Supreme Commander 2

Iedereen weet dat iedere RTS het beste te spelen is met een muis en toetsenbord, maar als je die even buiten beschouwing laat heeft Supreme Commander echt één van de beste besturingssystemen die ik ben tegen gekomen. Er is een aantal standaard opdrachten die je je leger makkelijk kan opdragen en vervolgens niet meer naar om hoeft te kijken. Denk het aan het vergaren van resources, patrouilleren en dergelijke. Deze opdrachten zijn logisch verdeeld over keuzeringen. Verder heb je een aantal mogelijkheden om units te kiezen. Je hebt de traditionele klik-en-sleep-methode, maar ook een aantal knoppen om bijvoorbeeld alle gelijke units, alle units op het scherm of alle lucht-units te keizen. Deze mogelijkheden zorgen ervoor dat je Supreme Commander 2 zich heerlijk laat besturen!

Supreme Commander 2 heeft een aantal kleine minpuntjes, zoals de matige presentatie en wat saaie singleplayer. Daarentegen is het een zeer toegankelijke RTS die zich makkelijk laat besturen. De grote verscheidenheid aan units en dan vooral de ‘experimental units’ zorgt voor hectische en spannende multiplayer-matches. Het belangrijkste punt is dat Supreme Commander 2 ontzettend veel beter is dan zijn voorganger op de Xbox360. Ben jij één van die personen die dol enthousiast Supreme Commander aangeschafte en vervolgens grof teleurgesteld werd, dan is deze game voor jou. Dit is wat je toen verwachtte te kopen. Voor alle andere die met een grote grijns twee gigantische robotlegers elkaar aan gort willen zien schieten zou ik Supreme Commander 2 ook aanraden.

Minpunten Cijfer
+ Strakke besturing - Saaie singleplayer
7,0