Film: Saw III

Film • Geschreven door Jeroen (SamuelofSEK) op 02-01-2007 @ 10:00
print 

Na de onverwachte hit Saw uit 2004, kwam er al snel een vervolg dat het qua opbrengst zelfs nog beter heeft gedaan. Nu is er dan ook een tweede vervolg over Jigsaw en zijn zieke spelletjes. De film is geregisseerd door Darren Lynn Bousman, die ook Saw II regisseerde, en gaat op dezelfde voet verder. Tobin Bell, Shawnee Smith en Dina Meyer, die allen ook in de vorige films speelden, zijn weer van de partij. Ze krijgen ondersteuning van onder meer Angus Mcfadyen (Equilibrium) en Bahar Soomekh (Mission:Impossible III).

Jigsaw (Tobin Bell) en zijn leerlinge Amanda (Shawnee Smith) zijn nog steeds op vrije voeten. De politie heeft uiteraard geen enkel aanknopingspunt over hun verblijfplaats en zodoende kan Jigsaw verder met zijn terreur. Zijn gezondheid wordt echter steeds slechter, dus veel tijd denkt hij niet meer te hebben. Hij bedenkt nog één laatste beproeving als afsluiting. Amanda wordt er op uitgestuurd om meerdere mensen te kidnappen die voor de beproeving nodig zijn. Dr. Lynn Denlon (Bahar Soomekh) is één van de belangrijke schakels. Jigsaw vertelt dat het haar verantwoordelijkheid is om hem in leven te houden zolang de beproeving van Jeff (Angus Mcfadyen), een andere ongelukkige, nog in volle gang is. Lukt het haar niet, dan delft Jeff het onderspit en ontploft de om haar hals aangebrachte bom. Lynn begint zo aan een onmogelijk lijkende opdracht terwijl Jeff ontwaakt om in een gruwelijke nachtmerrie te belanden.


Saw III is helaas veruit de minste film van de drie. Uiteraard zijn er weer meer dan genoeg niet zo fijne "death traps" waar het bloed rijkelijk vloeit en is de opzet grotendeels hetzelfde gebleven. Er wordt veel tijd doorgebracht met de twee voornaamste slachtoffers. De gedeeltes met de dokter zijn nog wel redelijk uitgevoerd, maar die van Jeff laten veel te wensen over. Zo is de motivatie om bepaalde keuzes te maken slecht uitgewerkt en zodoende volstrekt ongeloofwaardig. De Saw reeks is nooit het grootste voorbeeld geweest van geloofwaardigheid, maar dit is wel van een erg triest niveau. Verder is de uitwerking van Amanda's karakter ook niet erg geslaagd te noemen. Ze komt over als een ongeleid projectiel die nooit in staat zou zijn geweest om het spelletje uit Saw II goed mee te spelen. De "twists and turns" zijn natuurlijk ook aanwezig en gaan terug tot de vorige twee films, maar bereiken nooit het niveau zoals in die films. Saw III is vooral meer van hetzelfde, maar dan slechter uitgevoerd. Ze zouden er goed aan doen om dit ook echt de laatste beproeving te laten zijn. Zolang deze films hun budget echter al dubbel terug verdienen in het openingsweekend, zal de reeks waarschijnlijk door blijven gaan.


Label: Independent Releasedatum: 4 januari 2007
Kijkwijzer: Waardering:


Must See/Buy/Do
Aanrader
Redelijk
Tsjaa...
STAY AWAY!!!!



Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

486 views / 75 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Jammer van de matige recensie, ik vond de eerste twee delen wel erg leuk. Ga 'm evengoed wel zien
userIcon
mist er een stukje tekst tussen de 2 alinea's. review loopt een beetje raar. degene die naar deze film gaan, die willen meer van hetzelfde en dat bied deze film.
ik zal m wel kijken op dvd
Omdat ik zoveel verschillende dingen over deze film heb gehoord, ga ik gewoon zelf wel kijken. En als de reviewer even op IMDB had gekeken had hij geweten dat er (hoewel ik mij afvraag of we er nog op zitten te wachten) er nog een deel 4 komt.

http://www.imdb.com/title/tt0890870/

of men moet er vanaf zien ... natuurlijk
Ik ga hem zeker weten kijken!

