The Legend Of Korra

Avatar: The Legend Of Korra is een populaire tekenfilmserie op Nickelodeon die een direct vervolg is op Avatar: The Last Airbender. Maar waar The Last Airbender, Aang, al een aantal games aan zich voorbij heeft zien gaan, krijgt Korra na drie seizoenen eindelijk haar eigen game. De vraag is: Is het ontwikkelaar Platinum Games, bekend van de succesvolle Wii U-game Bayonetta 2, gelukt om de fans van The Legend of Korra-serie te overtuigen?

LoK

Het verhaal speelt zich af tussen het tweede en derde seizoen. Korra heeft net de wereld gered van een kwade geest en de poorten tussen ‘The Spirit World’ en de gewone wereld open gelaten. Na een gewonnen Pro Bending-wedstrijd wordt je in de val gelokt door een mysterieuze oude man. Als je ontwaakt ben je al je ‘bending’ oftewel sturing van elementen kwijt. Het is dus aan jou om de mogelijkheid van het sturen van elementen weer terug te krijgen. Waar het verhaal in de tv-series geroemd wordt om zijn actuele verwijzingen en “diepgang”, is het verhaal van de game helaas te simpel en mist elke vorm van diepgang om te blijven boeien.

Pro-bending

Korra is echter ook zonder het sturen van elementen niet weerloos en weet zich prima staande te houden. Elke manier van sturen heeft namelijk zijn eigen gevechtskunst met lichte en zware aanvallen. Je kunt daarnaast ook aanvallen counteren door op het juiste moment te blokken. Maar je merkt pas wat de game in zich heeft vanaf het moment dat je de mogelijkheid van water-sturen terugkrijgt. De bewegingen en aanvallen zijn een letterlijke kopie vanuit de serie, en dat is een goed iets. Met actie zit het in de serie over het algemeen ook wel goed. Je kunt daarom ook niet wachten om alle vier de elementen weer tot je beschikking te hebben.

LoK

Het draait tijdens het aanvallen allemaal om combo’s, die niet zouden misstaan in een game als Killer Instinct. Na een succesvolle combo stun je de vijand en kun je een finisher uitvoeren. Elk element heeft ook de mogelijkheid om te levelen. Hoe vaker je het element gebruikt des te sterker het wordt. Zo heb je bij het lucht-sturen in het begin een klein wervelwindje die je kunt oproepen. Echter, wanneer je het hoogste level bereikt dan roep je drie grote stormen op die alles op hun pad wegvagen. Combineer deze aanval als een grote combo gevarieerd met aarde, vuur en watersturen en je voelt je echt oppermachtig.

Korra Wind

Later in de game kun je ook in de volwaardige Avatar veranderen. Door combo’s uit te voeren vult er namelijk een meter. Hoe langer de combo des te sneller de meter vult. Zodra de meter vol is kun je de ‘Avatar-mode’ activeren. In deze modus ben je vrijwel onkwetsbaar en vuur je de ene na de andere superaanval uit. Door de heavy-attack-button ingedrukt te houden kun je een aanval oproepen welke zich het beste laat vergelijken met een super nova. De Avatar-mode is - helaas - maar tijdelijk dus je kunt het niet continu gebruiken.

Korra Avatar mode

In de levels kun je verschillende schatten vinden waarmee je extra combo’s kunt leren, of talismannen die je extra buffs geven. Hoewel Korra - zeker later in de game - erg sterk is, is de game zeker niet makkelijk. vooral met de Ultimate-moeilijkheidsgraad zal je je behoorlijk lang bezig kunnen houden. Een leuke bijkomstigheid is dat na het verslaan van de eindbaas je de Pro-Bending-mode vrijspeelt. Hierin kun je in drie-tegen-drie wedstrijden - met het sturen van elementen - elkaar uit de ring proberen te slaan.


Wat verder opvalt aan de game is dat de personages er goed uitzien, maar dat er aan de omgevingen niet veel aandacht is besteed. Met name Republic City is saai. Er is erg weinig detail te bespeuren, terwijl dit het metropool in de serie is. Latere levels zoals de zuidpool en ‘The Spirit World’ doen het wel beter, maar je wordt nooit verrast door adembenemende scenario’s. Daarbij komt dat de game erg lineair is. Er is één pad en je loopt van gang naar gang. Hier en daar moet je dan wel een enkele keer ergens overheen springen en zijn er kleine zijweggetjes met schatkisten, maar daar blijft het dan bij. Echt een gemiste kans. Juist omdat de tv-serie vaak draait om reizen en ontdekken. Voor de variatie heb je tussen bepaalde levels een event waarop je met Naga, een grote witte hont, een Tempel Run-scenario moet door zien te komen.

Korra Naga

Als fan van de Avatar-series heb ik mijzelf al met al prima vermaakt met The Legend of Korra. De game is geen hoogvlieger, maar probeert dat ook niet te zijn. Kortom, hou je van games zonder veel poespas en toffe combo’s dan is The Legend of Korra zeker de moeite waard. Wil je echter een game met een goed verhaal, diepe gameplay en mooie graphics laat deze game dan lekker links liggen.

Pluspunten
Minpunten
Cijfer
  • Combo's en bending zijn tof gedaan
  • Pro-Bending wedstrijden
  • Avatar-mode
  • Verhaal boeit niet
  • Grafisch geen hoogvlieger
  • Lineair
7
Gespeeld op Xbox One. Ook beschikbaar op PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360 en pc