Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Alle actie is volledig scripted: je kunt je horloge erop gelijkzetten of daar komt die droid weer en, hoe opvallend, R2-D2 deed dat de vorige keer ook. Het enige wat anders is, is dat de droids soms anders op jouw acties \\\'anticiperen\\\' (hiermee bedoel ik dat ze mogelijk een keer niet schieten omdat je op een andere positie staat). Iets wat overigens redelijk lastig is, aangezien je per se een bepaalde richting op moet lopen. Er wordt dus precies voor je bepaald waar je naar toe moet. De makers hebben dan misschien net gedaan alsof er gangen zijn naar links of rechts, maar gôh, daar zit een energieshield voor. Het enige wat jij eigenlijk kunt bepalen is de move die je uitvoert en op welke plek je staat in dat stukje level.
Als je een level hebt uitgespeeld krijg je Experience points aan de hand van welk soort wezens je hebt gedood en hoe je dit deed (Fair, Good, Impressive of Masterfull). Deze punten kun je vervolgens over meerdere vaardigheden verdelen, die zijn ingedeeld in twee hoofdcategorieën namelijk de Force en Attack. Subcategorieën zijn onder andere Force Push, Saber Throw of Force Heal maar ook Jump Attacks en Critical Attacks. Door deze optie krijgt de game een RPG tintje en kun je zelf de characters enigszins naar je eigen vechtstijl aanpassen.
Als je het level (goed) uitspeelt unlock je ook bepaalde extra\\\'s als artwork en personages die je later in de multiplayer kan gebruiken. (Dit wordt verderop uitgelegd). De artwork had op zich niet gehoeven, maar is voor de die hard Star Wars-fan een leuke toevoeging. Je zult echter eerder voor de personages die je vrij speelt de story mode willen uitspelen.