Rechter fluit BREIN terug

Digital & Games • 17-04-2012 @ 21:41 •   dm DJMO (Monique)
print 

De voorzieningenrechter heeft de extra eisen die stichting BREIN stelde aan de Piratenpartij van tafel geveegd. BREIN heeft het voorzien op The Pirate Bay, en probeert op elke mogelijke manier de toegang tot de torrentsite te blokkeren. Eerder moesten XS4all en Ziggo de doorgite van de torrentsite blokkeren. Het laatste wapen was een ex parte verbod, dat door BREIN misbruikt werd om extra eisen te stellen die geen draagkracht hebben.

Tijdens een eerste, telefonische, behandeling van de zaak besloot de rechter dat BREIN onrechtmatig heeft gehandeld. De beslissing die de rechter tijdens dit eerste verhoor heeft genomen, zal vervallen op 24 april, de dag dat de zaak inhoudelijk voor de rechters zal worden uitgevochten.

Het enige wat de Piratenpartij op dit moment volgens de uitspraak hoeft te doen, is zich te houden aan het bevel de reverse proxydienst offline te halen. De generieke proxy mag gewoon online blijven volgens de uitspraak. Dit, bij voorraad uitvoerbare, vonnis geldt in ieder geval tot 24 april, de dag waarop het kort geding zal plaatsvinden. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de generieke proxy in ere te herstellen, en ook de protestpagina zal weer online gezet worden, samen met nieuwe informatie. 

Dirk Poot van de Piratenpartij verklaart: "Het laat zien dat een ex parte van BREIN niet een magisch papiertje is waarmee plotseling alles mogelijk wordt. Ook BREIN staat niet boven de wet. Zo mogelijk nog belangrijker is dat we laten zien dat een ex parte niet noodzakelijk tot aan het opheffingskortgeding onaangevochten moet blijven."

De gehele beschikking is hier te lezen: 
http://ie-forum.nl/?//Piratenpartij+mag+uitgaan+van+letterlijke+lezing+ex+parte////30054/


Submitter: AnimeFan  -   Bron: Piratenpartij


12258 views / 63 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 63 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Was van korte duur, die glorie.

Brein.

[ Bericht gewijzigd door Chef_M op dinsdag 17 april 2012 @ 22:11 ]
Bravo, dit is de eerste klap tegen Brein, nu de rest van de klappen nog
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 17-04-2012 @ 21:42 fotoboek homepage
userIcon
Een rechter met verstand
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 17-04-2012 @ 21:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef TimKuik het volgende:
userIcon
Goed nieuws!

Maar goed, 24 april is de echte zaak en kan het nog veranderen.

Als BREIN dan toch alle proxy's in Nederland sluit, hebben we nog de volgende oplossing:

http://www.youtube.com/watch?v=c2movjQHXxo

Ofwel... Kuik is kansloos...
w000t, gaat ook nergens over allemaal
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef TimKuik het volgende:
Gerechtigheid!
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Een rechter met verstand
Een rechter die zegt: "Luister Tim, die steekpenningen zijn fijn, maar zover kan ik de wet nou ook weer niet oprekken."
userIcon
Baas, die hier een gebruiker aanmaakt speciaal voor Breinitems TimKuik
Tim, je bent zelf degene die in de weg staat van creativiteit en vernieuwing. De wereld veranderd, enkel ben je te gierig om dat in te zien.
userIcon
quote:

Op dit moment wordt er hard gewerkt om de generieke proxy in ere te herstelen, en ook de protestpagina zal weer online gezet worden,
hoezo "wordt er hard gewerkt" ?? dat ding is niet offline geweest.
userIcon
Wat een feest!

Nederland!

Reboot je servers en vier het met uploads!
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:49 schreef Tokus het volgende:
[..]


hoezo "wordt er hard gewerkt" ?? dat ding is niet offline geweest.
In ere .
Het krijgt slingers
Als het goed is diende vandaag ook de volgende stap in de zaak van XS4All en Ziggo tegen BREIN. Althans dat stond op de Blog van XS4All, 17 April. Ben benieuwd wat daaruit komt.
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef TimKuik het volgende:
En terecht, uilsKUIKen!
userIcon
Recht hebben en het krijgen valt of staat met je financiële adem.
Hoe komt die partij aan al die centjes om die rechtzaken door te laten gaan en niet door al te gaan zwichten nog voordat er een rechtszaak komt.
userIcon
Altijd fijn om die fascisten op hun bek te zien gaan.
userIcon
Ook hoopgevend voor 't hoger beroep van Ziggo en XS4All.
userIcon
Dit zegt opzich nog niks, alleen dat BREIN nu de piratenpartij daadwerkelijk gaat aanklagen.
Als een rechter die reverse proxy dan verbied moeten ze 'm alsnog blokkeren.
Maar uiteindelijk maakt het geen ruk uit, TPB bied zelf geen trackers aan.
Als TPB vanaf vandaag vrijwillig zou stoppen dan maakt het niets uit voor de downloads.
userIcon


Vanwaar eigenlijk de focus op TPB? Er zijn legio sites met een ruimer aanbod .
userIcon
Yes

Eerste overwinning voor echte vrijheid binnen, op naar de volgende.

Doneren mensen:
http://depiratenpartij.wordpress.com/lidworden/doneren/

Als je niet de partij maar de rechtszaak wil steunen (zoals ik), dan zet je erbij:"Uitsluitend voor potje rechtszaak"
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef TimKuik het volgende:
Mensen die dit omlaag klikken

Dat zijn dezelfde mensen die ook mensen met een Suzuki Swift, of de man die voor karst T werd aangezien uitscholden.
userIcon
Heel goed. Heeeel goed.
userIcon
Moehahaha eat that motherfucker!
userIcon
Heel erg bedankt voor iedereen die gedoneerd heeft! De Piratenpartij ontvangt geen subsidie en verkrijgt ook geen fortuin uit heffingen op van alles en nog wat, dus om BREIN juridisch het vuur aan de schenen te leggen zijn ze volledig aangewezen op de gulle gevers.

http://depiratenpartij.wordpress.com/lidworden/doneren/

Nogmaals dank!
userIcon
Hahahah nice! Jammer Brein
Kwestie van tijd, maar leuk om te horen
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 21:42 schreef TimKuik het volgende:


Ontopic:

En ondertussen downloaden we nog steeds.
userIcon
Piratenpartij: +10.000

überhaupt: gezien de huidige politiek zal een komende stem op hen zeker een afweging zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 22:40 schreef rolstoeltje het volgende:
En Gij gleuft dat dat gaat gebeuren?

(waarom zou je alleen de rechtszaak en niet de partij steunen als je het met ze eens bent?)
Hij heeft toezegging van het bestuur, net zoals ieder ander die van deze mogelijkheid gebruik wil maken.

En wat zijn motieven zijn is prive en gaat jou niets aan.
userIcon
Het kan toch niet dat je gaat censureren omdat bepaalde rijke belangenden bang zijn minder rijk te worden?

Gaan ze dadelijk ook bepalen of ik een mooi gebouw mag fotograferen omdat het mij ooit leuk lijkt om een toffe schuur in de tuin naar dat voorbeeld te plaatsen.

Tuurlijk wordt er misbruik gemaakt van het medium maar dat kun je beter ontmoedigen door een beter product op de markt te zetten, bijvoorbeeld het virtueel aankopen zodat je ook in de toekomst niet weer de volle mep hoeft te betalen wanneer in het geval van filmpjes het in mega ultra hd te verkrijgen is.
userIcon
Via nieuwsgroepen kuiken is wel verrekt handig!!
Nieuwsgroepen zijn sneller. Maar dan nog Brein :S
Jongens waarom gaan we geen actie voeren tegen Brein.
En dan uiteraard in FOK stijl
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 23:19 schreef Waarder het volgende:
Nieuwsgroepen zijn sneller. Maar dan nog Brein :S
Jongens waarom gaan we geen actie voeren tegen Brein.
En dan uiteraard in FOK stijl
Jammer dat brein het ook op usenet voorzien heeft.
www.fucktimkuik.org

Hiermee kom je altijd op Pirate Bay

BREIN is bezig met een hopeloze missie en heeft de strijd inmiddels verloren.
userIcon


Ik wens Tim Kuik, Brein, en al zijn medewerkers het slechtste toe

Je zal zijn zoon/dochter/ander familielid zijn zeg...
userIcon
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 @ 23:41 schreef Sjoahn het volgende:
www.fucktimkuik.org

Hiermee kom je altijd op Pirate Bay

BREIN is bezig met een hopeloze missie en heeft de strijd inmiddels verloren.
Door dit soort posts heb ik vanavond weer eens wat films gedownload. Goede reclame!! Het tegendeel van wat BREIN wil bereiken wordt dus BEREIKT!!