DVD: The House Bunny

Je neemt een lekkere blonde meid, beetje dom maar een absolute pin-up, voeg daar wat nerderige vrouwen aan toe die totaal niets doen aan hun uiterlijk en je hebt de film The House bunny. Tenminste dat zou je denken als je de cover van de dvd-hoes ziet. Er zit echter wel iets meer verhaal in deze komedie. Voor de bioscoop misschien niet helemaal geschikt maar misschien wel voor dvd lekker in huis op zaterdagavond.

Playboy Bunny Shelley (Anna Faris) leidt een zorgeloos leventje tot ze tot haar grote verbazing de Playboy Mansion moet verlaten. Volgens een brief die ze op haar 27ste verjaardag krijgt van Hef was ze te oud geworden voor de Mansion. Ze is compleet radeloos en gaat op zoek naar een onderkomen. Ze heeft nog nooit buiten de Mansion gewoond en als ze dan aan komt op een studententerrein voelt ze zich meteen thuis. Door het lot belandt ze in het Zeta Alfa Zeta meisjesstudentenhuis. Tenzij de zeven sociaal onbeholpen meisjes erin slagen nieuwe leden aan te trekken, dreigen ze hun huis te verliezen. Ze hebben dringend een dosis "vrouwelijkheid" nodig en Shelley is de uitgesproken persoon om hun alles bij te brengen op het gebied van kleding, make-up, mannen en de kunst van het verleiden.

Het klinkt misschien allemaal nogal suf en uitgekauwd. Het concept van het mooie meisje wat het lelijke eendje probeert tot een zwaan te maken is misschien al te vaak gedaan. Toch is The House Bunny een grappige zaterdagavondfilm met een twist. Het draait namelijk niet alleen maar om de meiden uit het Zeta Alfa Zeta studentenhuis, maar ook om Shelley die echt verliefd begint te worden op een jongen maar zich niet goed weet te gedragen zonder de hoer te spelen. Tja, ze was niet anders gewend in de Playboy Mansion. Voor Hugh Hefner is er ook nog een rol weggelegd, namelijk die van zichzelf. Hij is ook zeker een minuut of tien te vinden in de film. Want Shelley was toch zijn favoriete bunny. Ook dit verhaal krijgt nog een twist. Op het schijfje staan weinig extra’s. De standaard verwijderde scene’s, de trailer en een videoclip van ‘I Know What Boys Like’ en daar houdt het dan ook bij op.

Heb je nou op een zaterdagavond of zondagmiddag helemaal niets te doen en wil je niet op de bank zitten met een romantische komedie dan moet je voor de gein gewoon eens deze film pakken. Kleine waarschuwing voor de mannen onder ons: The House Bunny is misschien meer een chick flick komedie dan een actie komedie, maar dat was wel duidelijk uit het verhaal hierboven toch? Zo’n ongelooflijk saaie uitgekauwde film is het namelijk niet en het is beter dan het gezwijmel. De film duurt maar 93 minuten. Juist omdat deze film nog best grappig is op sommige momenten krijgt hij drie sterren.

Trailer

Label: Sony Pictures Home Entertainment Releasedatum: mei 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: