Nieuws
'Passagiers bevroren in gecrasht vliegtuig'

"Veel lijken zien er uit alsof ze in een vrieskist hebben gelegen", zo vertelde een verslaggever voor de Griekse televisie. Volgens een Griekse regeringswoordvoerder hebben waarschijnlijk twee personen geprobeerd het stuur van het ramptoestel over te nemen, toen zowel de piloot als de co-piloot niet meer in staat waren te vliegen. Het is niet duidelijk of het om bemanningsleden of passagiers ging.
Op de rampplek zijn inmiddels meer dan honderd lichamen geborgen. Het vliegtuig had 115 passagiers en zes bemanningsleden aan boord. Niemand overleefde de crash. De vluchtrecorders zijn inmiddels gevonden.
Het ergere is dat dit nog eerder is voorgekomen, en toen liep het net goed af...
nu liep het dus heel slecht af...
Blijft van tuurlijk een vreselijk ongeluk, maar bijv. levend verbranden is een stuk minder prettig. Als ik zou moeten kiezen zou ik liever bevriezen.
Wat is er dan mis gegaan en in welk stadium?
foto.
Maar heel vreemd ongeluk. Je gaat toch gewoon lager vliegen als je ziet dat iedereen gaat zitten klappertanden......
en hun radio werkte niet dus waarschuwen konden ze ook niet...
dus doodvriezen is niet zo plezant geloof ik
je moet je handen maar eens in een emmer met ijswater steken
zien hoelang je het volhoud
Bij het wegvallen van druk, resulteerd altijd in vallende zuurstofkapjes. Prima, maar hoe kan die temperatuur nu ineens wegvallen?
Ik houd maar 1 optie open, en dat kan niet anders betekenen, dat er ergens een enorm gat moest zitten in het toestel.
Maar nu het volgende probleem. Cabine en achterzijde toestel zijn 2 aparte ruimtes.
Waarom hadden allebei de ruimtes dit probleem?
En zover ik heb kunnen volgen hebben alle 2 de F16 piloten geen schade gezien aan het betreffende toestel. Waar zou een gat eventueel kunnen zitten?
Conclusie. Dit is een bizarre situatie, en ik ben vreselijk benieuwd naar een eventueel antwoord van de deskundigen t.z.t.
offeh, scooter gereden(95kmh) met -5 zonder handschoenen :'(
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Hel moet dat geweest zijn foto
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
Sorry ik moest het even kwijt foto
Wellicht daarom dat enkel op het einde 1 sms'je binnenkwam bij iemand uit die vlucht ? (pas laat verbinding gekregen ?)
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
[ontopic]
Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak is geweest van dit alles.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Belletje was dus onmogelijk. De flightrecorder zal meer informatie verschaffen.
Wat een verschrikkelijke dood voor deze mensen... R.I.P. foto
Het is daarbij ook de vraag of de landing al was ingezet. Kennelijk waren er al even problemen.
Wellicht slim om met al deze mooie moderne electronica, die vliegtuigen helemaal zelf kan laten landen een kleinigheidje in te bouwen waardoor vliegtuig automatisch naar een veilege hoogte daalt en noodsein afgeeft van "zout op ik daal".
Dan kan de bemanning relaxt bewusteloos raken op veilige hoogte komen en weer bijkomen.
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
Er klopt iets niet...
Hoop dat de zwarte dozen snel uitkomst zullen bieden.
Tevens de vraag als de cockpit en passagiers gedeeltes, mede door terreur gedoe beschikt over een dikke deur scheiding, wat er dan wel niet gebeurd moet zijn.
Want als de co-piloot er als een zak aardappelen bijzat, is er soms in de cockpit iets door het raam geknald? En is het dus in de cockpit ontstaan ?
Damn vaag gedoe hoor hé......
foto
Leuk ook dat één van mijn beste vriendinnen vandaag is verhuist naar Curaçao ( foto ) en die ging om 13:05 weg. Die heeft dit nieuws vlak voordat ze het vliegtuig in stapte gehoord foto . Moet vreselijk voor dr geweest zijn foto
anyway, klinkt zoals ik het nu hoor dat dat toestel gewoon braaf doorvloog op automatische piloot en braaf ging dalen waarie dat normalerwijze zou moeten doen, alleen waren nu de piloten buiten werking om de landing af te maken...
*programeer video vast op discovery vast op 14 augustus 2007*
Maar om op je eerste vraag te antwoorden , op 10 km vliegen is niet abnormaal hoor, zeker niet als het een plek betreft met druk verkeer en er lijnvluchten voorrang hebben (dan moeten "extra vluchten" , charters zoals deze bv , wel meer hoger vliegen)
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
nee maar warmte vest werkt dat ook niet foto
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
niet dat het een troost is, maar het is misschien niet de hel geweest die beweerd wordt...
Alhoewel ik je "vergelijking" wel kan snapppen die je opstelt.
Het is eigenlijk een fantastisch script voor een film fotofoto
Misschien is die piloot achterin een kijkje gaan nemen...
Het vliegtuig bestaat ook uit een aantal delen, misschien dat er tussenin een scheur of gat is ontstaan, door kou of slecht onderhoud.
Als het dan zo snel gaat, en ze vliegen op een hoogte, in de kou...dan is er soms maar weinig tijd om te handelen.
echt erg.. foto
Zo gevoelig zijn is niet goed hoor....
OT± het lijkt me gruwelijk om iedereen weg te zien vallen en wetende dat je hetzelfde lot ten deel zal vallen.
Ik hoop dat het snel en pijnloos ging.
Vliegtuigen vliegen (ook op vrij korte afstanden) zo hoog omdat straalmotoren dan het zuinigste draaien. In de passagierscabine komen zuurstofmaskers automatisch naar beneden. In de cockpit gebeurt dit niet. Vliegers zijn erop getraind als de bliksem hun maskers op te zetten als de druk wegvalt, ze hebben hier overigens maar 3 tot 5 seconden de tijd voor.
Je kunt niet zeer snel naar lagere hoogte gaan, de snelheid wordt dan te hoog (high speed stall). De temperatuur buiten is op kruishoogte -40 tot -50 graden. Het vliegtuig moet dalen naar ongeveer 3 kilometer hoogte om normaal te kunnen ademen. (10.000 ft.).
Nog meer vragen?
luchtvaart spotter
"Broer, we vriezen hier dood. Vaarwel."
Letterlijke tekst weet ik niet, maar men wist dat ze dood gingen vriezen. foto
Mij krijg je er in ieder geval niet in.
Stick Dynamite up your ass and light it !!!!
Ik had al een weddenschap afgesloten na de 2e vliegtuigcrash vorige week, wanneer de 3e zou komen.
Er komen er altijd 3 na elkaar! Scary! :'(
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken