DTM Race Driver 2

In DTM Race Driver 2 heb je de mogelijkheid om in 15 verschillende klassen te rijden, met 31 verschillende auto\'s en over 41 circuits. Er is dus genoeg te ontdekken in deze game.
Laat ik beginnen met de verschillende raceklassen uit te leggen. DTM2 is op zich een heel slim spel, het heeft allerlei verschillende racetypen gecombineerd en spreekt zo een zeer uitgebreid publiek aan. Je kunt onder andere kiezen uit Convertible Racing, Rally en Supertrucks om je tegenstanders in het stof te laten bijten. Mits je veel oefent, want DTM2 is zeker geen gemakkelijk spel. In het begin zijn de races nog te doen, maar na een tijdje zal je je echt geen foutjes meer kunnen veroorloven.

De verschillende racetypes zijn erg goed gedaan. In de single player heb je steeds afwisseling waardoor je ook wat langer blijft spelen, maar helaas is er te weinig keuze uit verschillende auto\'s. Vaak heb je zelfs niet eens een keus omdat er maar één soort is of omdat je de rest nog moet unlocken. De auto\'s zelf zien er overigens fenomenaal uit: ze zijn voorzien van elk klein detail en ze hebben één van de beste schademodellen die ik ooit heb meegemaakt. Alles kan echt kapot aan de auto\'s: spoilers, ruiten, deuren en alle deuken komen er realistisch in, echt subliem!

Ook zit er nog een verhaal in DTM2, dat steeds wordt verteld door middel van tussenfilmpjes. Jij moet van een vrij onbekende racer een bekende racer worden, zodat je sponsors krijgt en een team kan opbouwen. Dit verhaal is op zich best leuk om te volgen, maar voegt verder weinig toe aan de game.

Om het spel helemaal compleet te maken hebben de makers een soort tuning-gedeelte in de game gemaakt. Je kunt je auto helemaal aanpassen aan je eigen wensen. Zo kunnen de versnellingen, remmen, banden en dergelijke allemaal worden aangepast. Iets wat eigenlijk absoluut niet nodig is omdat de fabrieksinstellingen voor de gemiddelde gamer meer dan genoeg zijn, maar voor de sleutelaars onder ons is het best leuk.