DVD: DeTulps Direct2DVD Dinsdag

Elke maand komen er talloze films uit op dvd. Veel van deze films zijn volkomen onbekend bij het grote publiek en zijn expres nooit uitgebracht in de bioscoop. In deze maandelijkse review, elke tweede dinsdag van de maand, maak je kennis met een aantal zogenaamde 'direct-to-dvd' releases. Deze maand de eerste drie dvd's, uitgebracht door Indies Entertainment.

Hooking Up:
Deze -volgens de hoes- meest sexy highschool komedie van het jaar lijkt het eindproject van een cursus filmmaken voor veertienjarigen. Hooking Up ziet eruit alsof het is gefilmd met een ouderwetse handycam, de casting lijkt gedaan te zijn onder het personeel van een plaatselijke supermarkt, karakters worden geintroduceerd met flauwe tekstjes en alles is aan elkaar geknutseld om - overigens vreselijk onderbelichte en slecht geacteerde - seksscenes te kunnen laten zien. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er in het totaal geen verhaal is. Het geheel is een opeenvolging van diverse feestjes, ongemakelijke momenten en merkwaardige dialogen. Ben je nog te jong voor echte porno of ben je nog maagd op je 30e? Dan is dit heel misschien nog de moeite waard om te huren.

Quote: "Ik wil aan je eileiders sabbelen"
Hoogtepunt: Bronson Pinchot (Balki Bartokomous) als Highschoolleraar.
Dieptepunt: 90 minuten.

Witless Protection:
Larry is een nogal dommige redneck uit een klein suf plaatsje. Hij is hulpsheriff bij de lokale politie, maar bij gebrek aan misdaad droomt hij van het echte politiewerk. Hij koopt een videocursus "How to be a supercop", takelt zichzelf toe met allerhande fitnessapparatuur en slijt zijn dagen in het lokale eetcafé. Als Larry op een dag een groepje in het zwart geklede mannen binnen ziet komen, allen voorzien van een zonnebril, denkt hij gelijk aan een stelletje criminelen. Als de mannen ook nog eens een mysterieuze vrouw begeleiden, denkt Larry al snel aan een ontvoering. Hij besluit de vrouw te 'bevrijden' en peert hem in zijn pick-up truck. Al snel vertelt de vrouw, Madeleine, dat ze helemaal niet ontvoerd is, maar dat de mannen juist van de FBI zijn en haar als getuige beschermen. Larry gelooft er geen woord van en tijdens hun rit blijkt al snel dat er een luchtje aan de zaak zit. Met de oerdomme Larry wordt het een chaotische rit, boordevol onsmakelijke tussenstops!

Onsmakelijk, Onnozel, Onsamenhangend, maar ook licht vermakelijk met een tikkeltje actie. Witless Protection is geen geweldige film, eigenlijk is het een slechte film met een paar aardige vondsten. Niet genoeg om de dvd te kopen, maar als hij een keer voorbijkomt op Veronica, kun je altijd een poging wagen.

Quote: "I'm gonna shove that BlackBerry up where it's gonna be a BrownBerry"
Hoogtepunt: De krappe outfit van Jenny McCarthy
Dieptepunt: Het acteerwerk van Jenny McCarthy

Delta Farce:
Net als je denkt dat je klaar bent met de matige acteur die zich Larry The Cableguy noemt, blijkt dat Indies nog een film heeft uitgebracht waarin hij -om welke reden dan ook- de hoofdrol heeft gekregen. Dit keer is hij geen hulpsheriff, maar een reservist in het leger. Als hij met twee vrienden wordt opgeroepen om naar Irak te gaan, maken ze zich op voor het echte werk. Hun vliegtuig belandt echter in slecht weer en de drie makkers belanden in Mexico (ja, tuurlijk!). Snugger als ze zijn hebben ze echter niet door dat ze niet in Irak zijn en ze besluiten hun missie voort te zetten. De reservisten treffen een dorpje dat belaagd wordt door de bandieten van Carlos Santana (niet de band uiteraard) en de Amerikanen trekken ten strijde tegen de Sombreroterroristen. Het duurt een tijdje voor ze er achter komen dat ze in Mexico zijn en besluiten toch om het dorpje bij te blijven staan. Ondanks het originele begin vervalt de film daarmee al snel in een flauwe standaard actiekomedie.

Quote: "I'm the real Carlos Santana! Man of courage, honor. The leader of men! That other guy, he is just a guitar player."
Hoogtepunt: De tien minuten dat de soldaten denken dat ze in Irak zijn.
Dieptepunt: Neger in een roze jurk. Die grap is zo 1980.