'Jezus redt' moet echt van het dak

Opmerkelijk • Geschreven door DAG op 19-05-2009 @ 15:36
print 

Het is terecht dat de gemeente Giessenlanden van Joop van Ooijen eist dat hij de tekst ‘Jezus redt’ van zijn dak haalt. Dat oordeelt de bezwaarcommissie waar Van Ooijen een klacht had ingediend, meldt het Nederlands Dagblad.

De inwoner van Giessenlanden schilderde de tekst in zulke grote witte letters op het dak van zijn schuur, dat de tekst ‘Jezus redt’ leesbaar is vanaf de snelweg even verderop.

Het college van burgemeester en wethouders handhaaft na het oordeel van de bezwaarschriftencommissie haar besluit dat de tekst weg moet.

Volgens de gemeente is het woonhuis dusdanig veranderd dat het in strijd is met de Welstandsnota. Van Ooijen dient de letters binnen acht weken te verwijderen, anders riskeert hij een boete van 500 euro per week.

De schilder beroept zich op de vrijheid van drukpers en de vrijheid van meningsuiting. Hij kan nog bij de rechter in beroep gaan tegen het besluit.


'Jezus redt' moet echt van het dak  (foto: DAG)

Bron: DAG


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

14930 views / 136 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 136 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ga maar in beroep. waarom moet dat er nou weer af. Zagemensen altijd.
userIcon
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
userIcon
Tja, het is niet mijn boodschap maar imho, mits het geen huurhuis is, moet hij dat gewoon kunnen doen.
userIcon
Als hij een stichting begint op het adres van die boerderij dan kan die tekst gewoon blijven staan.
hopelijk redt jezus hem ook
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
Dat dus.

Het staat er al zolang, en nu opeens moet het eraf.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef KarelVH het volgende:
Ga maar in beroep. waarom moet dat er nou weer af. Zagemensen altijd.
Omdat er ook mensen zijn die niet graag bekeerd worden door dit soort fundamentalistisch uitschot...
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
Nou als iedereen maar wat op zijn dak gaat kalken, dan ziet het er binnen no-time als een chaos uit.
Iemand schrijft 'Jesus redt' op het dak. Wat een schande!!

userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:40 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Nou als iedereen maar wat op zijn dak gaat kalken, dan ziet het er binnen no-time als een chaos uit.
Zolang het niet beledigend is, kan me dat eigenlijk niets schelen. Sowieso zou Nederland er wellicht een stuk leuker uitzien als iedereen zijn huis zou mogen 'pimpen' in de kleuren die ze willen.
userIcon
Laat maar lekker staan, iedereen moet doen met zijn dak wat hij wil, als ik er een paar tieten of en lul op schilder moet dat ook kunnen...
Jezus redt ....wtf...... ik stoor me er niet aan , en rij er regelmatig langs...

Als er nu iets schokkerends had gestaan als "Jan en Yolanthe zijn uit elkaar" had het direct een ander verhaal geweest
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41 schreef lady-lexi het volgende:
Laat maar lekker staan, iedereen moet doen met zijn dak wat hij wil, als ik er een paar tieten of en lul op schilder moet dat ook kunnen...
Tieten wel, lul niet.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41 schreef lady-lexi het volgende:
Laat maar lekker staan, iedereen moet doen met zijn dak wat hij wil, als ik er een paar tieten of en lul op schilder moet dat ook kunnen...
Dat zie ik toch liever dan Jezus redt...
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:43 fotoboek homepage
userIcon


Dit mag toch ook?
userIcon
een anoniem iemand moet een klacht in hebben gediend
userIcon
Ik moet er elke keer weer om lachen als ik er langs rij

sommige mensen....
userIcon
Voor veel mensen zijn Jezus en God een soort baken, een licht in de duisternis. Als die man op deze manier zijn mening wil uiten zie ik het probleem niet maar bussen met God bestaat niet mogen dan ook niet als ik het goed begrijp ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
idem. bekrompen gedoe ook altijd hier..
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef BasOne het volgende:
Tja, het is niet mijn boodschap maar imho, mits het geen huurhuis is, moet hij dat gewoon kunnen doen.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:39 schreef Atoompje het volgende:

[..]

Dat dus.

Het staat er al zolang, en nu opeens moet het eraf.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41 schreef RedVampire het volgende:
Iemand schrijft 'Jesus redt' op het dak. Wat een schande!!

quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:41 schreef lady-lexi het volgende:
Laat maar lekker staan, iedereen moet doen met zijn dak wat hij wil, als ik er een paar tieten of en lul op schilder moet dat ook kunnen...
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42 schreef V. het volgende:
Jezus redt ....wtf...... ik stoor me er niet aan , en rij er regelmatig langs...

Als er nu iets schokkerends had gestaan als "Jan en Yolanthe zijn uit elkaar" had het direct een ander verhaal geweest

Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
userIcon
Waarom koopt hij geen lichtkrant? Past ook nog meer tekst op...
userIcon
ja, en wat redt deze man dan?

Redt hij zijn dak als het regent?
userIcon
Om het feit dat hij dat er heeft opstaan geef ik hem de volste recht! Als die man dat nou wilt???

Maar...jezus red...geloof je het zelf? kijken wat Jezus nu voor hem doet!
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:46 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:43 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:

[..]

Tieten wel, lul niet.


Nou, zijn moeder vondt het goed.

userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:43 schreef mouthman het volgende:
[afbeelding]

Dit mag toch ook?
En bij Zwolle staat al heel lang in een weiland op een spandoek (vroeger een bord) 'Wie in de zoon van god gelooft heeft eeuwig leven'.
Elke keer als ik dat zie moet ik aan Acda en de Munnik denken... De zoon van god...
userIcon
Duidelijk is dat Jezus deze man neem heeft kunnen redden met zijn dak, tekst kan er dus af.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:43 schreef mouthman het volgende:
[afbeelding]

Dit mag toch ook?
Er is waarschijnlijk geen god
waarschijnlijk geen god
waarschijnlijk

Snap je em?

OT: Dan wil ik trouwens ook dat "Jezus houdt van u" weg hebben van dat gebouw tegenover centraal station in Amsterdam en op dat andere gebouw "Lees de bijbel het boek voor u" mag dan ook weg.
userIcon
Halen ze dan deze dan ook weg ?



Staat naast Alexandrium in Rotterdam
userIcon
Tuurlijk moet hij dat er af halen!

Dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting en pers te maken...

Dit heeft alles te maken met de waarde vermindering van omliggende huizen. De markt van de huizen die er om heen liggen daalt.

Je kan ook niet zomaar je huis paars met gele stippen verven omdat je dat leuk vind...

Dat hij van god houdt moet hij lekker zelf weten..
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:48 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...

Van mij mag het. Maar dan wel in het Nederlands. Straks staat er nog: "Al jullie moeder ies hoer" In het Arabisch.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
Ja dan had ik ook zo gereageerd.

Zoals hierboven al gezegd, misschien word Nederland er wat vrolijker op als je je huis mag 'pimpen'.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?


En dan ook gewoon op die borden de tekst "Er is waarschijnlijk geen God ... " laten staan. Mensen mogen best een beetje meer verdraagzaam zijn voor opschriften. Als het je niet bevalt kan je nog altijd wegkijken, maar ook al lees je het per ongeluk wel, je gaat er niet dood aan.
userIcon
quote:
Volgens de gemeente is het woonhuis dusdanig veranderd dat het in strijd is met de Welstandsnota
Er staat niet aangegeven met welke regel het in strijd is, maar het meest logische is volgens mij dat het kan worden gezien als horizon vervuiling. Je mag ook niet zomaar je complete huis oranje verven omdat de felle kleur storend is voor de buren. En zijn dag is hiermee grotendeels wit geworden en is waarschijnlijk in strijd met het regelement.

Misschien dat hij z'n letters beter in het grijs kan verfen, zodat het minder lelijk is en de boodschap bewaard blijft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, ik heb geen fuck met religie, maar laat lekker staan, joh. Wat boeit dat nou!?
maar goed dat je geen rechter oid bent, anders zouden veel daken met jezus, mohammed, god alla, buda, nostredames en ajax selectie *lees godezonen* en jomanda niet te vergeten vol gekalkt worden...
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:48 schreef Siniti het volgende:

[..]

Er is waarschijnlijk geen god
waarschijnlijk geen god
waarschijnlijk

Snap je em?

OT: Dan wil ik trouwens ook dat "Jezus houdt van u" weg hebben van dat gebouw tegenover centraal station in Amsterdam en op dat andere gebouw "Lees de bijbel het boek voor u" [afbeelding] mag dan ook weg.

Ja er staa waarschijnlijk en dan? Moet ik er meer of minder last van hebben omdat het agnostisch en niet atheistisch is?
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:48 schreef Sonique het volgende:
Tuurlijk moet hij dat er af halen!

Dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting en pers te maken...

Dit heeft alles te maken met de waarde vermindering van omliggende huizen. De markt van de huizen die er om heen liggen daalt.

Je kan ook niet zomaar je huis paars met gele stippen verven omdat je dat leuk vind...

Dat hij van god houdt moet hij lekker zelf weten..
Het is een volkomen vrijstaande boerderij, de buren zijn een kilometer verderop
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:51 schreef humberto.tan het volgende:
Jammer dat er niet vermeld wordt op welke gronden de tekst niet is toegestaan. Ik ben wel benieuwd of het te maken heeft met het religieuze karakter of dat het beschilderen van je dak met de tekst "DE GROETEN VAN HENK" ook in strijd zou zijn met de welstandsnota.
quote:
Volgens de gemeente is het woonhuis dusdanig veranderd dat het in strijd is met de Welstandsnota.
Lees ik toch echt in het bericht...
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
Nee, maar die horen hier niet!
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:48 schreef Avmmeke het volgende:
Halen ze dan deze dan ook weg ?

[afbeelding]

Staat naast Alexandrium in Rotterdam
kijk dan de Welstandsnota van de gemeente door ?
dit is geen landelijk besluit dames maar een gemeentelijk besluit dus al die plaatjes van andere plaatsen , doen er geen fuck toe tenzij het dezelfde gemeente is.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:43 schreef mouthman het volgende:
[afbeelding]

Dit mag toch ook?
Wel zwak dat ze "waarschijnlijk" in de tekst hebben geplaatst. Komt hypocritisch over !
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:51 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het is een volkomen vrijstaande boerderij, de buren zijn een kilometer verderop
Ja, en er heeft natuurlijk niemand geklaagd over deze actie, het stond 'zomaar' in de computer van de gemeente...
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:56 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...

Trouwens moeilijk lezen wat er op het dak van een flat gekalkt staat.
Wat een gast. Dat heeft hij vast van de Engelse variant "Jezus saves", dat die man niet begrijpt dat het daar om kluizen gaat en niet om redden.
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 15:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:56 schreef melksnor het volgende:
Wat een gast. Dat heeft hij vast van de Engelse variant "Jezus saves", dat die man niet begrijpt dat het daar om kluizen gaat en niet om redden.
idd
userIcon
Wat doet die vent nou moeilijk? Hij kan toch een grote vlag met dezelfde tekst naast zijn huis zetten?
Dan heeft hij nog altijd zijn boodschap en de gemeente is blij
Probleem opgelost!
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:56 schreef Sonique het volgende:

[..]

Ja, en er heeft natuurlijk niemand geklaagd over deze actie, er was toevallig net iemand die het zag en de gemeente waarschuwde..

En dan nog!
Het is van de snelweg af te lezen, daar komt niet iemand 'toevallig' langs, daar komen 1000den mensen langs
En er hoeft maar 1 flapdrol te zijn die er aanstoot aan neemt.......
De Welstandsnota ??

Welstand (als begrip): Schoonheid als esthetisch begrip geldend voor gebouwen en bouwwerken

En nu die van Giesselanden, komt-ie :
http://www.broplan.nl/giessenlanden/nota/deel_a/03/03_04.htm

Uit de text kan ik niet opmaken dat die man de letters moet verwijderen..

Het is ook maar een kwestie van wil bij de gemeente, als ze het wel zouden willen is er een wet voor te vinden, als ze het niet willen is er ook een wet voor te vinden
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:56 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei staat er dus niet bij op welke punten het niet meer voldoet.
Dit waarschijnlijk:
"Relatie tussen bouwwerk en omgeving

Van een bouwwerk dat voldoet aan redelijke eisen van welstand mag worden verwacht dat het een positieve bijdrage levert aan de kwaliteit van de openbare (stedelijke of landschappelijke) ruimte. Daarbij worden hogere eisen gesteld naarmate de openbare betekenis van het bouwwerk of van de omgeving groter is."

http://www.broplan.nl/giessenlanden/basis/frame/binnenframe.htm
userIcon
Robert LongJezus RedtCouplet 1:Toen 't christendom op aarde kwam en ieder mens het recht ontnam om zo te leven als hij dacht dat goed was.En heel de aardkorst dik bevelkt met bloed was.Werd het meteen de hoogste tijd dat heidenen na zware strijd door legers door de kerk geleid van hun culuur werden bevreid!Couplet 2:Dat hield men eeuwen lang in stand vol liefde werd de rechterhand van dieven, slaven, kinderen en vrouwen. Als zij ??n misstap deden afgehouwen!Men zorde voor een schuldcomplex wanneer je rondliep met iets geks of je te buiten ging aan seks je stond al snel bekend als heks!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! enkel door 't gebed!Couplet 3:Soms wordt een land vol hongersnood bezocht door weer zo'n vromerkloot, die steeds dezelfde ouwe kool komt stoven.En roept vanuit zijn draagstoel: 'Blijft Geloven!'Wie zegenend naar mensen zwaait, voor ieder lijk zijn hoofd omdraaid, elk argument van tafel maait en steeds opnieuw de mensen paait!Couplet 4:Al jaren gaan er stemmen op voor pil en voor geboortenstop, maar Rome weigert steeds om te beperken.Dat zou de zedeloosheid maar versterken!Elk recht wordt u nogsteeds betwist en seks blijf steeds de anti-christ hij die door zijn orgaan slechts pist heeft steeds voor duizenden beslist!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! Enkelt door 't gebed!Couplet 5:Maar kijk men is veranderd want Rooms-Katholiek en Protestant begonnen toch hun grip al te verliezen. Men moest dus wel een andere koers gaan kiezen!Men was geweldig in zijn sas want wat ontdekte men al ras toen men nog eens de bijbel las dat Jezus ook een hippie was!Couplet 6:De wereld kraakt aan alle kant en grote delen staan in brand, je zou dus zeggen: 'Helpt het onheil weer' en, gehuigel moesten wij de rus toekeren.Maar niets daarvan vergeet het maar! Tis Boeddha hier, Jehova daar, men draaft getuigend door elkaar en heeft de oplossing al klaar!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! Enkel door 't
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:58 schreef BasOne het volgende:

[..]

Het is van de snelweg af te lezen, daar komt niet iemand 'toevallig' langs, daar komen 1000den mensen langs
En er hoeft maar 1 flapdrol te zijn die er aanstoot aan neemt.......
dus dat...

eraf met die zooi...
userIcon
Hij kan erop zetten wat ie wil, ik zie mijn zus hem niet redden
Ik zeg: kruisigen die gast, doe je hem (en ons) een plezier mee
Laat de boer het eens proberen met Allah of Islam is liefde. Wedden dat die tekst niet zo gauw van het dak af moet. Het college zal zich wel 2x bedenken om dan met een verbod in de pers te komen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:56 schreef melksnor het volgende:
Wat een gast. Dat heeft hij vast van de Engelse variant "Jezus saves", dat die man niet begrijpt dat het daar om kluizen gaat en niet om redden.
Hij vast een fan van Slayer.

userIcon
Kijken hoe Jezus hem hier uit gaat redden.

Overigens, dit is gewoon in strijd met regels betreffende het aangezicht van je huis, je mag je huis ook niet zomaar paars verven.
Wat een trieste loser, Christenhond .
.... en Mozes scooooooooooort!
als er stond "Red Jezus".... wat zou dan de discussie zijn?
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
Wat een suggestieve vraag zeg....jij verwacht van niet waarschijnlijk ...

Als er Allah redt staat is het voor mij ook prima....
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
Zou me ook geen fuck kunnen schelen. Over dat soort zaken maak ik me nooit zo druk. Zoals ik al aangaf, ik heb helemaal niets met religie, en vind het de grootste onzin die er is, maar een tekst als deze, of een soortgelijke islamitische/joodse tekst, dat zal me echt een worst wezen.

Ik lees het, haal me schouders op, geef een diepe zucht 'dwazen...', en ga weer verder met me leven.

Ik stoor me er wel aan wanneer er een soort superieuriteits boodschap in zit, zoals dat iedereen die niet in die fabeltjes-figuur gelooft 'gedoemd' is, of 'minderwaardig', of 'naar de hel zal gaan', etc etc.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:44 schreef Roi het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


Ik ben benieuwd of jullie ok zo gereageerd zouden hebben als het een moslim was geweest die iets over de Islam op z'n dak had gekalkt...
Ik ga me niet druk maken over wat iemand op z'n dak schrijft. Zo lang ze maar niet aanzetten tot geweld.

userIcon
Het is toch zijn eigen huis. Achterlijke regeltjes altijd in Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is toch zijn eigen huis. Achterlijke regeltjes altijd in Nederland.
Als jouw huis er naast staat daalt de waarde.
userIcon
Ach als er stond 'Goedemorgen' ofzo had niemand er over geklaagt en had het ook niet weggehoeven. Beetje onzinnig dus.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:56 schreef melksnor het volgende:
Wat een gast. Dat heeft hij vast van de Engelse variant "Jezus saves", dat die man niet begrijpt dat het daar om kluizen gaat en niet om redden.
Alleen safe (kluis) schrijf je toch echt met een F.
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 16:12 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:06 schreef ZoGekDeze het volgende:
als er stond "Red Jezus".... wat zou dan de discussie zijn?
Dat ie veel te laat is?
Dat het weg gehaald moet worden komt niet vanuit een waardeoordeel over het christendom. Je mag ook niet zomaar je huis in het fluoriserend geel schilderen of je gevel tot een groot coca-cola affiche omdopen. Logische beslissing dus als je het mij vraagt...
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 16:16 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:12 schreef DeltaZX9R het volgende:

[..]

En jou vader neukt zuster in kont!
Daar hebben ze me lekker niet mee, me vader is dood en ik heb geen zus ...dus die mag van mij.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:59 schreef FIGJAM het volgende:
Robert LongJezus RedtCouplet 1:Toen 't christendom op aarde kwam en ieder mens het recht ontnam om zo te leven als hij dacht dat goed was.En heel de aardkorst dik bevelkt met bloed was.Werd het meteen de hoogste tijd dat heidenen na zware strijd door legers door de kerk geleid van hun culuur werden bevreid!Couplet 2:Dat hield men eeuwen lang in stand vol liefde werd de rechterhand van dieven, slaven, kinderen en vrouwen. Als zij ??n misstap deden afgehouwen!Men zorde voor een schuldcomplex wanneer je rondliep met iets geks of je te buiten ging aan seks je stond al snel bekend als heks!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! enkel door 't gebed!Couplet 3:Soms wordt een land vol hongersnood bezocht door weer zo'n vromerkloot, die steeds dezelfde ouwe kool komt stoven.En roept vanuit zijn draagstoel: 'Blijft Geloven!'Wie zegenend naar mensen zwaait, voor ieder lijk zijn hoofd omdraaid, elk argument van tafel maait en steeds opnieuw de mensen paait!Couplet 4:Al jaren gaan er stemmen op voor pil en voor geboortenstop, maar Rome weigert steeds om te beperken.Dat zou de zedeloosheid maar versterken!Elk recht wordt u nogsteeds betwist en seks blijf steeds de anti-christ hij die door zijn orgaan slechts pist heeft steeds voor duizenden beslist!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! Enkelt door 't gebed!Couplet 5:Maar kijk men is veranderd want Rooms-Katholiek en Protestant begonnen toch hun grip al te verliezen. Men moest dus wel een andere koers gaan kiezen!Men was geweldig in zijn sas want wat ontdekte men al ras toen men nog eens de bijbel las dat Jezus ook een hippie was!Couplet 6:De wereld kraakt aan alle kant en grote delen staan in brand, je zou dus zeggen: 'Helpt het onheil weer' en, gehuigel moesten wij de rus toekeren.Maar niets daarvan vergeet het maar! Tis Boeddha hier, Jehova daar, men draaft getuigend door elkaar en heeft de oplossing al klaar!Refrein:Jezus redt! Jezus redt! Alle mensen opgelet! Jezus redt! Jezus redt! Enkel door 't
Is het nu echt zo'n moeite om naast copy/pasten ook nog een beetje aan layout te doen.
Wel geinig dat ze in november al riepen dat het er binnen 6 weken af moest en het er nu al 5 maanden op staat, heeft de beste meneer toch zen aandacht en zin gekregen.
userIcon
Wat een onzin en bovendien je reinste discriminatie, waarom mag die man geen persoonlijke boodschap uitdragen over onze Heer?
Er dat terwijl er meest verschrikkelijke en onnodige dingen te zien zijn op billboards bijvoorbeeld
man mouthman (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 16:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:11 schreef Rams3s het volgende:

[..]

Alleen safe (kluis) schrijf je toch echt met een F.
Goh.
userIcon
Mensen moeten dit gewoon kunnen doen. Nederland met zijn achterlijke regeltjes... Alsof er niets belangrijkers te doen is!
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:18 schreef Lispelig het volgende:
Wat een onzin en bovendien je reinste discriminatie, waarom mag die man geen persoonlijke boodschap uitdragen over onze Heer?
Er dat terwijl er meest verschrikkelijke en onnodige dingen te zien zijn op billboards bijvoorbeeld
Dat komt omdat een billboard een billboard is en geen huis. Ik mag echt niet zomaar reclame voor coca-cola op mijn dak schilderen, maar jij mag wel de boodschap 'Jezus redt' op een billboard plaatsen. Geen discriminatie dus.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:22 schreef azertyu het volgende:

[..]

Dat komt omdat een billboard een billboard is en geen huis. Ik mag echt niet zomaar reclame voor coca-cola op mijn dak schilderen, maar jij mag wel de boodschap 'Jezus redt' op een billboard plaatsen. Geen discriminatie dus.
Heb ik gevraagd om een dame in lingerie om de 3 kilometer langs de snelweg? Nee dus maar oooh wee als men iets bovenop je bloedeigen huis uitdraagt. Lekker krom toch?
userIcon
Nederland zinkt in zijn eigen KUT regeltjes....
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 19-05-2009 @ 16:36 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:25 schreef Lispelig het volgende:

[..]

Heb ik gevraagd om een dame in lingerie om de 3 kilometer langs de snelweg? Nee dus maar oooh wee als men iets bovenop je bloedeigen huis uitdraagt. Lekker krom toch?
Als ik op mijn dak een afbeelding van een dame in lingerie zou plaatsen, zou het evengoed verwijderd moeten worden. Dat jij niet staat te springen om een affiche van een dame in lingerie langs de snelweg, is een geheel andere discussie.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:30 schreef mirved het volgende:

[..]

Je mag wel reclame maken voor een sekte maar niet voor een frisdrankmerk?
Zonder vergunning mag geen van de twee.
userIcon
Ik weet niet of ik dit wel vrijheid van meningsuiting vind. Alsof dit de enige manier is om je mening te verkondigen.

Alsof deze tekst een 'mening' verkondigd. Het is een overtuiging, niet een wel gefundeerde 'mening'. Het is ook niet zo, dat mensen dit moeten horen. Het is niet van belang, het zijn twee woorden.

Ik vind het allemaal belachelijk dat dit nu moet. Kijk van mij mag ie. Maar dan doet ie het, omdat hij zijn huis lelijk wil maken of omdat het een aandachtshoer is die denkt dat ie mensen kan redden op deze manier. Maar dit heeft wat mij betreft geen ruk te maken met de vrijheid van meningsuiting.

Oh en sinds wanneer drukken we op daken?
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:39 schreef Kunstgebit666 het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die niet graag bekeerd worden door dit soort fundamentalistisch uitschot...
Dus jij denkt dat een atheist bij het zien van zijn dak bij zichzelf denkt van: "he verrek... is dat zo? ... nou dan begin ik maar te geloven!"
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:47 schreef IM-DI7 het volgende:
Ik weet niet of ik dit wel vrijheid van meningsuiting vind. Alsof dit de enige manier is om je mening te verkondigen.
Het is een meningsuiting, maar of hij wettelijk beschermd is durf ik sterk te betwijfelen. Niet vanwege de inhoud, dat is uiteraard niet relevant, maar vanwege de manier waarop de tekst wordt verkondigd.
Ik heb totaal geen binding met religie of whatever, geeft alleen maar problemen. MAAR desondanks heb ik er ook totaal GEEN probleem mee dat deze beste man dit op zijn dak heeft staan. De rest van 't land roept 't ook van de daken, dat hij zo slim is om het te schilderen, scheelt 'm alleen maar dagelijks 't dak op en af om 't te roepen ^^
De boodschap zegt mij helemaal niks, maar zolang er geen sprake is van een inbreuk op de verkeersveiligheid, er verder ook geen teksten staan die iemand persoonlijk kleineren en er geen sprake is van niet door de beugel kunnende horizonvervuiling.....

WIE BEN IK (of de maatschappij) DAN IEMAND TE VERBIEDEN ONZINNIGE LEUZEN OP ZIJN EIGEN HUIS TE SCHRIJVEN.

(stop eens met mierenneuken)
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:39 schreef Kunstgebit666 het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die niet graag bekeerd worden door dit soort fundamentalistisch uitschot...
ben zelf overtuigd atheist, maar om christenen fundamentalistischuitschot te noemen gaat me te ver...
userIcon
Tja, zijn huis, zijn eigendom, en imho moet ie ermee mogen doen wat ie wil.
En dat genuil over waardevermindering van huizen in de omgeving is een bull argument natuurlijk.
Het is een vrijstaande boerderij met de volgende boerderij ergens 500 meter verder oid, die zal daardoor heus niet in waarde verminderen.

Het is gewoon regelgeneuk van de gemeente.
userIcon
en als er nu alla of wat dan ook op stond, dan was het wel goed(geen lef dan om te spreken)
Besturen is een ingewikkeld iets.

WAAROM DAN TIG BESTUURLIJKE ORGANISATIES EN BESTURINGSNIVO'S DIE ALLEMAAL HUN EIGEN GANG GAAN?

1 democratie, 1 doordachte en consequente leiding

HET BEGINT MET EEN NIEUWE GRONDWET

het nederlandse volk is verdeeld, en het buitenland heerst.

quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:03 schreef centralist07 het volgende:
Besturen is een ingewikkeld iets.

WAAROM DAN TIG BESTUURLIJKE ORGANISATIES EN BESTURINGSNIVO'S DIE ALLEMAAL HUN EIGEN GANG GAAN?

1 democratie, 1 doordachte en consequente leiding

HET BEGINT MET EEN NIEUWE GRONDWET

het nederlandse volk is verdeeld, en het buitenland heerst.

EN WAT ZOU VOLGENS JOU DAN IN DIE GRONDWET MOETEN STAAN (en wat vooral ook niet).

Graag meer inhoud aub!
uhmmm. eigen huis? dan mag je dit toch wel? vrijheid van nog iets noemt men dat, toch?

zolang er niemand last van heeft. dan ook letterlijk bedoeld hé, niet dat iemand even een andere smaak heeft, want dan kunnen we heel veel gaan veranderen, dan is er toch geen probleem?
100  van 136 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden