Het leven van de rockster gaat echter niet altijd over rozen. Flynn is nu de gevierde man in Europa, maar thuis in de Verenigde Staten wachten zijn vrouw en zijn zoontje, 4,5 maanden oud, nu op hem.

Mis je je zoontje?
Flynn: "Ik mis hem verschrikkelijk."

Voel je je schuldig tegenover hem dat je maanden van huis bent?
Flynn: "Volkomen ja. Dit is onze eerste tour sinds zijn geboorte en het is echt zwaar voor mij."

Is deze tour het waard om hem zo lang niet te zien?
Flynn: "Ik had geen keuze. Onze plaat gaat erg goed en dan willen mensen dat je gaat touren. Daarbij is dit de grootste tour die we ooit in Europa hebben gedaan. Vijftig shows! Zoveel geld hebben we nog nooit tijdens een tour verdiend! Daarbij zijn andere mensen ook financieel afhankelijk van ons, zoals onze crew. Dat soort zaken moet ik ook mee laten wegen. Tegen hen kan ik niet zeggen: ik doe het niet, want ik kan niet twee maanden van huis zijn. Ik wil niemand wat dat betreft teleurstellen, maar ik wil mijn kind ook niet teleurgesteld zien.

Hoe denk je dat je zoontje zal reageren als hij oud genoeg is om te begrijpen dat zijn vader de zanger is van een grote metalband?
Flynn: "Ik hoop dat er er niets van vindt. Hopelijk ziet hij mij gewoon als zijn vader en niet als een zanger van een band."

Vind je het niet raar dat je bijna elke avond over de dood zingt (één van de belangrijkste thema's van 'Through The Ashes Of Empires'), terwijl je een pasgeboren kind thuis hebt zitten?
Flynn: "Eerlijk gezegd heb ik daar ook wel eens over nagedacht. Het is inderdaad nogal weird. Aan de andere kant ben ik bijvoorbeeld 4,5 jaar geleden getrouwd, maar dat betekent niet dat ik opeens over het huwelijk ga schrijven. Zoals ik ook geen nummers ga schrijven over het krijgen van een baby. Machine Head is en blijft wat het is en onze nummers zijn wat wij maken."

Als de huidige tour halverwege december is afgelopen last hij wel een pauze in van twee maanden om tijd door te brengen met zijn vrouw en kind. En daarna? "Daarna gaan we waarschijnlijk weer in Amerika touren, want we willen ons in 2005 echt op dat land focussen. Ons album is, in tegenstelling tot hier, namelijk pas zes maanden uit. Verder hebben we net een video gemaakt voor 'Days Turn Blue To Grey', die gaat vanaf begin volgend jaar in de roulatie. Maar we gaan ook in maart nog naar Dubai in Saoedi-Arabië. Eén of ander vreemd festival in de woestijn vindt er dan plaats. Ik kijk niet echt uit naar die reis, maar er werd ons echt een astronomisch bedrag aangeboden, haha."

Tevens verschijnt er begin volgend jaar een live-DVD van Machine Head. Flynn: "Daarvoor gaan we eind november een aantal shows in Engeland opnemen, waarvan die in Brixton Academy de belangrijkste is. Daarvan stellen we op de DVD een liveshow samen. Daarnaast komen er ook interviews en 'backstage stuff' ("You see us drinkin' and doing stupid") op de schijf te staan."

Waarom worden deze shows in Engeland opgenomen?
Flynn: "Engeland is onze grootste afzetmarkt. Wij zijn de kings in dat land. Vier van onze shows daar zijn nu al uitverkocht en dan zijn het ook nog eens de grootste zalen van de hele tour. Het is dus voor ons de ideale setting."

Aan nieuwe nummers denkt de band voorlopig nog niet. "Het is vrij moeilijk om on the road te schrijven. Alleen tijdens de soundcheck zou je wat kunnen doen, maar dan komt het er ook niet van. Maar ik zie het voor me dat er in 2006 een nieuw album van ons uitkomt."