Film Review: Halloween Resurrection

Halloween Resurrection is niets nieuws onder de zon. Michael Myers keert terug als de niet kapot te krijgen seriemoordenaar die iedereen die hem tegenkomt aan een enorm mes rijgt. De film volgt de standaard hakken-prakken-smakken procedure die zoveel van dit soort films kenmerken. Bij vlagen doet Halloween denken aan The Blair Which Project vermengd met een sneuf Big Brother want terwijl er een geweldsorgie plaatsvindt in het huis van Michael Myers juicht men op internet Michael hartsgrondig toe. Reality t.v. alleen nu heet het dangertainment.

Wat de film echter mist is echte spanning, al bij het begin van de film is duidelijk wat er gaat gebeuren en hoe het gaat gebeuren en de echte spanning moet dan ook komen van de vraag of Michael nu eindelijk te stoppen is. De filmmuziek (volgens mij de beste ooit geschreven voor een griezelfilm) zorgt voor een kippenvelsfeer en er hangt ook een dreigende wolk boven de gebeurtenissen in het huis, alleen echt spannend wil het maar niet worden. Michael Myers loopt in slakkentempo zijn slachtoffers achterna en weet ze altijd in te halen, hier hebben de filmmakers duidelijk een punt laten liggen want hoe je het ook wendt of keert, na acht films is Michael Myers nog steeds een vlak persoon, die alleen maar met een enorm mes rondloopt terwijl er gelegenheid genoeg is in het verhaal om iets meer met zijn karakter te doen en de film net dat beetje spanning te geven die het nu zo mist.

Is Halloween Resurrection een slechte film? Nee absoluut niet, wie de voorgaande zeven films gezien heeft is een die hard fan en zal verlangen naar deel negen. Wie nog nooit een Halloween film heeft gezien (en deel één blijft voor mij onbetwist de beste) zal ook niet bedrogen uitkomen maar wie echt wil griezelen zal aan Halloween Resurrection niet genoeg hebben, daarvoor biedt de film te veel van hetzelfde en is ook te voorspelbaar. Maar met het verstand op nul is het allemaal nog wel te pruimen, maar nachtmerries zal je er, helaas, niet van krijgen!

Genre: Horror

Regie: Rick Rosenthal

Scenario: Larry Brand en Sean Hood