FOK!games op bezoek bij EA in San Francisco

Need for Speed: Carbon

Tijd voor de volgende game, Need for Speed Carbon. Producer Larry LaPierre demonstreerde deze game en toonde de revolutionaire nieuwe manier om auto’s te tweaken: Autosculpt. Met Autosculpt kun je ieder onderdeeltje aan het uiterlijk van de auto veranderen met sliders. Wil je de velg iets dieper, breder en met bolle spaken? Dan beweeg je de sliders net zo lang heen en weer tot je het resultaat hebt bereikt. Spoiler lager, langer en breder? Geen probleem. Roosters breder en hoger? Allemaal mogelijk. Je bent dus niet langer beperkt tot de mogelijkheden van een standaard lijstje van velgen en spoilers.

Need for Speed Carbon brengt je weer verder in de tuning-wereld en laat je racen in oude opgeknapte wrakken of in super bolides. Er zijn auto’s te vinden in alle soorten en maten maar het doel blijft hetzelfde: De ultieme race om de Carbon Canyon winnen. Steile bergwanden en diepe ravijnen vlak naast de weg. Een verkeerde stuurbeweging en je valt het oneindige ravijn in.


Shhht! De presentatie begint<\/center>

Het einde van de presentatie van Need for Speed kondigde LaPierra groots aan: Need for Speed Carbon op de PlayStation 3. De pers zat op het puntje van de stoel en wachtte met spanning af. De demo werd geladen, de auto’s werden gestart en de spanning steeg. De auto reed weg en... we zagen een statische auto in een kale omgeving met veel framedrops en weinig special effects. Het was nog net next-gen te noemen, maar meer ook niet. De teleurstelling was in de ogen van de journalisten af te lezen en als niet later de game speelbaar was geweest op Xbox 360, had het er niet rooskleurig uitgezien. Het pijnlijke was dat de producer zelf erg enthousiast was, maar de mensen in de zaal deelden dit enthousiasme niet. De game op Xbox 360 was later tof als verwacht, maar de PS3 versie was nog lang niet klaar om te tonen en had beter eventjes achter de schermen kunnen blijven. Hij gaat zeker prachtig worden, maar nu nog eventjes niet.