Interview: Marco V

Marco heeft ook de nodige remixen gemaakt. Bijvoorbeeld van een nummer van Coldplay. Het idee om zo'n nummer te remixen komt spontaan. "Je hoort zo'n pianootje dan op CD. Benjamin had dat album al vrij snel en hoorde dat pianootje en daar konden we wel wat mee! We hoorden het nummer en dachten allebei dat het de nieuwe single zou worden, en dat werd het later ook. Toen heb ik dat nummer gedraaid op Innercity, er waren misschien 20 mensen die het album hadden en die gingen uit hun dak! De rest van de mensen kende het niet. Ik draaide het ook op Sensation afgelopen jaar en toen ging het helemaal los. Het was een feest van herkenning voor de mensen." Verder is Marco niet zo'n fan van remixen en kan zo dan ook geen nummer opnoemen dat hij zou willen remixen. "Nee ik ben er helemaal geen fan van remixen, tenzij ik dus iets tegenkom dat ik echt heel mooi vind."

Marco draait dus regelmatig in het buitenland. Dan maak je weleens vreemde dingen mee. "Het vreemdste dat ik ooit heb meegemaakt was in Kuala Lumpur. Nog voordat ik een plaat op kon zetten werd het feest gesloten door de politie. Die jongens hadden alles netjes voor elkaar, inclusief de nodige vergunningen, maar dat kan daar blijkbaar gewoon. Het was een God's Kitchen evenement, 5000 mensen, maar ik kon nog geen plaat opzetten. Dat was dus een reisje op en neer naar Kuala Lumpur voor niks!"

"Het leukste dat ik ooit heb meegemaakt in het buitenland was toch wel het feest in St. Petersburg in een oud fort op de zee. 15000 Mensen langs de kant, 5000 mensen op het eilandje, waar je alleen met bootjes naartoe kon. Ik stond daar in een oude ruïne. Hartstikke gevaarlijk, mensen langs de afgrond enzo, onwaarschijnlijk dat het zomaar kan, maar wel heel erg vet!"

Eén van de vragen die in FOK's Muziek forum werden gesteld, heeft te maken met Marco's lengte. De heren van DuMonde deden vorig jaar op Nature One net of ze op Marco's hoofd scratchten. Dat interesseert Marco weinig. "Ik had het er deze week nog over met Benjamin, dat interesseert me nou echt geen reet. Ik begrijp ook niet dat mensen steeds moeten zeggen dat ik klein ben. Dat zeggen ze steeds, maar ik heb er geen moeite mee! Ik heb er geen nadelen van, alles functioneert normaal hoor, haha!"

Met wie zou je nog weleens een Back 2 Back sessie willen draaien?

"Even denken. Er zijn er wel meerdere eigenlijk, maar Carl Cox is denk ik een goed voorbeeld. Maar ook iemand als Sasha. Muzikaal gezien ligt dat wel aardig uit elkaar, maar ik draai nogal breed. Ook Sander Kleinenberg zou zeker in aanmerking komen, dat is iets dichter bij huis."

Dan stel ik Marco een vraag die eerder aan Ferry Corsten werd gesteld, over eisen voor, tijdens en na een optreden. Een vijf-sterren hotel, of de plaatselijke jeugdherberg? Een dertien-gangen diner of een patatje pinda? Eigenlijk is het antwoord simpel. "Doe mij dat vijf-sterren hotel maar, natuurlijk! Als iemand je vraagt of je business class naar Amerika wil vliegen, dan ben je toch debiel als je nee zegt? Als het mij niks kost dus hè! Het zijn geen eisen, absoluut niet. Ik ben geen jongen die zegt, ik wil een limo hier en dit-en-dat daar. Ik heb ook in heel wat kotten gelegen hoor, in hotels waar de spinnen bij wijze van spreken in je bed meesliepen. Dat wil je ook niet, dus als het goed geregeld is dan heb je dat veel liever. Ik zou zeggen probeer het eens uit. Ga in een vijf-sterren hotel slapen en in zo'n Spaans hotel waar ze vergeten zijn de bedden schoon te maken voordat jij kwam. Want ook dat heb ik meegemaakt. Dus als ik kan kiezen, geef mij dan maar het vijf-sterren hotel, bovendien zit ik bijna elk weekend in het buitenland. Maar eisen van mij zijn het dus niet!"

Marco is van plan de komende tijd nog dezelfde koers te blijven varen. "Ik wil vooral doorgaan waar we op dit moment mee bezig zijn. We zijn nu de laatste hand aan het leggen aan Benjamins album en we zijn al gestart aan mijn nieuwe album. Dat zou eigenlijk na de zomer uit moeten komen maar dat gaat niet lukken, omdat we wat leuke dingen van plan zijn. Dat wordt dus begin 2005."