DVD: Charmed seizoen 3

Al jaren houden de drie heksen van Charmed menig liefhebber van vrouwelijk schoon of van duistere krachten betoverd. In figuurlijke zin natuurlijk, want het blijft natuurlijk een fictieserie. In de Verenigde Staten is Charmed inmiddels aan het achtste seizoen begonnen en in Nederland lopen we een (zoals altijd) een stukje achter. Sinds kort is het derde seizoen op DVD verschenen.

Sinds enige tijd is dus het derde seizoen van de serie Charmed verkrijgbaar. Voor de verzamelaar een dure grap, want een box met alle afleveringen van een seizoen kost al snel rond de vijftig euro. In ruil daarvoor zou je een bijzonder uitgebreide box verwachten, maar die verwachting komt slechts ten dele uit: de verpakking is een nette digipack met een inlegvel en een zeer klein boekje met informatie, maar op de DVD's zelf vind je totaal geen extra materiaal. Een bittere pil voor de fans, want je zou op zijn minst een kijkje achter schermen verwachten bij een serie als deze (zeker voor bijna 50 euro).

Volgens veel fans is seizoen drie het beste tot nu toe. Niet alleen zien we de drie zusjes veel in gevecht met allerlei slechte wezens, ook verandert er één en ander in de cast. Zo maken we in dit seizoen kennis met de demon Belthazor die door de 'The Source' is gestuurd om de gezusters Halliwel om zeep te helpen. Zijn menselijke kant, hij gaat in onze wereld door het leven als Cole Turner, wordt echter verliefd op de jongste van de drie (Phoebe), als blijkt dat de liefde wederzijds is, is de vraag of hij zijn taak zal volbrengen; en wat zullen de zusjes doen als ze achter de echte identiteit van Cole komen?

Het derde seizoen is het laatste waarin we Shannon Doherty zien als Prue Halliwell. Gelukkig komt er in het vierde seizoen wel een karakter voor in de plaats, Paige Matthews. Maar in het derde seizoen zelf valt ook genoeg te beleven. Uiteraard zijn alle 22 afleveringen terug te vinden op deze release, maar zoals al eerder gezegd is er geen bonusmateriaal terug te vinden, een gemiste kans. Serie drie is erg leuk om naar te kijken, waardoor de box eigenlijk een dikke voldoende verdient, maar door de hoge prijs en het ontbreken van bonusmateriaal krijgt het slechts drie sterren.

Label: Paramount Releasedatum: 22 september 2005 Kijkwijzer: