Jouw nieuwe bedrijf snel en goed op de kaart zetten: 5 tips

Je hebt een nieuw bedrijf opgericht? Goed bezig! Maar een bedrijf is al snel geen bedrijf meer als er niet voldoende klanten komen. Hoe weten ze jou te vinden? Dat is een kwestie van rammelen aan veel poorten en vooral van jezelf goed laten zien. Nou ja, je bedrijf dan, hè. Hier zijn vijf methoden om je naam meer zichtbaar te krijgen zonder dat het je meteen je halve pensioenvoorziening kost.

Maak van je medewerkers ambassadeurs

Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers ook buiten werktijd jouw boodschap prediken? Neem nou de ondernemer die op een dag wakker werd met de gedachte: “Ik laat keycords bedrukken voor mijn personeel en laat ze op die manier ook in hun vrije tijd hun verbondenheid aan de zaak tonen.” Goede gedachte, want zo worden je medewerkers opeens ambassadeurs die overal jouw logo laten zien. Fijn om te weten: je kunt dergelijke bedrukkingen vaak al in relatief kleine aantallen bestellen.

Geef seizoenartikelen weg

Gratis is een toverwoord! Mensen zijn er dol op gratis presentjes te mogen ontvangen. Kijk hierbij goed naar de seizoenen, zodat jouw cadeautje altijd precies op tijd komt. Gaat het regenen? Geef een paraplu met je logo cadeau. Wordt een hittegolf verwacht? Laat waaiers bedrukken en je hebt er meteen heel wat vrienden bij. En al die vrienden promoten onbewust jouw toko. Prachtig toch!

Zet jezelf letterlijk op de kaart

Zo voor de hand liggend, dat we het haast zouden vergeten. Als je een bedrijf begint, is het tegenwoordig allereerst zaak om dat even bij Google te melden. Plaats jouw bedrijf op Google Maps zodat je altijd goed gevonden wordt. Je kunt daarbij aangeven of het een bezoeklocatie betreft of slechts een administratief adres. Handig is ook om meteen je openingstijden in te vullen, indien van toepassing.

Gebruik sociale media en Google ads

Waar zouden we nog zijn zonder sociale media en Google Ads? Als ondernemer kun je er veel plezier van hebben. Zorg ervoor dat je vindbaar bent op alle gangbare kanalen en schakel een Social media of Google Ads expert in als je er zelf niet voldoende kennis van hebt. Echt, dat verdient zichzelf snel terug!

Analyseer je eigen ervaringen

Welke marketingcampagnes van andere bedrijven hebben jou verrast? Wat viel jou het meest op? Was het buitenreclame of een commercial op de radio? Verplaats je in jouw doelgroep en probeer ze op dezelfde wijze te bereiken. Veel succes!

nw cmp