DVD: Killers

In de film Killers spelen Katherine Heigl (Grey's Anatomy) en Ashton Kutcher (Punk'd) de rollen van Jennifer en Spencer, die elkaar op een vakantie in Frankrijk ontmoeten. Jennifer komt net uit een lange relatie en wil eigenlijk even rust op het relationele vlak. Toch valt de blondine als een blok voor Spencer. Op het eerste gezicht lijkt Spencer voor Jennifer een aardige en knappe man zonder problemen, maar dat heeft zij gruwelijk mis.

Spencer is namelijk een geheim agent en heeft al verschillende mensen vermoord. Maar bij de ontmoeting in Frankrijk met Jennifer, besluit hij te stoppen met het werk. Jennifer en Spencer beslissen om te gaan trouwen en al snel blijkt dat Spencers werk niet zomaar afgekapt kan worden. Als zelfs blijkt dat de buren ingehuurd zijn om hem te vermoorden, wordt het tijd om te vluchten.

Het verhaal klinkt erg simpel en meer dan hierboven genoemd wordt, komt ook niet in de film voor. De plot voelt aan als een matige combinatie van James Bond en Mr. and Mrs. Smith. Vooral in het eerste half uur is de film erg matig te noemen. Het verhaal gaat te snel, de karakters worden nauwelijks voorgesteld en het acteerwerk van vooral Katherine is tenenkrommend. Maar als dan de actie erin komt, ontpopt Killers zich nog tot een vermakelijke film. Vooral de bijrol van Rob Riggle (The Hangover en Step Brothers) is een komisch hoogtepunt in de film. Al is dat niet zo moeilijk, omdat er verder weinig te lachen valt.

Ondanks dat het acteerwerk van Katherine niet veel beter wordt, wordt de film wel iets beter. Er komt eindelijk spanning in en er wordt meer de tijd genomen om het verhaal te vertellen. De actiescènes zijn niet over-the-top, maar worden goed realistisch in beeld gebracht. Helaas is het einde erg voorspelbaar en komt dit nogal erg snel, terwijl je het nog niet verwacht.

Killers begint erg slapjes, maar na een half uur wordt de film nog vermakelijk. Meer spanning, iets meer humor (met vooral dank aan Rob Riggle als Henry) en een lagere snelheid van de film, werken allemaal mee om de eer te redden. Al snel werd duidelijk dat we niet met een topper te maken hebben, door het slappe begin en het matige acteerwerk van vooral Katherine, maar toch is deze film 2,5 ster waard.