Nieuws
NS maakt kaartjes aan loket duurder
SHERMAN had ons via de newssubmit het volgende te melden:
Wie aan het loket een kaartje wil kopen, moet daarvoor per 1 maart 50 eurocent meer betalen dan wanneer hij het uit een automaat haalt. De Nederlandse Spoorwegen willen daarmee het gebruik van de automaten laten stijgen, zodat er meer personeel komt dat informatie kan geven in de stations en op perrons.
De tariefsverhoging geldt voor een enkeltje of een retourtje, voor andere kaartsoorten blijft hetzelfde tarief gelden. Wanneer men meer kaartjes tegelijk koopt, wordt de totale toeslag maximaal één euro. Wanneer op een station alle automaten stuk zijn, geldt de verhoging niet.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Jij bent DE MAN _O_ _O_ _O_
Alleen nu wel de 2de tariefsverhoging van dit jaar niet doorvoeren, want je kan ook overdrijven natuurlijk.
Elk ander mens zal zijn kaartje gewoon uit de automaat halen, aangezien dit veel sneller gaat.
eurocent -> cent
En laat het loket maar lekker even duur.
quote:
Perfecte maatregel. Als je wil door een persoon geholpen wil worden prima, dit is een extra service wat de NS geld kost, dus daar mag je dan ook extra voor betalen.
Dus jij vindt dat we alles maar moeten automatiseren en oudere mensen daar flink voor moeten laten dokken omdat zij niet mee kunnen komen met deze technologien?
Maar ach, daar had je zeker, net als sanchezz natuurlijk nog niet aan gedacht. Het typische blaat-gedrag van de Fokker kortom. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare ]
Dus wat ze willen doen is de prijzen aan het loket verhogen (er zitten dus nog steeds mensen), zodat men _nog_ meer personeel aan kan nemen om uit te leggen hoe zo'n automaat dan werkt foto LOGICA?
Ondertussen kun je niet meer met de bus,trein,een frietje halen ergens of what ever zonder dat je het besef hebt dat je genaaid word foto
quote:
Dus jij vindt dat we alles maar moeten automatiseren en oudere mensen daar flink voor moeten laten dokken omdat zij niet mee kunnen komen met deze technologien?
Ik wel! foto Ook oudere mensen moeten zich kunnen aanpassen aan automatisering. Reken maar dat ons nog heel wat meer automatisering staat te wachten op onze oude dag foto
ze mochten nog geen tariefsverhoging doorvoeren, dus nou doen ze het toch, maar dan wel op een andere noemer.
Vuile stinkende kutafzetters zijn het. Rot toch lekker op. Heel de nederlandse top loopt de bevolking uit te zuigen met zogenaamde beloftes dat het allemaal beter wordt.
Dat deden ze al eerder.. is het er beter op geworden ???
Binnenkort het bericht dat conducteurs meer gaan verdienen ofzo ..
Wie kopen er een kaartje bij het loket? De ouderen. Goed plan om die weer harder aan te pakken. De NS blinkt weer uit in geniale ideeën.
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
"Al is de reiziger nog zo snel, de NS vertraagt hem wel"
quote:
Dus jij vindt dat we alles maar moeten automatiseren en oudere mensen daar flink voor moeten laten dokken omdat zij niet mee kunnen komen met deze technologien?
Maar ach, daar had je zeker, net als sanchezz natuurlijk nog niet aan gedacht. Het typische blaat-gedrag van de Fokker kortom
Juist wel aan gedacht. Waarom moet de NS dan zoveel meer betalen voor oudere mensen die niet mee kunnen met de technologie. Ik vind dat zij er beide aan mee kunnen betalen!
Ik heb zelfs heel lang hierover nagedacht, daar ik hier een werkstuk over heb geschreven 2 jaar geleden. Toen kwam ik al in mijn werkstuk tot de conclusie dat de gewone mens nu last heeft van het feit dat een aantal mensen geen gebruik wenst te maken van de automaten (of het niet kan). Dat je het niet kan is jammer, maar zullen we dan de extra kosten waarvoor zij zorgen eerlijk over beide partijen delen? Lijkt me een stuk normaler dan alleen de NS er voor op te laten draaien. Dus denk ajb voortaan zelf even na!
quote:
Ik wel! Ook oudere mensen moeten zich kunnen aanpassen aan automatisering. Reken maar dat ons nog heel wat meer automatisering staat te wachten op onze oude dag
Lekker ondankbare hond ben je dan. Die "geweldige" automatisering hebben we wel aan hun welvaart te danken.
Dit is niet simpel een kwestie van "gewoon effe aanpassen". Ze KUNNEN het simpelweg niet meer, omdat ze totaal geen lerend vermogen meer hebben. Verder zijn ze nooit met meer technologie dan een TV of telefoon in aanraking geweest, dus kan je het ze niet kwalijknemen dat ze niet met interactieve multimedia-apparatuur om kunnen gaan.
quote:
Ook oudere mensen moeten zich kunnen aanpassen aan automatisering.
Grapjas. Als er een bevolkingsgroep niet met automatisering om kan gaan zijn het de ouderen. Het is een feit dat die veel minder snel kunnen leren. Maar blijkbaar zijn ze dat even vergeten bij de NS.
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
quote:
Dat je het niet kan is jammer, maar zullen we dan de extra kosten waarvoor zij zorgen eerlijk over beide partijen delen? Lijkt me een stuk normaler dan alleen de NS er voor op te laten draaien. Dus denk ajb voortaan zelf even na!
Jongen, jij weet niet waar je het over hebt. Ik spreek je nog wel eens als je de pubertijd ontgroeid bent. foto
quote:
Ze KUNNEN het simpelweg niet meer, omdat ze totaal geen lerend vermogen meer hebben
En mijn vraag aan jou is dan, vind jij het normaal dat al die extra kosten die de NS moet maken om de bejaarden ook te laten reizen (overigens zijn het niet alleen de bejaarden en zelfs niet alle bejaarden die het niet kunnen) dat al die kosten voor de rekening van de NS komen. Denk toch eens na. Service is ok, maar wie gebruik maakt van die service moet ook een extra bedrag betalen. Kosten delen, heel eerlijk!
Ik vind het een pure naaistreek als ze het ook doen voor mensen die iets minder makkelijk met zo'n automaat kunnen werken als dat ik dat kan.
quote:
Lekker ondankbare hond ben je dan. Die "geweldige" automatisering hebben we wel aan hun welvaart te danken.
Dit is niet simpel een kwestie van "gewoon effe aanpassen". Ze KUNNEN het simpelweg niet meer, omdat ze totaal geen lerend vermogen meer hebben. Verder zijn ze nooit met meer technologie dan een TV of telefoon in aanraking geweest, dus kan je het ze niet kwalijknemen dat ze niet met interactieve multimedia-apparatuur om kunnen gaan.
Ze hoeven ook niet met interatieve multimedia apparatuur omtegaan hoor, tenminste een NS Kaart automaat is naar mijn inzien geen interactief multimedia apparaat. Ze hoeven slechts een keer te leren hoe het werkt om een kaartje uit de automaat te halen. Ik weet zeker dat menig oudere dat kan leren, en voor die kleine groep die het niet kan..tsja wat is dan 50 eurocent?
quote:
hoe moet je betalen als je alleen 5 euro bij je hebt :s
DAN verdien je het dus wel om die extra 0,50 te moeten betalen. Want het kan niet zo zijn dat de NS moet opdraaien voor extra kosten omdat jij te lam bent om je pinpas mee te namen. foto
Daarnaast zijn er altijd mogelijkheden om wisselautomaten te plaatsen.
De NS is echter VERPLICHT om voorzieningen voor bejaarden te hebben, net zoals ze voorzieningen voor gehandicapten waaronder blinden, hebben, zonder dat deze mensen daarvoor extra moeten betalen.
