Strip: Kolk en De Wit - S1ngle 7 - S1ngle Party

Gilles de Geus, Inspecteur Netjes en S1ngle zijn allemaal titels van de hand van Hanco Kolk. Deze veeltekenaar is, samen met Peter de Wit, verantwoordelijk voor S1ngle Party. Peter de Wit kennen we van Sigmund en het hilarische Burka Babes. Dit is inmiddels de zevende editie van dit gouden duo in de S1ngles reeks.

S1ngle 7 - S1ngle Party

Deze serie draait om drie single dames die we volgen bij de pieken en dalen die komen met het vrijgezellenbestaan. Stella is het chronische feestbeest, Fatima een romantische blondine en Nienke een stevige feminist. Samen met randfiguren als Clinic Clown en dokter van Swieten is het een apart stel bij elkaar. Overbodig te zeggen dat ze de nodige avonturen beleven en elkaar af en toe grondig afzeiken. (Maakt deze broek me dik? – Nee hoor, dat doet je lichaam.) Of de Clinic Clown die bij de plastisch chirurg gaat om z`n clownslippen weer op te laten spuiten. En dan is er dokter van Swieten die op een cruise gaat om een Russische vrouw te leren kennen. Tijdens die cruise wordt hij constant lastig gevallen door de kapitein met de vraag of hij al met haar wil trouwen. Hiermee slagen de auteurs er in om een grappige twist te geven aan het onderwerp Russische importbruiden.

Hanco Kolk

S1ngle 7 is vaak grappig en de korte strips liggen altijd dicht bij de realiteit. Helaas wordt het slechts met vlagen écht hilarisch. Dat neemt niet weg dat de auteurs zich goed weten in te leven in hun hoofdpersonen. Bovendien is de gestileerde stijl van Hanco Kolk een lust voor het oog. De trekken van zijn stijl in Gilles de Geus zijn duidelijk zichtbaar, maar eigenlijk heeft deze serie veel meer weg van zijn album Club Paradise.

Links:

Uitgever: De Harmonie ISBN: 9789061698593