Heb al een klein stukje gezien hoe 1 iemand probeert te ontsnappen, gruwlijk gewoon.
userIcon
Ben het eens met de review: veel van hetzelfde en de minste van de drie.

Maar sommige van de death-traps zijn weer geniaal gevonden en nog gruwelijker dan in de eerste twee delen, ideaal popcorn-vermaak voor de mensen met een sterke maag!

Heb hem zelf in de sneak-preview gezien: 3 uit 5 sterren.
userIcon
Ik vond Saw I geweldig, maar Saw II vond ik al een heel stuk minder.

Ik zie dat er hier weer een groep bij word betrokken en daar ging het bij Saw II ook op mis. Bij Saw I waren het twee mensen die van belang waren en er was een 'nauwe doorgang' waar ze doorheen moesten. Bij Saw II was het een grote groep mensen en waren er legio zaken die ze anders en veel beter hadden kunnen doen als ze iets langer dan 0,1 seconde hadden nagedacht voordat ze een mogelijk dodelijke contraptie activeren.

Ik ben bang dat Saw III weer zoiets zal worden en als ik deze review lees gaat het idd in die richting. Ik was toch al niet van plan om naar de bios te gaan voor deze film, maar nu is dat idee helemaal finito.

De reeks zal eindigen zoals Nightmare on Elmstreet ben ik bang. Ik ben gek op Freddy Kruger (in de zin van, ik houd van het concept), maar ook die reeks hield op met goed te zijn na de eerste paar films. De rest was zwaar bagger en werd steeds slechter en slechter. Maar door opbrengsten werd deze toch voortgezet. Saw is niet anders, zolang er gekken zijn die bereid zijn een bioscoopkaartje te kopen voor de film en de DVD kopen (i.p.v. hem een keertje te huren\lenen) zullene r delen komen en telkens slechter dan het voorgaande. Net zolang tot zoveel mensen teleurgesteld zijn dat de film niet genoeg geld meer opbrengt en dan schrappen ze hem en brengen nog een 'all-in' DVD box uit plus wat plastic filmfiguurtjes voor de verzamelaars.
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 11:16 schreef Nollem het volgende:
Omdat ik zoveel verschillende dingen over deze film heb gehoord, ga ik gewoon zelf wel kijken. En als de reviewer even op IMDB had gekeken had hij geweten dat er (hoewel ik mij afvraag of we er nog op zitten te wachten) er nog een deel 4 komt.

http://www.imdb.com/title/tt0890870/

of men moet er vanaf zien ... natuurlijk
De makers van Saw hebben al bekend gemaakt dat er minimaal 6 Saw films gaan komen. Dus we zijn er lang niet van af!

Van de mensen die zijn gegaan (Sneak Preview), hoorde ik dat het nog een erg leuke film is. Echte horror fans zullen zelfs hun vingers aflikken. Het blijft de klassieker in dat genre
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 12:35 schreef chansadres het volgende:

[..]

De makers van Saw hebben al bekend gemaakt dat er minimaal 6 Saw films gaan komen. Dus we zijn er lang niet van af!

Van de mensen die zijn gegaan (Sneak Preview), hoorde ik dat het nog een erg leuke film is. Echte horror fans zullen zelfs hun vingers aflikken. Het blijft de klassieker in dat genre
Ik vond de film wel OK, al snap ik niets van het nieuws dat mensen in Engeland (meen ik) onwel waren geworden. Het ziet er niet allemaal even lekker uit, maar zo erg is het ook weer niet. Hopelijk kom het volgende deel snel
userIcon
Ik heb de film in de Sneak preview gezien, en ik vond em érg gaaf.
De reviewer stelt dat Amanda overkomt als een ongeleid projectiel. Dit is deels waar. Om spoiler-redenen kan ik nu niet al te ver uitwijden, maar het komt er op neer dat zij in het vorige deel ook niet volgens Jigsaw's regels heeft gespeeld, en ze daar haar frustratie in kwijt kon. Ze ís ook een ongeleid projectiel, en dat is ook te merken in wat er over deel 2 wordt gezegd in de film. Ik vind dit juist netjes uitgewerkt. Dus op dit punt kan ik de reviewer geen gelijk geven.
De keuzes die Jeff moet maken vond ik inderdaad ook enigszins slecht uitgewerkt. Ga je erover nadenken, dan wordt Jeff als persoon behoorlijk ziek neergezet, en zijn de keuzes voor hem moeilijk te maken, al is het uiteindelijk leven of dood.

Ik heb iig erg genoten van de film, moet ze alledrie nog eens zien om te bepalen welke ik het gaafst vind!

Ik zou in ieder geval zeggen: ga die film zien!
quote:
Ik vond de film wel OK, al snap ik niets van het nieuws dat mensen in Engeland (meen ik) onwel waren geworden. Het ziet er niet allemaal even lekker uit, maar zo erg is het ook weer niet. Hopelijk kom het volgende deel snel
Ik had de film dus in de Sneak Preview. Picture this: stelletjes die graag even een filmpje pakken, romantisch samen naar de film. Meiden die zitten te wachten op een leuke chickflick. En wat krijgen ze: SAW III hah, na de 3e scene liepen er al verschillende mensen de bios uit Kan heel goed begrijpen dat als ze waren blijven zitten ze enigszins misselijk waren geworden vooral met die negert en de haakjes
userIcon
Vond deel 1 echt geweldig en 2 duidelijk minder. Was best een aardig om te zien hoor maar niet half zo verrassend als 1.
Denk dat hetzelfde geldt voor 3. De films zullen per gevolg alleen maar minder worden ben ik bang.
Maar goed, misschien zit ik ernaast.
Een klasgenoot van me was afgelopen zaterdagnacht naar de voorpremiere geweest en hij zei dat er zelfs ventileer/(kots) zakjes bij de stoelen lagen voor het geval dat.

Ik ga er a.s. donderdag heen, in Muntplein, als het goed is draaien ze hem weer net als Saw 2 in een grote zaal. Heerlijk om de reacties van het publiek mee te maken. Ik ben benieuwd!
Matige review, hij is zeker beter dan deel 2

2 was meer een groep bij elkaar gegooide mensen in een huis, dat is al vaker gebeurd. Trok mij minder. Deel 3 zit weer hardstikke goed in elkaar, de death traps zijn gruwelijk. En zeker beter dan 2.

4 van de 5 sterren wel hoor

Edit: Ik had hem trouwens al iets van 4/5 maanden terug gezien in de bios in Engeland, komt hij nu pas in Nederland
man MrManiak (Eindredacteur Films/TV) 02-01-2007 @ 15:12 fotoboek homepage
userIcon
Donderdag ga ik hem kijken, hij lijkt mij erg goed. Saw 1 was hemels, deel 2 war k*t, deel 3 verwacht ik veel van...
SPOILER
Er staat trouwens niet in de review dat Jigsaw weer terug is gegaan op de echte 1 vs 1 confrontaties, toch?
userIcon
Ik ga morgen heen, zal me benieuwen. Mijn verwachtingen zijn niet heel erg hoog dus het kan bijna alleen maar meevallen.
Belachelijke review!
Saw III is gewoon de beste van de hele reeks, 2 was het slechts en 1 gewoon geniaal.
Enfin... waarschijnlijk een klein peutertje die t gereviewed heeft. ^_^

Ben wel benieuwd hoe 4, 5 en 6 eruit gaan zien aangezien *SPOILERRR!*...
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 13:39 schreef Dickjeh het volgende:

[..]

Ik had de film dus in de Sneak Preview. Picture this: stelletjes die graag even een filmpje pakken, romantisch samen naar de film. Meiden die zitten te wachten op een leuke chickflick. En wat krijgen ze: SAW III hah, na de 3e scene liepen er al verschillende mensen de bios uit Kan heel goed begrijpen dat als ze waren blijven zitten ze enigszins misselijk waren geworden vooral met die negert en de haakjes
True true, maar je weet dat de kans bestaat dat zo`n film komt als je bij sneak preview gaat zitten. Het is idd geen film voor mensen met een zwakke maag, maar ik vond het een vette film. Veel plezier met kijken
userIcon
Heb hem zaterdag nacht in de bios gezien.

Vond hem erg goed, alhoewel ik normaal gesproken niet echt van dit genre hou.

Werd er bij ons een bewusteloos weggetilt na een minuut of 25 :S
Tsja diepgang in combinatie met horror is altijd moeilijk Daarintegen vond ik de marteltechnieken en de visualisaties zéér gruwelijk, en heb er goed van genoten
userIcon
Ik hou van films met veel bloed en horror. Deze ga ik dan zeker kijken in de bios.
userIcon
Zolang er geen tandartsscènes in zitten wil ik hem best zien .
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 17:39 schreef CherryLips het volgende:
Zolang er geen tandartsscènes in zitten wil ik hem best zien .
Ken jij 'The Dentist' (geloof dat het die was)
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 12:27 schreef pomtiedom het volgende:
Ik zie dat er hier weer een groep bij word betrokken en daar ging het bij Saw II ook op mis.
in Saw III gaat het niet om een groep

Ik vind Saw III een stuk beter dan de tweede, vraag me ook af of de reviewer de tweede film wel heeft gezien. In Saw II hangt namelijk alles meer af van ongeloofwaardige toevaligheden dan in deze epsiode.
userIcon
Ik zie hier sommige mensen Saw 2 slecht noemen. Daar ben ik het niet mee eens. Hij was weliswaar niet zo ziek en goor als deel 1, maar zat qua verhaal wel wat beter in elkaar. Eigenlijk hoop ik voor deel 3 een combinatie van een geniaal plot (zoals in deel 2) en zieke, gore scène's (zoals in deel 1). Met dat laatste zit het wel goed, wat ik er zo over lees. Ik kan niet wachten. Heb laatst al een deleted scene op tv gezien en die was best wel ziek.
userIcon
ik heb saw 3 nu al 2 maanden op mijn computer staan

maar ik vond hem een stuk minder dan deel 1, ongeveeer gelijk aan deel 2
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 18:21 schreef nijnja het volgende:

[..]

Ken jij 'The Dentist' (geloof dat het die was)
Wel van gehoord, meer hoef ik er niet van te weten .
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 20:17 schreef Eveli het volgende:
Ik zie hier sommige mensen Saw 2 slecht noemen. Daar ben ik het niet mee eens. Hij was weliswaar niet zo ziek en goor als deel 1, maar zat qua verhaal wel wat beter in elkaar. Eigenlijk hoop ik voor deel 3 een combinatie van een geniaal plot (zoals in deel 2) en zieke, gore scène's (zoals in deel 1). Met dat laatste zit het wel goed, wat ik er zo over lees. Ik kan niet wachten. Heb laatst al een deleted scene op tv gezien en die was best wel ziek.
Volgens mij heb jij verschillende films gezien dan ik. Deel 1 was juist een psychologische thriller, en twee een ontzettend slechte horror waar ze gewoon zoveel mogelijk gore scenes in hebben gestopt. Ik heb twee ook gewoon uitgezet, het sloeg nergens op.
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 00:26 schreef boskov het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij verschillende films gezien dan ik. Deel 1 was juist een psychologische thriller, en twee een ontzettend slechte horror waar ze gewoon zoveel mogelijk gore scenes in hebben gestopt. Ik heb twee ook gewoon uitgezet, het sloeg nergens op.
i totally agree! 1 was zeker wel een psychologische thriller.. ik vond dat er voor 2 weinig denkniveau nodig was om die film goed te begrijpen, misschien komt dat ook wel een beetje door het feit dat je dan al bekend bent met jigsaw en zijn gruwelen. Wil 3 zeker wel zien, de recensies hier komen vaak niet echt overeen met mijn meningen over films
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 22:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wel van gehoord, meer hoef ik er niet van te weten .
Ik heb zowel deel 1 als deel 2 gekeken, allebei wel een beetje genre van Saw, al is het meeste wat gebeurt wel voorspelbaar. Als je hem wil kijken, doe het dan even na een tandartsbezoekje ofzo
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 21:40 schreef horned_reaper het volgende:
ik heb saw 3 nu al 2 maanden op mijn computer staan

maar ik vond hem een stuk minder dan deel 1, ongeveeer gelijk aan deel 2
stoere vent! Er zijn louter slechte cam versies in omloop dus je hebt anderhalf uur naar slecht beeld gekeken. Dat maakt de film er echt niet beter op hoor.
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 00:26 schreef boskov het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij verschillende films gezien dan ik. Deel 1 was juist een psychologische thriller, en twee een ontzettend slechte horror waar ze gewoon zoveel mogelijk gore scenes in hebben gestopt. Ik heb twee ook gewoon uitgezet, het sloeg nergens op.
Iedereen zijn mening natuurlijk, maar als je een film voortijdig afzet kun je natuurlijk nooit een goed totaal oordeel over een film geven.

Desondanks ben ik het wel met je eens (mmm...of spreek ik mezelf nu tegen?)
userIcon
review zuigt.

meneer de reviewert heeft duidelijk deel 1 en 2 niet gezien.
1 was voor mij een onverwacht succes. zag m in de videotheek liggen en ik denk laat ik die is huren. en die vond ik gewoon weg meesterlijk.

ik er als de kippen bij met deel 2. en die viel dan weer zoals te verwachten was dik tegen.
maar deel 3 is echt weer een goede

Jeff de frustie huisvader ontmoet zijn frustratie irl en moet keuzes maken. gewoon fukking geweldig.

kon het niet laten om deel 3 te downen. mja moet dinsdag naar de bios met mn vriendin. (ik zweer het die slaapt 2 weken niet. ze vind alles eng. mja zij wou graag. whehehe )
userIcon
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 03:04 schreef Herald het volgende:

[..]

stoere vent! Er zijn louter slechte cam versies in omloop dus je hebt anderhalf uur naar slecht beeld gekeken. Dat maakt de film er echt niet beter op hoor.
neeh hoor ^_^ wil je hem hebben?? je kan bijna geen verschil zien tussen een DVDRip versie en deze
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 13:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]neeh hoor ^_^ wil je hem hebben?? je kan bijna geen verschil zien tussen een DVDRip versie en deze
Stuur hem dan ook even naar Tim Kuik van Stichting BREIN, die zijn altijd wel in voor dit soort downloads
Ik heb trouwens geen van de Saw films gezien, maar ik ga ze een dezer dagen wel eens uit de videotheek plukken denk ik. Al dat gruwelen is niet echt mijn ding, maar je moet toch ook een beetje weten waar je het over hebt
Saw,the day that movie and I met.

The more blood and horror the better.
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 03:04 schreef Herald het volgende:

[..]

stoere vent! Er zijn louter slechte cam versies in omloop dus je hebt anderhalf uur naar slecht beeld gekeken. Dat maakt de film er echt niet beter op hoor.
Wrong! Sinds half november is er een hele goede TS gereleased door PUKKA en die al een tijdje in de nieuwsgroepen staat. Gisteravond bekeken en echt prima kwaliteit. Had jezelf zo kunnen opzoeken he?

OnT:
Dit deel krijgt van mij zeker 3 uit 5 sterren, eigenlijk zelfs 4. Net zoals velen hierboven ben ik niet met de recentie eens. Zelfs op IMDB scoort ie een 6,5 en dat is verdomd hoog voor een horrorfilm. Aanrader!
userIcon
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 @ 17:39 schreef CherryLips het volgende:
Zolang er geen tandartsscènes in zitten wil ik hem best zien .
SPOILER
Nee, wel een hersenoperatie, Jigsaw style
userIcon
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 @ 03:04 schreef Herald het volgende:

[..]

stoere vent! Er zijn louter slechte cam versies in omloop dus je hebt anderhalf uur naar slecht beeld gekeken. Dat maakt de film er echt niet beter op hoor.
Nee hoor, ik heb ook al maanden lang een versie van goede kwaliteit op de comp staan. Maar ik zorg er wel netjes voor dat de makers alsnog wat aan me verdienen door de DVD aan te schaffen.
quote:
Verder is de uitwerking van Amanda's karakter ook niet erg geslaagd te noemen. Ze komt over als een ongeleid projectiel die nooit in staat zou zijn geweest om het spelletje uit Saw II goed mee te spelen.
Hierin geef ik je gelijk, ik vind tevens ook dat het veel van hetzelfde word, maar ik vond Saw3 toch duidelijk beter dan Saw2, die vond ik echt maar matig. Het niveau van Saw zullen ze niet meer halen, maar zolang de films niet slechter dan Saw2 worden blijf ik de DVD's er van in mijn kast zetten.
userIcon
Super film... naar mijn mening netzo goed als Saw 1 ! Snap niet waarom de reviewer zo kritisch is.
Ben het helemaal eens met de reviewer. Deel 1 was geniaal, deel 2 was prima en deel 3 viel me echt dik dik tegen. Het einde van deel 1 en 2 deed je vol verbazing en ongeloof kijken, het einde van het derde deel is gewoonweg niets bijzonders en veel te voorspelbaar.
userIcon
Ik heb em in Antwerpen gezien (ongelovelijk trouwens die bioscopen daarrrr!!!) en hij was viesssssssssssssssssss! minimaal 6 mensen vertrokken na het zien van paar beelden, en er waren al niet zoveel mensen in de zaal!

ik vond em niet zo goed als de eerste en 2e deel, dat zeker.. maar deze was echt alleen leuk als je zon beetje fan bent geworden op de reeks (denk dus iedereen die deel 1 en/of 2 leuk vond). Ze willen maar steeds twists e.d. bedenken, maarjaa... ze zijn niet zo goed vind ik!

verder wel een leuke film om te zien hoor! en als je op de dvd wacht is het niet zo erg opzich, je mist niet veel ofzo...
Heb deze na een half uur maar weer uitgezet.

Deel 1 vond ik echt een goede psychologische horror/thriller achtige film. Maar helaas was 2 gewoon simpele horror, en ook in deel 3 gaat het weer nergens over. Ben het met de reviewer eens.
userIcon
De Saw-reeks is gewoon de opvolger van Halloween, Friday the 13th, Nightmare on Elm Street, Hellraiser, etc...

Leuk eerste deel, een tweede deel dat soms nog een (heel klein) beetje het niveau van deel 1 weet te simuleren en vanaf deel 3 is het gewoon dertien in een dozijn rommel.
userIcon
Ik ga er morgen heen met 3 vriendinnen. Verheug me er wel op. Ik hoop dat ie heerlijk genieten is. Zo niet, een vriendin betaald dus ben geen cent armer.
userIcon
Viel ongelooflijk TEGEN.

Slecht verhaal, dat zelfs een beetje afbreuk doet aan de vorige delen (meer zeg ik niet ).
Schokkend is 't allerminst. Er zit geen enkel écht schrikmoment in. Wel een hoop bloed, maar je ziet alles van mijlenver aankomen.

Film is erg bij elkaar gezocht, en compleet overbodig.
userIcon
Ik heb hem al ruim voor de première in pathe gezien (gek genoeg niet eens in de sneak preview), en ik vond hem erg vet (en tevens de mensen waarmee ik hem keek). Ik geef toe dat ik hiervoor alleen Saw I heb gezien, dus over Saw II kon ik niets zeggen, maar ik vond vooral de bizarre plotwendingen aan het einde van de film echt enorm gaaf. Er werden ook allerlei referenties gemaakt naar del 1 en 2, en je snapt dan meteen ook alles.

Hij was inderdaad niet perfect. De kotszakjes gingen helemaal nergens over en de schrikmomenten waren inderdaad ook wel beperkt. De film was in het begin wel weer lekker wazig (want dingen gaan toch niet helemaal zoals ze op de normale saw manier gaan) en vooral vanwege de gave ontknoping aan het einde vond ik hem heel stoer! Mijn persoonlijk advies: ga er vooral heen als je deel 1 en 2 al gezien hebt. Zo niet: dan is het misschien niet helemaal alles.
userIcon
Niet eens met de conclusie!! Ik vond Saw III een topfilm!
Ik vond hem super!!!! Wat zo mooi is, is dat ze zelfs heel even teruggaan naar de tijd voordat Jigsaw Jigsaw werd.

GEWELDIG!!!!
Heb de film nog niet gezien maar als ik de reacties lees is hij nog best goed. Ik vind het hele Saw -idee wel een beetje veel op the Cube lijken, een aantal mensen worden wakker op een plek waar ze niet weten hoe ze er zijn gekomen, en worden vervolgens allemaal geslacht op een zieke wijze.
Al dat gedoe over kotsende mensen en bewusteloosheid vind ik wel een beetje overdreven, ik vond Hostel namelijk nog wel iets zieker (en bovendien veel beter uitgewerkt en realistischer als welke Saw dan ook)
Mischien de DVD maar een keer huren
userIcon
Dit is de ziekste film die ik ooit heb gezien. Saw I en II kon ik prima hebben, maar hier werd ik toch wel misselijk van. De plottwist op het einde (
SPOILER
dat het eigenlijk Amanda's test is
) is wederom enorm cool. Elk deel heeft er zo één en maken het een toch wel tamelijk legendarische serie.
50  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden