Fans zijn Call of Duty niet moe

De pers was vrij kritisch op Call of Duty: Ghosts, maar Activison vindt dat hun grootste en meest te vertrouwen critici de fans zijn en dat zij, volgens Eric Hirshberg, de shooter prima vinden.

De chef van Activision Publishing werd gevraagd of de franchise Call of Duty in gevaar was door moeheid onder gamers. Hij antwoordde met een duidelijke nee. "We zijn het hele jaar vrij transparant geweest denken we, door de uitdagingen met de nieuwe consoles dit jaar en dat was op vrij korte termijn. Ik denk dat het een vergissing zou zijn om de uitdagingen van het console-overgangsjaar te vermengen met aanwijzingen over de gezondheid van de franchise."

Op de vraag of het jaarlijks uitbrengen van een nieuw deel in de franchise de oorzaak is van de mindere aantallen, zoals sommige pers aangeeft, gaf hij het volgende antwoord: "Welnee, duidelijk niet. En ik ben het niet eens met de pers. Ik weet dat Call of Duty een polariserende franchise bij een aantal critici is, en het is mij duidelijk dat niet alle critici blij is met onze strategie door elk jaar een spel te maken, maar gelukkig zijn onze fans dat wel."

Hij gaf daarnaast aan dat ze echt wel naar de critici luisteren, maar die niet alleen als leidraad nemen. De fans zijn hun belangrijkste publiek dus ze focussen zich vooral op hen. En de uitgever vinden dat ze daar goed scoren, omdat de game niet alleen de meest gepreorderde current-gen game is van dit jaar, maar ook de meest gepreorderde next-gen game van dit jaar, het spel het meest gespeeld wordt op Xbox Live en de speeltijden van multiplayersessies langer zijn dan ooit.

Call of Duty: Ghosts-preview (Foto: Activision)