Punt is alleen dat van deze maatregel heel moeilijk kan worden aangetoond dat grootendeeld bejaarden erdoor getroffen worden. Daarom is het ook gewoon een vuile streek van de NS.
quote:
Jongen, jij weet niet waar je het over hebt. Ik spreek je nog wel eens als je de pubertijd ontgroeid bent
Ik vind het heel sneu dat je je discussie niet op een normale wijze kan voeren en dat je het direct op de man moet spelen. Overigens ben ik 21 jaar en kom ik alleen uit voor mijn mening. Eerlijk de kosten delen en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
NEEM EENS DE MOEITE OM DE AUTOMAAT TE BESTUDEREN...1 x en je weet het wel...
foto
dubbelpost
[ Dit bericht is gewijzigd door ZzzZzzZzz ]
quote:
zodat er meer personeel komt dat informatie kan geven in de stations en op perrons.
Wat moet je nu met meer info op stations en op perrons. De borden zijn toch duidelijk genoeg. En bij vertraging kun je het maar beter niets vragen, ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat de een peron pief je na de bussen stuurd terwijl daar weer een pief staat die je naar het peron verwijst.
Info aan de loketten dat wat teminste handig. Gewoon zon uitdraai waar je over moet stappen. Of ze geven direct aan tot waar je zonder korting kan rijden als je voor 9 uur vertrekt.
quote:
Ik weet zeker dat menig oudere dat kan leren, en voor die kleine groep die het niet kan..tsja wat is dan 50 eurocent?
Als je dat zo zeker weet dan zijn we uitgepraat want ik weet UIT ERVARING zeker dat het niet zo is.
quote:
Als je dat zo zeker weet dan zijn we uitgepraat want ik weet UIT ERVARING zeker dat het niet zo is.
De loketten gaan ook niet dicht ofzo hoor, er moet alleen betaald worden voor dat stukje extra service, heel normaal foto
quote:
En je kan de automatisering nou eenmaal niet tegengaan.
Dat vraagt ook niemand. Maar waarom mensen laten betalen voor automatisering waar ze zelf niets aan hebben, niet mee kunnen en nooit om gevraagd hebben?
quote:
DAN verdien je het dus wel om die extra 0,50 te moeten betalen. Want het kan niet zo zijn dat de NS moet opdraaien voor extra kosten omdat jij te lam bent om je pinpas mee te namen.
Daarnaast zijn er altijd mogelijkheden om wisselautomaten te plaatsen.
De NS is echter VERPLICHT om voorzieningen voor bejaarden te hebben, net zoals ze voorzieningen voor gehandicapten waaronder blinden, hebben, zonder dat deze mensen daarvoor extra moeten betalen.
Hoezo moeten hun meer kosten maken als ik met 5 euro wil betalen in een automaat?
Als ze het doen moeten ze wel zorgen dat je ook met briefjes kan betalen.
BTW: die prijzen zijn achterlijk omhoog gegaan trouwens. mijn maand kaart van 150 is naar 173 euro omhoog gegaan .
dit voor een arme student die het allemaal zelf moet betalen is dit eigenlijk onmogelijk!
Ben 17 en krijg kinderbijslag dat wel maar dan nog.
[ Dit bericht is gewijzigd door yogidrink ]
quote:
De Nederlandse Spoorwegen willen daarmee het gebruik van de automaten laten stijgen, zodat er meer personeel komt dat informatie kan geven in de stations en op perrons.
En wat voor garanties geeft de NS dat het personeel dat nu achter de loketten zit een andere functie krijgt? Volgens mij is dit eerder een indirecte bezuiniging waarbij de nodige ontslagen (bijv door stoppen met contracten te verlengen) zullen vallen.
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:
De loketten gaan ook niet dicht ofzo hoor, er moet alleen betaald worden voor dat stukje extra service, heel normaal
Weet je wat? Laten we tolpoortjes zetten voor die geribbelde tegels, en elke blinde die eroverheen wil lopen die moet 1,- betalen! Nu moeten wij voor die dure tegels betalen!
quote:
Dat vraagt ook niemand. Maar waarom mensen laten betalen voor automatisering waar ze zelf niets aan hebben, niet mee kunnen en nooit om gevraagd hebben?
