Formule 1-fans willen meer strijd
De Formule 1-fans willen meer strijd zien, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door de Grand Prix Drivers' Association en Motorsport. Liefst 89 procent van de respondenten wil het veld dichter bij elkaar zien racen.
In totaal hebben ruim 215.000 fans uit 194 landen de enquête ingevuld, onder hen vele Nederlanders. Naast de wens om meer strijd wil 85 procent van de deelnemers dat er meer gedaan wordt om nieuwe fans aan te trekken en 77 procent vindt dat het te veel is gaan draaien om zakelijke belangen.
Aan kunstmatige ingrepen hebben de fans een hekel. Het idee van de omgekeerde grid kon op maar 18 procent steun rekenen, het werken met ballast (26 procent) en klantenauto's (44 procent). Ook de ideeën om van de Formule 1 een eenheidsklasse maken (16 procent), het gebruik van standaard motoren (16 procent) en minder teams die ieder meer auto's inzetten (14 procent) konden op zeer weinig steun rekenen.
In plaats daarvan willen de fans meer vrijheden in de regels, zodat er een grotere diversiteit aan auto's en technologie ontstaat (74 procent). Ook een bandenoorlog (80 procent) en de terugkeer van het bijtanken (60 procent) kunnen op veel steun rekenen. Een budgetlimiet (54 procent) en het geven van punten voor de snelste raceronde (51 procent) kunnen op een krappe meerderheid rekenen.
De fans zijn ook duidelijk over de rol van de coureurs in de sport: deze moet groter worden. Zo wil 88 procent van de volgers dat de beste coureurs in de Formule 1 rijden, maar slechts 46 procent denkt dat dit op dit moment al zo is. 86 procent van de respondenten vindt dat de coureurs altijd het eerlijke verhaal moeten vertellen. De rijders moeten meer macht krijgen om veranderingen in de F1 door te kunnen voeren (78 procent) en ze moeten helpen om de sport dichter bij de fans te krijgen (76 procent).
Wat denk jij dat er moet gebeuren om de Formule 1 populairder te krijgen? Laat het in de reacties weten!
De innovatie is er compleet uitgesloopt door alle regeltjes en als er iets nieuws wordt gevonden wordt dat meteen verboden...
Daarmee maken ze echt de sport compleet kapot, als die dat al niet is...
Of zoals nu maar dan iedereen aan de Mercedes-motor, behalve Ferrari.
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
Wat moet ik me hierbij voorstellen: Coureurs die niet naar de tong van de sponsor praten maar quotes a la Prost "Een vrachtwagen is makkelijker te besturen dan deze auto." (Ferrari 643 red.)?
In dat geval ben ik daar zeker voor
Daarnaast wil ik meer leveranciers van motoren in de F1 zien, in plaats van slechts de vier die we nu hebben. In de jaren '90 hadden we zelfs Brian Hart nog
Bovendien in jaren 90 -2000 waren veel leuker om te kijken.
En niet meer achter de decoder uitzenden
Racewagens bewapenen, machinegeweer, raketten, spijkers, haak, enzovoort.
Dat zal zeker miljoenen kijkcijfers en erg veel sponsors krijgen, wereldwijd...
Pas op niet geschikt voor kinderen en ook voor mensen die gevoelige maag hebben
Wat hebben jullie liever doodsaaie F1 of F1 waar ze hun concurrenten moeten uitschakelen?
MotoGP heeft ook een aantal maatregelen moeten doorvoeren om er weer wat competitie in te krijgen.
Probleem met F1 is dat er een grote groep 'fans' is die kennelijk graag naar die oersaaie optochten met 1 totaal dominant team zit te kijken en die iedere vorm van spanning verfoeit. Omdat die groep de kijkcijfers hoog houdt is er voor de FIA geen reden om iets aan de opzet te willen veranderen.
Pas wanneer het kijkersaantal serieus terugloopt zul je zien hoe snel de spanning er weer in teruggebracht kan worden.
Kunstgrepen als DRS en snel slijtende banden kunnen worden vervangen door ground-effect en bredere banden, zodat de turbulentie achter de auto minder van invloed is op de aero van de achterligger en men in elkaars slipstream kan rijden.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
Uiteraard dan ook met punten voor zo goed mogelijk kwalificeren, anders gaat iedereen heel trage kwalificaties rijden.
Zoveel steun voor het bijtanken vind ik ook jammer, ik denk niet dat we daardoor meer inhaalacties gaan krijgen maar vooral meer strategisch tanken.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
[ Bericht gewijzigd door Trekstang op donderdag 2 juli 2015 @ 13:32 ]
foto
foto
Natuurlijk ook weer grotere motoren, geen turbo's, geen restricties aantal cilinders, wel cilinderinhoud en misschien nog wat andere dingen waar ik weinig verstand van heb. Vermogen is lastig, misschien een bovenlimiet van 1000 pk. Geen elektromotor, geen drs of fratsen.
Meer downforce, maar wel bepaalde limieten aan de vleugels zoals vroeger, ook in de pits bijstellen vleugel toegestaan.
Ook weer tanken en liefst meerdere bandenfabrikanten, slicks, vrije keuze in welke type banden ze gebruiken en hoeveel, maar wel alles binnen het budgetlimiet.
In het budgetlimiet vrije keuze waaraan ze het willen besteden qua materiaal, dus geen limiet in aantal motoren, dat doet het budgetlimiet wel.
Eerlijkere verdeling formule 1 inkomsten over de teams met daar bovenop een variabele bonus voor prestaties rijders en teams.
Ff nadenken verder...
Ieder team een maximum budget. (wil je een Hamilton achter het stuur, blijft er minder over voor de auto)
Verder gelijke eisen aan afmetingen (de auto moet in een denkbeeldige doos passen) en natuurlijk veiligheid, motoren maximaal 750pk, gewicht minimaal 600kg(inclusief coureur, exclusief brandstof), tankinhoud maximaal 75kg, type geheel vrij, maar moet minstens bij 1000 tankstations op minimaal 4 continenten vrij te koop zijn. (benzine, diesel, E10, E85, LPG)
Motoren uitwisselbaar(gelijke bevestiging aan de veiligheidscel én versnellingsbak, brandstofleiding en koelwateraansluiting)
Dit maakt wisselen van motorleverancier mogelijk gedurende het raceseizoen
[ Bericht gewijzigd door AnitaHanjaab op donderdag 2 juli 2015 @ 13:49 ]
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny\[/i\]
Werkelijk schitterende oude circuits zijn afgedankt danwel kunnen het geld niet opbrengen om een F1-race te mogen organiseren. Wat overblijft zijn de banen uit de blokkendoos van Herman Tilke op de meest achterlijke locaties, waar wat oliesheiks willen patsen met een F1-race in hun landje.
De echte fans klagen al jaren dat de FIA idiote regels instelt en dat de toegangsprijzen alleen maar hoger en hoger worden terwijl de race inderdaad weinig meer voorstelt.
Echte F1 fans zien het liefst de V10 en/of V12 motoren terug, ground-effect op de auto's, banden met veel grip die het ook nog bijna een hele race uit kunnen houden, zonder elektronica én met een handgeschakelde bak zodat er nog eens een motor de geest geeft als deze door misschakelen boven de 20.000 toeren wordt gejaagd.
Zolang iedereen blijft kijken naar iets wat hij/zij/het niet wil zien gaat er niks gebeuren. Pas als die kijkcijfers drastisch dalen gaat er heel misschien eens iemand zich achter de oren krabben.
Helemaal als competities die het wel goed voor elkaar hebben ineens toenemende kijkcijfers scoren
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken