :S
DSB-werknemers gaan daar naar toe... en de oorsprokelijke bewoners komen hier.,..
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:09 schreef Aykroyd het volgende:
Wat is Grieks voor pedofiel?
SPOILER
Papalamelullos
[afbeelding]
Zo flauw
Hmm.. tijd voor een Grieks vakantiehuisje!
userIcon
Ze hadden dan ook nooit tot de Euro-zone toe mogen treden. De Drachme is zelfs veel te duur ingeruild, terwijl heel de wereld wist, dat de Griekse inflatiecijfers gemanipuleerd waren. Het was een politieke keuze, waarvoor de EU-burger straks op mag draaien.

Weg met de EUSSR!!!
userIcon
Hmm, Spanje en Griekenland, beide landen met een socialistische partij aan de top.

Toeval?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 21:02 schreef Pikkebaas het volgende:
De PIGS (Portugal, Italie, Griekenland en Spanje) landen zorgen nu eenmaal voor problemen. Daar gaan we nog dikke problemen mee krijgen.
Noord tegen Zuid...

Lijkt de USA wel...

Ach ze zijn er wel beter door uitgekomen...
userIcon
quote:
Op donderdag 10 december 2009 @ 00:57 schreef Cyclonis het volgende:
Hmm, Spanje en Griekenland, beide landen met een socialistische partij aan de top.

Toeval?
Euhm, volgens mij was de schuld al langer aanwezig dan dat de socialistische partij aantal maanden geleden aan de macht kwam in griekenland. Wel grappig dat de Grieken zich in deze positie bevinden terwijl ze altijd beweren dat het zo goed gaat.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 december 2009 @ 22:34 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Ik ken mijn geschiedenis wel hoor... Maar ik beperkte mijzelf even tot de 12 landen die op een gegeven moment de Europese Gemeenschap vormden (daarom ook de twaalf sterren op de vlag). Daarvoor waren er verschillende verdragen tussen landen in Europa. En ja het begon ooit met de Benelux en daar kwamen een paar landen bij. Dat was ook niet zo'n ramp, maar nu lijkt het alsof elk land wat in de geografische oppervlakte van Europa (als werelddeel) ligt, ook tot de EU behoort.

En jou vraag waar dat staat dat Turkije erbij moet.
Misschien heb ik jou dan verkeerd begrepen, maar door jou melding dat Turkije goed uit de crisis is gekomen e.d. was ik in de veronderstelling dat jij vond dat Turkije juist wel tot de EU moest komen. Als ik dat verkeerd heb begrepen.. My bad... excuus.

De enige reden die ik kan verzinnen om landen als Litouwen, Letland, Roemenië, Bulgarije en dus ook Turkije toe te voegen aan de EU is uitbreiding van het landoppervlak dat de EU bestrijkt. Het heeft helemaal niets meer te maken met een economisch welvarend samenwerkend geheel,waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.
Wat zeur je, het rijke westen kan nu zijn afval lozen in bulgarije en roemenie. Kijk maar in de bosatlas naar de concentratie gevaarlijke afvalstoffen in europa en kijk in welke twee landen deze het grootst is..
110% is helemaal geen gigantisch cijfer. Niet lang geleden zal België en Italië daar ver boven.
userIcon
quote:
"Er is een risico van nul dat we niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. We zijn een land dat zijn verantwoordelijkheden kent, een land met een groot potentieel."
Een risico van nul? Wat een onzin. Zelfs in het meest stabiele land ter wereld zou het risico meer dan nul zijn!

De bevolking oplichten, daar zijn ze goed in .
Dreigen met dingen die niet bestaan (terrorisme)
En ontkennen van situaties die wel degelijk bestaan (financiële problemen)
En de uitkomst is hoe dan ook dat de rechten worden ingeperkt en de gewone man zich blauw kan betalen aan alle belachelijke belastingen en veranderen die 'de burger niet meer gaan kosten' maar waar naderhand wel bij blijkt dat het veel duurder zijn uitgepakt dan gedacht. En de rijken worden rijker...
68  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden