Katamari Damacy (US import)

Ondanks dat Katamari Damacy er op het eerste gezicht uitziet als een PS1 spel passen de graphics goed bij het spel, en zitten er meer details in de graphics dan je op het eerste gezicht zou zeggen. De wereld bestaat uit grote felgekleurde objecten die duidelijk herkenbaar zijn en alles ziet er scherp uit. Ook blijft elk opgepakt voorwerp in de Katamari herkenbaar (en dat zijn er na een tijdje erg veel). Verder moet de wereld en alle objecten erin kunnen uitzoomen van erg klein (spullen op een tafel) naar erg groot (gebouwen). Dit gebeurt moeiteloos en zonder slow downs, ondanks dat het soms erg druk op het scherm kan zijn. Ook belangrijk is de camera, en deze functioneert gewoon goed en zorgt dat je altijd een goed overzicht heb waar je bent en waar je naartoe gaat. Dit is echt zo’n spel dat je moet zien bewegen om je een goed beeld te kunnen vormen, en alleen screenshots geven geen juiste representatie.

<\/center>

Geluid in het spel is goed. Er is wat achtergrond lawaai en als je levende wezens oppakt gillen deze het uit! Tenslotte verdient de muziek nog bijzondere aandacht. De muziek is erg afwisselend en past goed bij de algemene wazigheid van het spel. Voorbij komen o.a. vrolijke Japanse Popdeuntjes (denk aan K3 aan de paddestoelen en helium ballons), Frank Sinatra-achtige liedjes en orkestrale composities. Voordat je het weet loop je vrolijk mee te neuriën.

<\/center>