Nieuws
Trajectcontroles morgen van start

Sinds 1 november mag er op de A10 West tussen Nieuwe Meer en de Coentunnel (Amsterdam), de A20 tussen de knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein (Rotterdam), de parallelbanen van de A12 tussen Oudenrijn en Lunetten (Utrecht) en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag-Centrum maximaal tachtig worden gereden. In alle steden wordt de snelheid in beide richtingen gemeten.
De maximale snelheid is verlaagd om de luchtkwaliteit in de omgeving te verbeteren. De doorstroming wordt er echter niet beter van. Sinds de invoering stonden er meer files dan voorheen. De 'nieuwe' files zouden ontstaan doordat automobilisten op de rem gaan staan bij het naderen van de zones.
en ohja, schurfthekel aan trajectcontrole foto
on topic ... best wel een irritant systeem betrapte mezelf er ook op dat je echt serieus onder de snelheid gaat rijden om zeker niet geflitst te worden
ontopic, ff een vraag. Als je vanaf utrecht richting rotterdam rijd, klopt het dat je dan vanaf het begin maar 1 keer gefilmd wordt door die camera's tot aan afslag rotterdam centrum? ik heb er maar 1 kunnen tellen, dus voglens mij kan je daar gewoon door blijven planken fotofoto
Het openbaar vervoer is nu al behoorlijk overbelast. Stel je voor dat maar 10% van de automobilisten morgen de auto laat staan en trein of bus pakt. Als ze dat ook nog eens structureel doen loopt het OV vast en gaan de kosten voor het OV enorm omhoog. Maar ja, dan rijden er minder auto's...
Heeft iemand een linkje naar een duidelijke uitleg hoe dat systeem nou precies werkt? Ik weet het wel ongeveer maar het is nog niet heel erg duidelijk voor me
Maar ondertussen... tja. foto
Was ook mijn eerste gedachte.
foto
Waarom voert men niet permanent blokrijden in? Als automobilisten het zo moeilijk vinden om een constante snelheid aan te houden, dat men ze dan bij het handje neemt, net zoals men met kleuters doet.
"Lazerus en toch al dagen lang niet in de kroeg"
Maar ja zolang we het allemaal tolereren zullen ze ons melken tot we erbij neervallen. (hint)
Zowiezo moet je dit soort maatregelen niet samen doen met strenge trajectcontroles. 80 is oke maar als je ook maar iets te hard rijd ben je al de spreekwoordelijke lul.
Ach never mind.. wat intresseert die ministers een beetje file nu.
Karla Peijs heeft in oktober 2004 een voorstel gedaan om op bepaalde trajecten weer 120 km/h toe te staan in plaats van 100 km/h. Maar staatssecretatis Van Geel (VROM) hield dat tegen omdat het in strijd was met de Europese milieunormen.
In Nederland is niets mogelijk, terwijl andere landen er op los blijven rijden.
Kut Europa foto
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
smiddags 100 km
ik rij savonds veel op weg zie geen stront op weg tussen 02:00 en 05:00
ik rij ook gewoon hard savonds foto
je gaat toch niet 100 km rijden alls je van Den Haag naar Venlo gaat tuurlijk moet je dan gewoon tussen door Blaazen. foto
Over de balk dat geld als je het mij vraagt..
Nu kun je zulke situaties voorkomen mbv een trajectcontrole, maar zo te zien hebben ze alweer een hele hoop andere smoesjes klaar staan om het hardrijden te proberen te rechtvaardigen.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Kent u die uitdrukking?
maar heb vernomen dat de klachten vanuit overschie(de bewoners) alleen maar zijn toegenomen
Als je de maximum snelheid wordt verlaagt, hebben mensen meer tijd nodig om van A naar B te reizen.
Met andere woorden: als je de snelheid verlaagt, verlaag je de doorstroom, door een lagere doorstroom zitten er dus tegelijkertijd meer mensen op de weg.
En die files ontstaan dus door deze slechte nieuwe doorstroom verlagende snelheids maatregel, en echt niet omdat mensen op hun rem zouden trappen omdat ze een 80 kilometer zone naderen.
Let op mijn woorden, binnen nu en een jaar, zal men tot de conclusie komen dat de files en daarmee de lucht-vervuiling alleen maar is toegenomen, en zal men, precies om de reden die ik hierboven genoemd heb, deze dwaze doorstroom maatregel beeindigen. fotofoto
Probleem in nederland is dat de verkeersregels worden aangepast aan de zwakste schakel in het verkeer
Aan de maximun snelheid houden met normale weersomstandigheden buiten de spits is daardoor inmiddels onaanvaardbaar geworden, vooral als je vaak langere afstanden rijdt.
Ook ik word wel ééns per jaar geflitst maar ik ga er echt niet langzamer door rijden, maar ik hou me behalve de snelheid wel bijna altijd aan alle andere verkeersregels
Het is een keuze die je moet maken.
Of je houd je aan de snelheid
Of je rijdt een normale snelheid met het risico op een bekeuring.
Waarom moet Nederland weer zo nodig voorop lopen in de strijd voor het milieu? Waarom doen de landen om ons heen en complete andere werelddelen er niks aan en wij wel? fotofotofoto
Ben benieuwd wat die moraalridders op Fok hierover te zeggen hebben. Hardrijders zijn doodrijders? Dus als ik daar 100 ga rijden ben ik een doodrijder? foto Blijf zelf van de weg af stelletje bejaarden.
Juist ja, luchtkwaliteit verbetern. dacht je nu echt dat 20 auto's meer uitstoten dan 1 vrachtwagen die toch al 80 mocht. luchtkwaliteit word niets beter !! stelletje niet na denkende klojos hebben we bij het ministerie.
De doorstroming word ook niet beter, nu niet en nooit niet. en is alleen maar het zoveelste plannetje van de overheid om geld binnen te krijgen.
Ik stel een massale staking voor door iedereen die een auto heeft foto
Maar ach, je mag het eigenlijk niet zeggen, maar NL is misschien toch een beetje vol aan het raken met een infrastructuur die niet berekend was op zo'n snelle bevolkings groei foto Er hoeft ook maar 1 lullig ongelukje ergens te gebeuren, of een regenbuitje, en de hele boel staat vast :'( Dat is echt slecht voor de economie, sinds NL nogal een import/export land is.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken