'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt'

InternationaalNederlandPolitiekPolitiek Buitenland • Geschreven door Novum op 22-02-2012 @ 14:14
print 

Het kabinet moet zich publiekelijk distantiëren van het PVV-meldpunt voor overlastgevende Midden- en Oost-Europeanen. Dat eist de secretaris-generaal van de Raad van Europa Thorbjørn Jagland in een brief die hij heeft gestuurd aan minister van Buitenlandse Zaken Uri Rostenthal (VVD).

Jagland benadrukt het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar hij zet tegelijkertijd vraagtekens bij de website. De Noor is 'bezorgd' omdat het meldpunt wordt beheerd door een 'politieke partij die wordt geassocieerd met de regeringscoalitie'. De secretaris-generaal wijst erop dat het meldpunt in brede zin wordt beschouwd als 'xenofoob'.

Het kabinet heeft tot nu toe altijd geweigerd afstand te nemen van het meldpunt. Vanuit de Tweede Kamer en ook uit Brussel klonk al forse kritiek op het initiatief van de PVV. Premier Mark Rutte (VVD) en Rosenthal hebben tot nu toe gezegd dat het gaat om een website van de PVV en dat het geen regeringsaangelegenheid is.

Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.


'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt' (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 19/02 Commotie rond meldpunt levert PVV vier zetels op158
» 18/02 Polen voelen zich gediscrimineerd door meldpunt PVV60
» 15/02 Leers verdedigt PVV-meldpunt in Europa82
» 14/02 Ophef over meldpunt verbaast Wilders70


delen | eKudos nujij

4362 views / 111 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 111 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3
userIcon
'Polen-meldpunt moet worden genegeerd en men moet erom kunnen lachen want het is lachwekkend'
daar gaan we weer, wat een overdreven gedoe allemaal. laten wij ons eens zo gedragen in die landen. hoop dat kabinet voet bij stuk houd
userIcon
Mensen, we hebben al jaren een miljarden-crisis.

Gaan we het nu echt iedere week weer over dit soort kleine dramaatjes hebben!? Willen we nu echt dat Den Haag zich HIER wekenlang druk over maakt!?

Kabinet moet niks, maar mag wel. Moeten ze allemaal zelf weten. De gevolgen moeten ze ook allemaal zelf bekijken. Maar mensen moeten zich ook wat realiseren dat hoe meer aandacht ze er aan geven des te langer het blijft .

Zo werken pestkoppen nu eenmaal .
Soverereiniteit. Wel eens van gehoord?
userIcon
Dus als je huis is leeggeroofd door polen en je klaagt erover, ben je xenofoob?
quote:
Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken en wil daar voorbeelden van hebben.
De SP stelt dat bedrijven de openheid van grenzen misbruiken om Nederlanders te ontslaan en oost-europeanen aan te nemen.

De eerste is persoonlijk gericht tegen een nationaliteit.
De tweede is zakelijk gericht tegen een manier van werken van bedrijven.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Schepseltje het volgende:
Dus als je huis is leeggeroofd door polen en je klaagt erover, ben je xenofoob?
Nee, dan heb je een terechte klacht.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:20 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Soverereiniteit. Wel eens van gehoord?
Ja, en Europa probeert dat zo snel mogelijk te ondergraven, en de individuele landen te reduceren tot provincietjes van het Viertes Deutches Europaeisches Reich. En ons huidige kabinet loopt daar heel enthousiast in mee, met de huidige crisis als argument.
userIcon
En anders? Krijgen we een boze brief? Flikker toch op. Toen Frankrijk massaal Roma's deporteerde, was er nog niet zoveel ophef als over dat stomme PVV-MOE-meldpunt.

De EU is een hypocriete club politiek correcte rukkers die nog niet doorheeft dat hun links-socialistische idealen de afgelopen 20 jaar ruimschoots afgedaan hebben en voorbijgestreefd zijn.

quote:
Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
Met een heel andere insteek en toonzetting. Maar goed, ik mag ook niet van PVV'ers verwachten dat ze goed genoeg begrijpend kunnen lezen om dat verschil op te merken.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken
Nee dat is een feit, de PVV reageert op de actualiteit.
quote:
en wil daar voorbeelden van hebben.
De SP stelt dat bedrijven de openheid van grenzen misbruiken om Nederlanders te ontslaan en oost-europeanen aan te nemen.

De eerste is persoonlijk gericht tegen een nationaliteit.
De tweede is zakelijk gericht tegen een manier van werken van bedrijven.
Dus beide klagen over polen en de EU, alleen legt SP meer de nadruk op de economische kant van de zaak en PVV meer op de sociale kant.. nou nou wat een verschil..
userIcon
Bemoei je met je eigen zaken vieze Eurofiel.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken en wil daar voorbeelden van hebben.
De SP stelt dat bedrijven de openheid van grenzen misbruiken om Nederlanders te ontslaan en oost-europeanen aan te nemen.

De eerste is persoonlijk gericht tegen een nationaliteit.
De tweede is zakelijk gericht tegen een manier van werken van bedrijven.
Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Nee, dan heb je een terechte klacht.
Maar wel een voor de politie, niet voor een meldpunt op internet. De PVV zou zulke gegevens gewoon bij de politie op moeten kunnen vragen.

Het is raar dat de politie de nationaliteit van daders niet vastlegt. Hoe kun je effectief beleid voeren als je niet weet wat je doelgroepen zijn?
Doet het kabinet toch al, het geeft er namelijk geen aandacht aan .. Alleen de rest van Europa zorgt ervoor dat ze het wel moeten. Triest
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Nee, dan heb je een terechte klacht.
Niet volgens Thorbjørn.
Het mooiste is nog dat het de Polen zelf geen zak uitmaakt.
tief es op met het kabinet moet
het kabinet moet niets.
dat dit een site is van een partij wil niet zeggen dat het kabinet er ook achter staat..

zouu toch idioot wezen als ik als privepersoon een site heb over iets en in het kabinet zit dat het kabinet dan moet gaan vertellen dat het mijn prive site betreft....
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef zoz het volgende:
[..]


Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
De PVV is ook geen onderdeel van de regeringscoalitie.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef zoz het volgende:
[..]


Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
PVV wel dan?
userIcon
quote:

Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
Er is nogal een verschil tussen een meldpunt waar je kan melden dat mensen het slachtoffer zijn van mensenhandel, of compleet uitgebuit worden en zo voor valse marktwerking zorgen, of een meldpunt waar je je Poolse buurman kan verraden.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Niet volgens Thorbjørn.
Thorbjorn mag eisen wat hij wil, maar het kabinet moet lekker zelf weten of ze zich hiervan willen distantieren.

Volgens mij heeft Rutte al aangegeven dat het puur en alleen van de PVV komt, dus wat dat betreft is dat al gebeurd.

quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar wel een voor de politie, niet voor een meldpunt op internet. De PVV zou zulke gegevens gewoon bij de politie op moeten kunnen vragen.

Het is raar dat de politie de nationaliteit van daders niet vastlegt. Hoe kun je effectief beleid voeren als je niet weet wat je doelgroepen zijn?
Uiteraard, maar goed, als iemand de vrijheid neemt om zo'n site te openen, dan is dat gewoon de keus aan die persoon en de bezoekers van die site om daar iets mee te doen.

Net zoals jij en ik een site kunnen openen waar men met klachten over PVV-tokkies of Joden of moslims of VVD-ers of ambtenaren of whatever kunnen komen.
userIcon
Ik heb ook een klacht. Bij mijn vriendin in de buurt rijden er meerdere busjes rond(pools kenteken) en zodra het grofvuildag is zwerven ze door de straten heen. Nemen alles mee wat los en vast zit. Van oude zonwering tot planken enz.
Dat is dus gewoon diefstal, maar de politie doet er geen hol aan, want die staan 100 meter verderop met hun laser mensen te naaien.
De discussie over het MOE-Meldpunt laat weer eens goed zien wie de schapen in hier op fok zijn.

Het meldpunt is een proefballon van de PVV om publicitaire en electorale redenen. De gespeelde politieke afschuw van linkse partijen is niet anders dan onderdeel van dit politieke spel waartoe ze gedwongen zijn.

Ondertussen is het meldpunt een daverend succes want het heeft gedaan waarvoor het bedoelt was. (bewijzen dat de PVV oog heeft voor de problemen in de samenleving en andere partijen enkel met zichzelf danwel elitair bezig zijn).

Ik was dan ook helemaal niet verbaasd dat het aantal zetels steeg na deze proefballon. Precies was de PVV-leider voor ogen had.. daar hij de periode er net voor telkens werd aangesproken over de hete adem van de SP in hun nek.

Hoe luid dat gezegde ook al weer, 'Een ezel...' , pff sommige mensen leren het nooit, lol.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:15 schreef woessie het volgende:
'Polen-meldpunt moet worden genegeerd en men moet erom kunnen lachen want het is lachwekkend'
Lachwekkend? Puik staaltje stemmenwinnen van Wilders zul je bedoelen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken en wil daar voorbeelden van hebben.
Waarom toch al dat politiek correcte gewauwel over een meldpunt? Feit is dat er tienduizenden meldingen binnenkomen, dat geeft het meldpunt bestaansrecht.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Met een heel andere insteek en toonzetting. Maar goed, ik mag ook niet van PVV'ers verwachten dat ze goed genoeg begrijpend kunnen lezen om dat verschil op te merken.
Zou dat de reden zijn dat de helft van hen inmiddels op de SP stemt: ze zien het verschil tussen de letters niet?
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:51 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

En als we op het marktplein heksen gaan verbranden met gratis toegang voor iedereen, en er komenden duizenden mensen op af, is het daarmee dan ook gelegitimeerd?
Gratis niet. Wanneer ik het geld voor de toegangskaartjes in mijn zak mag steken wel wat mij betreft.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:32 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb ook een klacht. Bij mijn vriendin in de buurt rijden er meerdere busjes rond(pools kenteken) en zodra het grofvuildag is zwerven ze door de straten heen. Nemen alles mee wat los en vast zit. Van oude zonwering tot planken enz.
Bij ons is dat altijd een enorm soort van vrachtwagen, gewoon met een Nederlands kenteken, ja zelfs met het gemeentelogo erop en die nemen echt alles mee en kennelijk niemand die er iets van durft te zeggen

Daarom www.meldpuntoverlastgrofvuilophalersterwijldepolitiestaatteflitsen.nl
Wat een gedoe om niks zeg.
Deze Noor heeft zich niet te bemoeien met de Nederlandse politiek er de Nederlandse regering.
userIcon
Die sneer naar de SP moet weg, pure stemmingmakerij en appels met peren vergelijken.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:01 schreef driekwartzool het volgende:
[..]


Bij ons is dat altijd een enorm soort van vrachtwagen, gewoon met een Nederlands kenteken, ja zelfs met het gemeentelogo erop en die nemen echt alles mee en kennelijk niemand die er iets van durft te zeggen

Daarom www.meldpuntoverlastgrofvuilophalersterwijldepolitiestaatteflitsen.nl
zo zou het ook horen. De gemeente krijgt geld voor het ophalen van vuilnis, wat ze daarna naar stortplaatsen brengen etc etc. Als die klote polen dus alles jatten krijgt de gemeente het geld niet. Plus dat ze altijd een teringzooi achter laten.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:36 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Nee.
Als je huis wordt leeggeroofd, en je gaat klagen over Polen, dán ben je xenofoob.
En iemand die mensen daartoe ook nog eens oproept is dan een haatzaaier.

Terecht dat Europa dan daarover klaagt bij de Nederlandse regering.
Ok dus klagen mag, maar als het polen zijn mag je niet klagen, anders ben je xenofoob. Duidelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:06 schreef totalvamp het volgende:
[..]


zo zou het ook horen. De gemeente krijgt geld voor het ophalen van vuilnis, wat ze daarna naar stortplaatsen brengen etc etc. Als die klote polen dus alles jatten krijgt de gemeente het geld niet. Plus dat ze altijd een teringzooi achter laten.
van wie krijgt de gemeente zn geld niet? dat betaal je vooraf hoor. De gemeente zal het aan hun grote achterkant oxideren of Polen/Kampers/wiedanook het oude ijzer gapt.
36  van 111 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 19/02 Commotie rond meldpunt levert PVV vier zetels op158
» 18/02 Polen voelen zich gediscrimineerd door meldpunt PVV60
» 15/02 Leers verdedigt PVV-meldpunt in Europa82
» 14/02 Ophef over meldpunt verbaast Wilders70


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden