Kamervragen over 'geloof' Balkenende

Politiek • Geschreven door ANP op 20-02-2008 @ 16:50
print 
Icoon PolitiekCoalitiepartij PvdA wil opheldering van premier Jan Peter Balkenende over zijn optreden afgelopen zondag in het tv-programma Hour of Power op RTL5. De partij wil dat Balkenende uitlegt wat hij bedoelde met zijn uitspraak ''zonder geloof kun je niet functioneren''.

PvdA-Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem vraagt zich vandaag af of het kabinet wellicht een voorkeur heeft voor gelovigen of niet-gelovigen. ''Is het uw overtuiging dat mensen die niet geloven niet kunnen functioneren'', schrijft Dijsselbloem in schriftelijke vragen. Hij wil ook uitgelegd zien hoe de uitspraak van de premier past bij het principe van scheiding tussen kerk en staat.


Bron: ANP


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

14471 views / 203 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 203 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Je kunt ook zeuren zeg...
userIcon
JP heeft een voorkeur voor moslims....
userIcon
Wat een imbeciel die Dijsselbloem. Hoopt natuurlijk goedkoop te kunnen scoren. Balkenende sprak over zichzelf en zijn geloof.
userIcon
Doet dijsselbloem toch wat goeds ipv alleen maar de gamers te pesten
Ik vond het ook een beetje een vage uitspraak van een premier van een land dat zegt seculier te zijn.

In hoe verre je kunt spreken van seculier met twee partijen die christelijk zijn in de regering.
ik leef al jaren zonder geloof en toch functioneer ik in deze samenleving, Harry (balkenende) potter dient als premier toch beter te letten op wat hij zegt vooral aangezien zijn politieke standpunt altijd de knuffelpolitiek is
userIcon
Balkenende, je bent een vuile gristenhond.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:55 schreef rutger05 het volgende:
Wat een imbeciel die Dijsselbloem. Hoopt natuurlijk goedkoop te kunnen scoren. Balkenende sprak over zichzelf en zijn geloof.
Een premier spreekt nooit voor zichelf, altijd als premier.
userIcon
Mooi voorbeeld dit.
Het huidige kabinet kabbelt voort op de waan van de dag.
userIcon
Ik denk dat ik maar aangifte ga doen van belediging, naar aanleiding van Balkenende's uitspraken.
userIcon
Kun je in een kabinet wel functioneren, met een geloof...
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:55 schreef Varg.V. het volgende:
JP heeft een voorkeur voor moslims....
klopt
Met geloof is niet gezegd dat het religie betreft. Ik ben zelf ongelovig, maar ik geloof weer wel in andere dingen als wetenschap etc. Ws is het ophef over helemaal niks dan een algemeen toepasbare uitspraak.
heel terecht dat hij dat vraagt. Ik vind het als premier nogal een uitspraak.
userIcon
Scheiding tussen kerk en staat?
Laat me niet lachen man.
userIcon
Inderdaad, in welke context is dit gezegd?
userIcon
quote:
Op Wednesday 20 February 2008 @ 16:56 schreef Dynamical het volgende:

[..]

Een premier spreekt nooit voor zichelf, altijd als premier.
Onzin. Natuurlijk mag ook een premier over zichzelf spreken.
userIcon
Grutjes, daar komt de god uit de mouw.
HULDE HULDE HULDE.

Eigenlijk is de PvdA een kotspartij, maar dit is een hele goede actie.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:55 schreef PureId het volgende:
ik leef al jaren zonder geloof en toch functioneer ik in deze samenleving, Harry (balkenende) potter dient als premier toch beter te letten op wat hij zegt vooral aangezien zijn politieke standpunt altijd de knuffelpolitiek is
Je gelooft altijd ergens in.
Je gelooft in een god of je gelooft niet in een god of je gelooft dat je twijfelt over het bestaan van een god. Geloven doe je altijd.
Je gelooft ook in een betere wereld voor je kinderen of je gelooft er niet in.
Maar geloven zul je
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:56 schreef KingKai het volgende:
Ik denk dat ik maar aangifte ga doen van belediging, naar aanleiding van Balkenende's uitspraken.
Dan moet je dat ook echt doen als je denkt dat je in je recht staat.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:55 schreef rutger05 het volgende:
Wat een imbeciel die Dijsselbloem. Hoopt natuurlijk goedkoop te kunnen scoren. Balkenende sprak over zichzelf en zijn geloof.
het is me daar nogal niet een bewering, zeg!

Dus hij vind persoonlijk wat anders dan als premier? Lijkt me sterk. Ik vind het uiterst redelijke vragen.
afmaken, vieze christenen
verspreiders van het valse geloof
misleiders van goede mensen
Inderdaad geheisa om niets. Balkenende heeft gelijk. Zonder geloof/overtuiging kun je niet (goed) functioneren. Whatever that may be.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:56 schreef Jezus..Christus het volgende:
Balkenende voelt zich een kind van god.

Kinderen van god discrimineren niet.
Ik als goed functionerende Atheist voelde me anders wel gediscrimineerd.
userIcon
Oh gelukkig er is een reden dat ik zo slecht functioneer.
userIcon
Gezien de reacties zat ik goed met mijn voorstelling. Dijsselbloem heeft goedkoop kunnen scoren.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:58 schreef wdn het volgende:

[..]

Je gelooft altijd ergens in.
Je gelooft in een god of je gelooft niet in een god of je gelooft dat je twijfelt over het bestaan van een god. Geloven doe je altijd.
Je gelooft ook in een betere wereld voor je kinderen of je gelooft er niet in.
Maar geloven zul je
Helemaal mee eens .
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Onzin. Natuurlijk mag ook een premier over zichzelf spreken.
Joh, wat raar dat Balkie dan zo flipte toen Bos zei dat hij persoonlijk het liefst een democraat als president van de VS ziet
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:59 schreef Mariukas het volgende:
afmaken, vieze christenen
verspreiders van het valse geloof
misleiders van goede mensen
Welke religie hang jij dan ook met je 'valse geloof'?
userIcon
quote:
Op Wednesday 20 February 2008 @ 16:57 schreef Harker het volgende:
Inderdaad, in welke context is dit gezegd?
In de context van een landelijk uitgezonden kerkdienst. Aangezien hier een scheiding van kerk en staat hoort te bestaan, heeft Dijselblom eens iets nuttigs gezegd. Had Balkenende dit in privé sfeer gezegd, prima, maar niet in een televisieprogramma. Hij is 24-7 premier, dus heeft hij zich verre te houden van dit soort uitspraken (en al zeker op tv!) Schande, Balkenende! Waar ben je nu met je normen en waarden? Of geld dat alleen voor het klootjesvolk en ben jij daar ver boven verheven?
userIcon
Nou simpel als je niet in jezelf gelooft dat je het kunt maken kun je beter meteen ophouden
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:58 schreef qwertysss336 het volgende:
HULDE HULDE HULDE.

Eigenlijk is de PvdA een kotspartij, maar dit is een hele goede actie.
Geloof je het zelf
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:56 schreef Dynamical het volgende:

[..]

Een premier spreekt nooit voor zichelf, altijd als premier.
En de premier vindt zijn geloof belangrijk, dus?
Dat heeft niets met seculier te maken.

Of heeft Balkenende de laatste tijd dingen gedaan die de kerk hem opdroeg?
Of stelt Balkenende bepaalde geloven boven anderen?
userIcon
quote:
Op Wednesday 20 February 2008 @ 17:00 schreef fart het volgende:

[..]

Joh, wat raar dat Balkie dan zo flipte toen Bos zei dat hij persoonlijk het liefst een democraat als president van de VS ziet
Wat een onzinnige vergelijking. Dat is een uitspraak over de politiek van een ander bevriend land.
userIcon
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 17:01 schreef tsijben het volgende:

[..]

En de premier vindt zijn geloof belangrijk, dus?
Dat heeft niets met seculier te maken.

Of heeft Balkenende de laatste tijd dingen gedaan die de kerk hem opdroeg?
Of stelt Balkenende bepaalde geloven boven anderen?
Zijn daar dan aanwijzingen voor. Nee dus.
userIcon
Balkenende is met stip de slechtste MP die we ooit hebben gehad... Met de penis van Bos in zijn anus fungeert hij als een marionet van Links... Zelfs die flauwekul van Beatrix nam hij over...
Balkie treedt toch af en laat de echte mensen het werk hier doen en jouw rotzooi opruimen...

Ga lekker met Bos en Cohen naar een fijne Gay sauna of een mooie kerkdienst om de jochies in het koor alvast te spotten...

Christentuig...
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 16:55 schreef rutger05 het volgende:
Wat een imbeciel die Dijsselbloem. Hoopt natuurlijk goedkoop te kunnen scoren. Balkenende sprak over zichzelf en zijn geloof.
Dan moet hij ikke zeggen i.p.v. je! Debielooo!
userIcon
ja! leg het vagevuur hem aan de schenen, de ummi.
Lekkere geld en tijd verspilling dit soort kamervragen. Ga je bezig houden met de echte problemen in dit land.
Ik hoop dat Dijsselbloem ze owned daar in de Tweede Kamer.
ik geloof(woordgrap) dat jullie het niet goed begrepen hebben, geloven doe je altijd. Ik niet in god in ieder geval.
userIcon
Je hebt een geloof nodig om te functioneren. Al zijn het statistieken.... ik weet niks 'zeker', maar geloof wel in de kans dat iets gebeurt.

Maargoed, het is een beetje een loze uitspraak, want iedereen gelooft ergens in.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 17:01 schreef tsijben het volgende:
Of heeft Balkenende de laatste tijd dingen gedaan die de kerk hem opdroeg?
Hij heeft de winkeltijdenwet aangescherpt.
Geloof vind ik iets van vroeger, toen er nog niet veel bekend was over het ontstaan van de wereld en de wetenschap nog niet zo ontwikkeld was. Ik denk dan ook dat godsdienst in de toekomst (althans in de westerse wereld) vrijwel geheel zal verdwijnen.

Waar ik altijd zo benieuwd naar ben is hoe intelligente mensen zoals Balkenende kunnen geloven dat de wereld is geschapen door een god en daarmee de evolutietheorie eigenlijk van de hand doen. Want die twee gaan sowieso niet samen lijkt me.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 @ 17:02 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat een onzinnige vergelijking. Dat is een uitspraak over de politiek van een ander bevriend land.
Dus je mag wel een persoonlijke opmerking als regeringsleider maken als het over je eigen land gaat maar niet als het over een ander "bevriend" land gaat? (serieuze vraag)
userIcon
Maar serieus, het is wel jammer dat Balkenende een fabeltjesboek en een wetboek niet gescheiden kan houden. Hij is toch het boegbeeld van het land
50  van 203 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 12:48 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV54
» 09:19 'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'50
» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 08/02 GroenLinks boos over schrappen 80 km-zones40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden