Nieuws
[update] Dode bij arrestatie in Den Haag
Dinsdagmorgen heeft de politie op de Zuiderparklaan in Den Haag een 27-jarige man doodgeschoten. De politie wilde de twee mannen, die worden verdacht van een omvangrijke fraude, aanhouden. Hierop openden de verdachten het vuur waardoor er een schotenwisseling ontstond. Eén van de verdachten liet hierbij het leven.
Het tweetal, neven van elkaar, wordt verdacht van het ontduiken van enkele miljoenen euro's aan loonbelasting en premies. Justitie kwam het tweetal op het spoor bij een strafrechtelijk onderzoek naar omvangrijke fraude met tewerkstellingen van mensen via uitzendbureaus.
Update 13:49
Ali Tufan, neef van het slachtoffer, meldt dat de man onlangs is ontvoerd en dat hij nog steeds werd bedreigd. Daarom had hij ook een vuurwapen in huis. Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten. Hij zou nog geen schot hebben gelost. De politie beweert echter dat het slachtoffer als eerste zou hebben geschoten, waarna een agent terugschoot. De kogelgaten in het raam verraden dat er in elk geval meerdere keren is geschoten.
De familie is woedend omdat hen nog steeds niet is verteld wie de vermeende ontvoerders zouden zijn, en omdat zij vinden dat het slachtoffer beschermd had moeten worden.
Het originele bericht werd om 13:20 uur geplaatst
[ Dit bericht is gewijzigd door Nuongirl ]
[ Dit bericht is gewijzigd door Nuongirl ]
Breng een stem uit op mij!
Zou ik idd niet erg vinden... hoe weten jullie überhaupt dat ik daar zit ?
Krijgen we nu weer rellende buitenlanders die rascisme gaan lopen roepen en een comité tegen rascisme en politiegeweld oprichten?
Eigen schuld, moet je maar niet schieten op de politie.
Overigens is een wapen trekken al genoeg om te schieten, want een wapen trek je om te schieten, niet om iemand gedag mee te zwaaien.
Dus als een crimineel een wapen trekt weet je als agent dat hij op je gaat schieten en dan schiet je hem neer, want je hebt toch niet zo'n zin om dood te gaan.
Ik ben blij dat er weer eens een crmineel doodgeschoten wordt, want als ze al veroordeeld worden krijgen ze toch een strafje van niks.
Dat het veel vaker mag gebeuren en dat dus elke crimineel bij aanhouding een gun trekt, go ahead, make my day.
Was onze politie en justitie maar zo als in de USA. Echt politie waar respect voor is, die zich mogen verdedigen en die ook durven op te treden.
Als hier iemand belaagd wordt dan rijdt de politie een rondje er omheen om er pas aan te komen als het voorbij is. En ik hoorde van de marechaussee dat zodra er echt wat aan de hand is ze de hulp van de Marechaussee inroepen.
In de USA komt de politie tenminste de burger beschermen tegen de slechterikken. Zo hoort het, de politie hoort de zwakkeren (de ongewapende burgers) te beschermen tegen de sterken (de criminelen met hun wapens). Zero tolerance.
En de SWAT teams rulen helemaal, die wil je als crimineel niet tegen je hebben.
Al zijn onze arrestatieteams (onze SWAT equivalent) ook wel goed.
Misschien een idee om alle agenten uit te rusten als arrestatieteams, die uniformen maken indruk en zo'n MP5 ook. In Frankrijk lopen agenten ook met machinepistolen, dat maakt indruk.
Of geef ze naast hun pistool ook een shotgun net als in de USA. Een automatisch geweer kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld de M16 C7 die ze ook gebruiken bij de krijgsmacht, die zijn erg zuiver en hebben een effectief bereik van 400m.
quote:
Je kunt er natuurlijk niet gelijk van uit gaan dat de politie gelijk heeft. Moet netjes worden uit gezocht, en dan zie we het wel.
Die politieagent is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Tenzij er bewijzen zijn dat het anders is moeten we ervan uitgaan dat de agent met zijn opleiding en politietraining juist heeft gehandeld.
quote:
Waarom vind ik het niet gek dat het een buitenlander is?
Waarschijnlijk omdat 89% van alle gevangenen in Nederland niet van Nederlandse afkomst is.
In het loyd in Amsterdam zuidoost is meer dan 90% van de jongeren die daat zit wegens een misdrijf niet van Nederlandse afkomst.
In 1999 was 83% van de totale bevolking Nederlander.
Van de overige 17% is 9% van niet-westerse afkomsst, vooral Turken, Marokkanen, Antillianen, Surinamers en Indonesiërs.
Bron: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#People
Gegevens van 1999 dus allochtone aandeel zal ondertussen wel zijn toegenomen.
17% van de bevolking zorgt dus voor 89% van de criminaliteit, waarbij het duidelijk mag zijn dat het grootste aandeel hiervan van de 9% niet-westerse allochtonen komt.
quote:
De politie beschermt nooit criminelen, hoogstens wanneer die relevante informatie over zaken heeft die hij kwijt wil.
En terecht, laat het tuig elkaar maar afmaken, ruimt lekker op.
"Mess with the west, die like the rest"
"This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
wanneer lezen we nou eens dat het om nederlanders gaat.. het zijn toch echt altijd die buitenlanders die weer op de frontpage komen
[ Dit bericht is gewijzigd door nexhil ]
quote:
De familie is woedend omdat hen nog steeds niet is verteld wie de vermeende ontvoerders zouden zijn
Collega's van de man?
Hulde aan politie!
Onze politie doet namelijk wat ze moet doen (en wat ik ook had gedaan), als je het er niet mee eens bent dan rot je maar op.
Het is alleen te hopen dat de agent die hem neerknalde geen straf krijg. Hij verdient eerder een lintje. foto
Desbetreffende politieagent foto
Alleen zonde van de kogel(s) maar ja het doel heiligt de middelen foto
Waarom vind ik het niet gek dat het een buitenlander is?
Goed gehandeld van de politie! Zero Tolerance! Ik mag het wel
yup
wilde het iets anders formulieren, maar jij doet het genuanceerd
Ah hij formuleerd het genuanceerder? Wat wilde jij zeggen: Zijn toch altijd die *^&*allochtonen? Als ik het mag vragen, waarom vinden jullie het beiden niet gek dat het een buitenlander is? Je zal de volgende keer dat zoiets gebeurt voor het gemak vergeten dat het dan misschien geen buitenlander is.
-edit-
Ik ben het wel met je eens dat de politie 100% juist heeft gehandeld, in Nederland trekken die echt niet zo snel een pistool, dus echt raar excuus: hij schoot niet!
[ Dit bericht is gewijzigd door Janssen ]
quote:
Door Runemaster - dinsdag 3 februari 2004 @ 14:46 (Unmodded)
.........en de andere partij bestaat uit halfopgeleide bonnenschrijvende ambtenaren waarvan een groot deel amper om kan gaan met een wapen. Fijn zooitje bij elkaar dus, goede kans dat er dingen minder intelligent zijn aangepakt.
Goh, jij weet het allemaal weer heel goed natuurlijk. Jij werkt op zeker al jaaaaaaaaren samen met politiemensen en weet dit uit eerste hand. Kan je nagaan hoe goed die politieman wel niet was dat ie zelfs met onvoldoende lessen (!!) iemand weet neer te schieten die onverwachts als eerste zijn wapen trekt. foto
Ja, right.
[ Dit bericht is gewijzigd door Arjeno ]
[ Dit bericht is gewijzigd door Janssen ]
Die Agenten verdienen een medaille en dienen gehuldigd te worden door de koningin. Ik zou meteen een bonus betalen aan de politieagent in kwestie onder het mum van: "weer wat tuig van de straat en 2m onder het gras".
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten. Hij zou nog geen schot hebben gelost.
Nee goh,... en dan nog. Die gozer wilde vast geen vliegje uit de lucht schieten hoor... terecht dat die agenten 'm uitschakelden.
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten. Hij zou nog geen schot hebben gelost.
Wat maakt het nou uit? Als je een pistool trekt ben je al verkeerd bezig. Zo'n agent kiest voor zichzelf, neem ik aan.
Verder verwondert mij het niets dat er weer een buitenlandse naam staat in het artikel..
No offense hoor... maar ze zijn t wel weer foto
En n goeie actie van die agenten... zo'n agent mag best terugschieten als zijn leven in gevaarkomt... weer één idioot minder foto
'hij had nog nog geen schot gelost'
Idd, het is erg oneerlijk Ali. Voortaan zal de politie wachten totdat het eerste schot gelost is.
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten. Hij zou nog geen schot hebben gelost.
Bijna lachwekkend als het niet zo triest zou zijn, wat voor gedachtegang volgt zo iemand?
Alsof het WEL normaal is dat je een pistool hebt, alsof het WEL normaal dat je hem trekt, zolang je maar niet schiet? Het is toch normaal dat een agent schiet als hij een pistool ziet? Wanneer moet hij anders schieten, liefst NADAT hij zelf is doodgeschoten?
Overigens hoorde ik dat de fraude in de MILJOENEN euro's liep. Wat een tuig toch. Ik kan me er oneindig kwaad over maken. foto
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten.
Hij zou nog geen schot hebben gelost.
Mja wat wil je dan, dat hij eerst een agent omlegt voordat er op hem geschoten mag worden?
Die uitzendbureaus worden zo te zien eindelijk eens aangepakt.
RTLZ zegt "de andere verdachte is gewoon gearresteerd". Nou, die optie zou de ene verdachte ook moeten nemen.
quote:
Overigens is een wapen trekken al genoeg om te schieten, want een wapen trek je om te schieten, niet om iemand gedag mee te zwaaien.
Dus als een crimineel een wapen trekt weet je als agent dat hij op je gaat schieten en dan schiet je hem neer, want je hebt toch niet zo'n zin om dood te gaan.
En zo zit het maar net. Wie een pistool trekt heeft de intentie om te schieten en dient uitgeschakeld te worden... Jammer dat ie dood is, maar de agenten hebben natuurlijk geen tijd om beter te richten... Bovendien, iemand die in Nederland zonder vergunning een pistool bezit is sowieso al niet koosjer...
quote:
Was onze politie en justitie maar zo als in de USA. Echt politie waar respect voor is, die zich mogen verdedigen en die ook durven op te treden.
Een krachtiger politie apparaat is prima, maar excessief geweld is nooit goed...
quote:
In Frankrijk lopen agenten ook met machinepistolen, dat maakt indruk.
Hier soms ook hoor...
quote:
Tenzij er bewijzen zijn dat het anders is moeten we ervan uitgaan dat de agent met zijn opleiding en politietraining juist heeft gehandeld.
Mee eens, een beetje vertrouwen in onze rechtstaat mag best wel eens...
[ Dit bericht is gewijzigd door GeitO_o ]
De agenten zijn getraint in het schieten op plekken die niet dodelijk zijn, dat doen ze ook dacht ik, als je je als verdachte gaat bewegen kan de kogel die voor de schouder bedoeld is je op een meteen dodelijke plek raken.
Dan is het naar mijn idee niet de schuld van die agent. De crimineel moet niet zo dom zijn te gaan schieten, dan krijg je reactie.
Wat mij betreft word de overlevende niet voor fraude, maar ook voor medeplichtigheid aan poging tot moord veroordeeld.
[ Dit bericht is gewijzigd door xxmisterxx ]
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten.
Nee, we moeten de stoute jongens minstens EEN keer laten schieten. foto Ik had 3 patronen geleegd als agent als iemand een pistool wil trekken.
[ Dit bericht is gewijzigd door Janssen ]
quote:
Ali Tufan, neef van het slachtoffer...
Ach ja... foto
(beetje slordige tikvouten foto )
[ Dit bericht is gewijzigd door twinspot ]
Wordt hij morgen gearresteerd,in de cel gesmeten?Ik heb namelijk niks gehoord over waarschuwings schoten of "halt of ik schiet" of dat hij eerst "boe"geroepen heeft.
Of zal justitie iets geleerd hebben in de affaire met die marinier?
Mensen ik zal jullie iets zeggen ,ik ben benieuwd
foto
[ Dit bericht is gewijzigd door sarsky ]
Gewoon knallen, dan pas kijken of er nog wat te praten valt bij die lui!
Een steunbetuiging naar de politie haaglanden sturen.
Weten die mensen ook dat het gewaardeerd word wat ze doen!
http://www.politie.nl/haaglanden/mailformulier/teleservice.asp
quote:
mja ik kijk er oook niet echt meer van op dat ut een buitenlander is... op 1 of andere manier lukt het ze niet om ons land te begrijpen ofzo..hoe ut hier pcies werkt
Oh ze begrijpen donders goed hoe alles in elkaar zit : Als ze hun uitkering komen ophalen in hun luxe bmw of mercedes dan weten ze in 3 dialecten nederlands hun uitkering aan te vragen. Serieus als ze iets krijgen dan kunnen ze zelfs russisch. Maar moet je dan eens 5 min later kijken als ze gearresteerd worden, dan spreken ze opeens alleen maar nederlands.
Ik vind dit heel triest voor Buitenlanders die wel hun best doen (jammer dat her zo weinig zijn, eigenlijk zou je ze moeten belonen maarja), maar de rest zijn gewoon een stelletje parasieten!!!! (en niet als generalisatie modereren he. Ik heb namelijk onderscheid gemaakt tussen de Marokaan en de Kut-Marokaan)
Maar ik wist niet als je in shock ben dat je dan in staat bent een pistool te pakken en dan nog schieten ook nog
fotofotofoto:fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto
foto
Hij zei: "De politie valt in burgerkleding het huis binnen en toen schrok hij zich dood en trok een pistool". Begrijpt die eikel dan niet dat je in Nederland geen pistool hoort te hebben, dat dat verboden is. En was die neef er bij ofzo?
De politie heeft in ieder geval niets fout gedaan. Je valt binnen bij een crimineel, die trekt zijn pistool en schiet (want dat is inmiddels ook bewezen) en dan schiet je terecht terug. Dat is het risico wat je loopt als crimineel. En dan is het lullig voor zijn familie, maar die moeten maar pissig op die crimmineel zijn en niet op de politie. Die gast had zichzelf toch zeker zo ver in de nesten gewerkt. Dat noemen we dus: eigen schuld, dikke bult foto
quote:
Verder zegt hij dat zijn neef zijn pistool wilde trekken en daarop meteen werd doodgeschoten. Hij zou nog geen schot hebben gelost.
Alsof agenten eerst moeten gaan wachten totdat ze zelf worden neergeschoten.
En wie heeft er dan uberhaupt op de politie geschoten?
[ Dit bericht is gewijzigd door Janssen ]
[ Dit bericht is gewijzigd door psv ]
Maar............ het betreft weer een allochtoons "lieverdje". Zo eentje die nooooooooooit iemand kwaad deed, maar toch een pistool bij zich droeg. Laat die klanten de pestpleurus krijgen. foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken