DVD: I Could Never Be Your Woman

"Van de makers van Love Actually" staat er in grote letters op de hoes van I Could Never Be Your Woman. Het klinkt heerlijk positief, maar het is niet echt eerlijk. Amy Heckerling, die zowel het script schreef als de boel regisseerde, heeft namelijk niets te maken gehad met de Britse romkom. Misschien dat de geluidsman mee heeft gewerkt aan Love Actually, meer zal het niet zijn. Zelfs het ontwerp van de cover lijkt nog op die van Love Actually. Maar ja, wat moet je dan als Universal zijnde, wanneer deze film zelfs in de V.S. de bioscoop niet eens haalde. I Could Never Be Your Woman is sinds kort verkrijgbaar op dvd.

Rosie is al een jaar of tien gescheiden en leeft alleen met haar puberende dochtertje. Ze is de producente van één van de meest succesvolle tienerseries en is al jaren niet meer met een man uitgeweest. Als ze bij audities kennis maakt met Adam is ze eigenlijk direct smoorverliefd. Er is echter één probleempje: hij is een twintiger en zijn is de veertig al ruim gepasseerd. Ondanks haar morele bezwaren besluit Rosie Adam een rol te geven. Van het één komt het ander en al snel zijn de twee een gelukkig verliefd stelletje. Maar dan begint het toch te knagen bij Rosie: wil Adam niet een lekker jong ding en waarom praat hij toch steeds met de sexy hoofdrolspeelster van de serie? Als er dan ook nog een saboteur om de hoek komt kijken, lijkt de relatie kansloos verloren te zijn. Kan Rosie de boel nog rechtbuigen?

Om Michelle Pfeiffer kun je niet heen in deze film. Logisch, want ze speelt de hoofrol, maar het lijkt bijna wel alsof de rol speciaal voor haar is geschreven. Naast het standaard verhaal over liefde en leeftijd, is er in het bijzonder aandacht voor de merkwaardige capriolen die mensen uithalen om er goed uit te zien. En als iemand bewijst dat je er goed uit kunt zien zonder chirurgische ingrepen, dan is het Michelle Pfeiffer wel. In de film wordt ze bijgestaan door 'moedertje natuur'. Pardon? Ja, inderdaad. Michelle loopt gegeregeld te ouwehoeren met een denkbeeldige heks die moedertje natuur voor moet stellen. Zij geeft advies over wat natuurlijk is en wat niet. En wat vind zij nou niet natuurlijk? Een relatie met een jongere knul. Daarnaast zien we de liefdesperikelen van Alisons dochtertje en de nukkige eisen van een stel soapsterren voorbij komen, maar dat is alleen maar bijzaak.

I Could Never Be Your Woman is een aardige romantische komedie, waarbij de scriptschrijvers soms iets te vaak de rode draad zijn kwijt geraakt. Het verhaal kent eigenlijk iets te veel karakters en daardoor is het moeilijk om helemaal in het verhaal op te gaan. Zowel Michelle Pfeiffer als Paul Rudd spelen een uitstekende rol, waarbij vooral de laatste onverwacht leuk kan zijn. Qua release stelt de dvd een beetje teleur. Naast een korte 'making of' en een kort interview met de regisseur vind je alleen wat trailers op de disk.

Label: Universal H.E. Releasedatum: 19 juni 2008 Kijkwijzer: Waardering film: Waardering extra's: