Asura's Wrath Episodes 19-22 (DLC)

Gespeeld op Xbox 360, ook verkrijgbaar voor PlayStation 3

DLC biedt soms een lastig dilemma. Had de content in de game moeten zitten? Biedt het waar voor je geld? In het geval van deze Asura's Wrath-DLC is het helemaal een aparte situatie: de game eindigde met een grote cliffhanger, en de DLC maakt het verhaal af. Of dit acceptabel is moet iedereen voor zichzelf beslissen, maar wie genoten heeft van de over de top actie en anime-style van Asura's Wrath zal ook zeker genieten van deze DLC.

asura

Het verhaal en de prachtige choreografie van de actie is natuurlijk dé reden om Asura's Wrath te spelen, dus het verhaal van deze DLC zal ik niet verklappen. Ik kan wel zeggen dat het precies verdergaat waar de game eindigt en het verhaal op een mooie manier afsluit. Asura blijft voornamelijk heel erg boos, maar dat is te verwachten van de god van woede. Toch was ik blij verrast door de emotie in het verhaal, wat ik niet had verwacht. De conclusie geeft Asura en de speler een gevoel van voldoening.

Grootsheid
De vier episodes van deze DLC bieden een beetje van alles wat de game zelf ook had: gevechten tegen geweldig grote en indrukwekkende bazen, prachtig vormgegeven filmpjes met veel quick-time events ertussen en de Panzer Dragoon/Rez-achtige on-rails schietstukken. De grootsheid van de situaties is echter nog een tikje opgevoerd ten opzichte van het hoofdspel, wat ik bijna niet voor mogelijk hield. Je moet het zien om te geloven. Het enige dieptepunt is de tweede episode van de DLC, waarin je voornamelijk tegen kleinere vijanden vecht, puur om het iets langer te maken. Dit is echter de kortste episode en voor de rest is er geen filler te bekennen. In totaal kun je je zo'n 1,5 à 2 uur vermaken met deze DLC.

Waar voor je geld biedt het dus zeker, als je het vergelijkt met de nieuwprijs van de game. Het feit dat de game zelf niet echt een einde had en dat je er apart voor moet betalen, blijft een ding wat ieder voor zichzelf moet goed- of afkeuren. Ik was zelf van plan de game te verkopen zodra ik hem had uitgespeeld, maar toen bekend werd dat er DLC zou komen heb ik dat niet gedaan, en blij toe. De bazen zijn pittiger, de cutscenes nog grootser. Zo vecht je al vallend van een eindeloos hoge toren, vernietig je hele zonnen en manen in de ruimte en vecht je uiteindelijk in een minimalistische, serene omgeving die in groot contrast staat met de rest van de game. Asura's Wrath blijft verrassen.

Kwesties van ethiek daargelaten, dit is precies wat DLC zou moeten zijn: meer van de beste elementen uit het spel voor een goede prijs. Ik durf zelfs te zeggen dat de beste momenten in de DLC de beste momenten in de hoofdgame overtreffen in epiek en grootsheid. Wil je het verhaal van Asura's Wrath tot het einde meemaken, dan kan ik deze DLC alleen maar aanraden.