'Strategie de Bijenkorf werpt vruchten af'

De nieuwe koers die de Bijenkorf heeft ingezet, heeft afgelopen boekjaar al goede resultaten opgeleverd. Zowel de omzet als de nettowinst van de warenhuisketen steeg. Dat heeft topman Giovanni Colauto donderdag gezegd tegen Het Financieele Dagblad.

De Bijenkorf koos er in de zomer van 2013 voor vijf van de twaalf filialen te sluiten en de overgebleven warenhuizen op te waarderen naar een hoger niveau, waarbij de nadruk ligt op de verkoop van luxe en exclusieve merken. "Van die strategie plukken wij nu al de vruchten", aldus Colauto tegen het FD.

Het warenhuisconcern zag zijn vergelijkbare omzet (zonder de gesloten filialen mee te rekenen) het afgelopen boekjaar met 6 procent stijgen tot 527 miljoen euro. Als de gesloten filialen wel worden meegerekend, daalde de omzet met 1,8 procent.

'Strategie de Bijenkorf werpt vruchten af' (Foto: Novum)
'Strategie de Bijenkorf werpt vruchten af' (Foto: Novum)