Je begrijpt het verkeerd, mensen hoeven niet te betalen voor automatisering, mensen betalen voor het stukje service van het loket. Mensen die bij de automaat kopen krijgen als het ware een klein beetje korting omdat de NS minder kosten voor deze (grote) groep mensen hoeft te maken..
quote:
De loketten gaan ook niet dicht ofzo hoor, er moet alleen betaald worden voor dat stukje extra service, heel normaal
Wat lopen er hier toch zeer eigengerijde personen rond.
Zeker met jouw leeftijd hoor je respect te hebben voor diegene die deze wereld voor jou hebben opgebouwd.
Eerder werd de term ondankbare hond geroepen, zoals je verder erop reageerd is die titel nog te hoog voor jou.
Ga een uitzoeken wat mensen aan aow krijgen en wat die dan kunnen missen extra. In deze tijd.
Of jij komt van mars, of bent allergies voor alles wat men voor jou doet.
Tuurlijk is dit schande.
Mag echt niet. Zowiezo waren de kosten altijd goed genoeg om te draaien. Echter de enige die beter van worden zijn de managers.
Zijn jullie blind of zo ???
Service naar beneden en wel het zelfde betalen, nu meer service voor meer geld. Wie is hier nu gek aan het worden ???
1e/2e klas ?
enkel of retour?
vandaag reizen (ja=datum)
etc. Bejaarden hoeven echt een c++ te leren hiervoor, en als ze hun tv kunnen bedienen moet dit ook geen terror zijn. Bovendien zijn bejaarden ook niet helemaal dom. Het enige probleem wat men wel 'ns heeft is te weinig zelfvertrouwen.. men BLIJFT maar zeggen "ik snap het niet ik snap het niet" terwijl men het niet eens probeert!
quote:
Weet je wat? Laten we tolpoortjes zetten voor die geribbelde tegels, en elke blinde die eroverheen wil lopen die moet 1,- betalen! Nu moeten wij voor die dure tegels betalen!
Je vergelijkt appels met peren, de NS is al een aardig tijdje geprivatiseerd, die stoeptegels worden door de overheid neergelegd, dat is iets heel anders..
quote:
Ze hoeven slechts een keer te leren hoe het werkt om een kaartje uit de automaat te halen. Ik weet zeker dat menig oudere dat kan leren
Hoeveel 65+'ers ken jij die dat "even" kunnen leren? Voor ons is het makkelijk omdat wij van kleins af aan zijn opgegroeid met moderne elektronica.
Ik heb een tijdje in een electronica winkel gewerkt en iedere week kwamen er zeker 25 ouderen die dachten dat er iets mis was met hun TV. In de meeste gevallen was er niks aan de hand, maar lag het aan de afstandsbediening of hadden ze het zonder het zelf te weten aan de instellingen lopen klooien.
Er zijn nog legio mensen die niet met een pinpas om kunnen gaan, gewoon omdat ze te oud waren om het te leren.
En dan is de vraag gerechtvaardigd of je die mensen extra moet laten betalen, ook al is het maar 50 cent
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
quote:
Je begrijpt het verkeerd, mensen hoeven niet te betalen voor automatisering, mensen betalen voor het stukje service van het loket. Mensen die bij de automaat kopen krijgen als het ware een klein beetje korting omdat de NS minder kosten voor deze (grote) groep mensen hoeft te maken..
En zo'n automaat is geen "service"?? Je moet het wel van 2 kanten bekijken. Voor mij is een automaat grotere service van een loket!
quote:
Bejaarden hoeven echt een c++ te leren hiervoor, en als ze hun tv kunnen bedienen moet dit ook geen terror zijn
en dat kunnen er al een hoop niet. Ik verwacht ook dat de Consumenten Bond en de Ombudsman hier fel tegen in opstand komen, want zo ga je niet met ouderen om.
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
quote:
En zo'n automaat is geen "service"?? Je moet het wel van 2 kanten bekijken. Voor mij is een automaat grotere service van een loket!
Hahaha ja maar het gaat om de kosten, en niet om wat jij meer of minder service vindt.
quote:
Je vergelijkt appels met peren, de NS is al een aardig tijdje geprivatiseerd, die stoeptegels worden door de overheid neergelegd, dat is iets heel anders..
Fout vriend fout, ga eens goed je huiswerk doen.
Stations zijn wel degelijk in eigendom van de ns en niet van de overheid.
Je slaat echt een modderfiguur zo.
quote:
Fout vriend fout, ga eens goed je huiswerk doen.
Stations zijn wel degelijk in eigendom van de ns en niet van de overheid.
Je slaat echt een modderfiguur zo.
Vriend? Goh volgens mij zijn we niet echt vrienden aan het worden he.. foto
Er stond in je post nergens iets over stations dus ging ik er vanuit dat je die tegels in het algemeen bedoelde. Feit blijft dat ik het appels met peren vergelijken vind..
[ Dit bericht is gewijzigd door bramos ]
Vroeger werkten er veel meer mensen om dezelfde service te bieden en toen was het wel gratis voor de klant. Waarom kan dat niet meer?
[ Dit bericht is gewijzigd door Flurry ]
quote:
Er stond in je post nergens iets over stations dus ging ik er vanuit dat je die tegels in het algemeen bedoelde. Feit blijft dat ik het appels met peren vergelijken vindt..
En zo probeer jij iemand onderuit te halen, die wel met degelijke uitspraken komt. Maar zelf eens tijd investeren in eigen kennis ??? Als het niet betaald wordt nee dus.
Leuk dat jij dat vind, maar je hebt dus gewoon ongelijk. Jij draagt iets aan als feit wat het niet is. Daar kom je niet onderuit.
Geeft wel aan wat de waarde is van jou mening.
[ Dit bericht is gewijzigd door 8PacK ]
quote:
Wazig... net als bij de banken... vroeger waren loketdiensten vanzelfsprekend. Nu wordt een groot deel door automaten overgenomen waardoor ze besparen op de personeelskosten en nu moeten we ineens voor loketdiensten gaan betalen??
Vroeger werkten en veel meer mensen om dezelfde service te bieden en toen was het wel gratis voor de klant. Waarom kan dat niet meer?
fotofoto
Misschien dat de managers anders geen groter bad kunnen bestellen voor in hun villa ???
quote:
Ik zou wil 'ns willen weten hoeveel bejaarden zich nu lopen te ergeren aan al die lui die bejaarden zielig en dom vinden!!
Ik vind ze niet zielig of dom. In tegendeel. Het is echt er een voldongen feit dat ze erg moeilijk met moderne techniek om kunnen gaan.
Blijkbaar heb jij geen (oude) grootouders meer want dan had je dat vast geweten.
Wel eens een trein te vroeg zien aan komen... Ja ik vandaag zal morge wel weer anders zijn de NS spoort gewoon niet helemaal
Way to go NS!
quote:
Dit is niet simpel een kwestie van "gewoon effe aanpassen". Ze KUNNEN het simpelweg niet meer, omdat ze totaal geen lerend vermogen meer hebben.
wat is dit voor discriminatie?? mijn opa was nog perfect bij met technologie op gebied van computers tot het einde van zijn leven (en hij was er altijd mee bezig met 3 andere van zijn flat van ongeveer dezelfde leeftijd)
kijken of jij het leuk vind als je later word bestempeld als iemand 'zonder lerend vermogen' alleen maar omdat je over de 75 (of lager) heen bent fotofoto
[ Dit bericht is gewijzigd door LWW ]
quote:
Dat de NS is geprivatiseerd en Tegelijkertijd zeg je dat de stations van de NS zijn. Dus Stations zijn dan toch ook geprivatiseerd?
Heel goed geraden..... Tijdens het proces is de NS opgesplitst in meerdere partijen waar van er 1, onder aansturing van de NS, het beheer en eigendom heeft van de stations.
Alleen werdt daar de verwijzing naar tegels gemaakt die van de overheid zouden komen ????? DUH, gewoon van de NS dus.
Tegels dus gedaan door NS en NIET door overheid, snappie ???
Maar lezen is en blijft lastig.
quote:
En zo probeer jij iemand onderuit te halen, die wel met degelijke uitspraken komt. Maar zelf eens tijd investeren in eigen kennis ??? Als het niet betaald wordt nee dus
Leuk dat jij dat vind, maar je hebt dus gewoon ongelijk. Jij draagt iets aan als feit wat het niet is. Daar kom je niet onderuit.
Ik vind klinkt als een feit ?? Volgens mij moet je zelf nog even investeren in wat kennis foto
[ Dit bericht is gewijzigd door 8PacK ]
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
quote:
@ Beware_reageerd, jij maakt ervan dat er in die Quote bedoeld wordt dat de stoeptegels worden gelegd door de NS in het NS station (of de grond die van hun is eromheen) maar dat staat niet in de Quote. Er staat Stoeptegels in het algemeen, das totaal iets anders
Jij snapt het foto
[ Dit bericht is gewijzigd door bramos ]
Iedereen is het er over eens gelukkig dat de mensen die voor het loket kiezen voor extra kosten zorgen bij de NS. Enige waarover we van mening verschillen is de sociale oplossing hiervoor: "Iedereen moet voor deze mensen betalen" of "deze mensen moeten ervoor betalen". Ik ben van mening dat er een middenweg is. Deze wordt nu ook bewandeld door de NS, want dat salaris wat een loketist verdiend wordt echt niet terugverdiend met 50 cent per kaartje. (+ andere kosten die een loket met zich meebrengt).
Voor de persoon die net zei dat dit geen bezuiniging is. Nee officieel niet, maar je mag best tussen de regels door lezen hoor. De mensen van het loket komen toe aan andere werkzaamheden. Deze andere werkzaamheden worden dus niet (meer) vervult door andere of nieuwe arbeidskrachten. Uiteindelijk biedt de NS andere/meer service met dezelfde hoeveelheid/of minder mensen. In feite dus bezuinigen en opnieuw ergens anders in investeren. Gewenst? Ja door mij wel gewenst ja.
1. De pas wordt 99% van de keren geaccepteerd (wat met mijn vorige Bankpas nog wel eens een probleem was)
2. Ik meerdere kaartjes in 1 keer kan pinnen (soms moet ik 4 keer pinnen als we met z'n vieren de trein pakken). Dit moet toch met een extra vraag te realiseren zijn. Ik weet wel dat de Underground van London die mogelijkheid wel heeft.
Heb je voor de gein wel eens geprobeert internet aan je opa of oma te leren.. En dan wel zo dat ze dat thuis zelfstandig kunnen gebruiken.. Succes foto
Oh nee ; dat was te storingsgevoelig..
Only the light called darkness can show who i really am...
quote:
Voor al die mensen waarvoor het zo vanzelf sprekend is dat ouder mee moeten gaan met de automatisering..
Heb je voor de gein wel eens geprobeert internet aan je opa of oma te leren.. En dan wel zo dat ze dat thuis zelfstandig kunnen gebruiken.. Succes
Ik zal jou eens wat vertellen, mijn opa is begonnen op een commedor PET.. Toen ik nog wat jonger was en problemen met m'n pc had kon ik hem altijd bellen voor oplossingen foto
Ideaal
foto
Het is vana het gekke dus.
Dat kan met de "moderne" touchscreen apparaten, maar met deze nieuwe apparaten kun je weer geen kaartjes kopen die beginnen op een ander station.... +O
Ik had vroeger een abonnement nodig en dat kon alleen aan het loket gekocht worden.
Dan ga ik me flink ergeren aan de mensen die voor me staan en alleenmaar een simpel kaartje kopen, ik heb wel wat beters te doen.
quote:
Zo'n automaat is vooral handig als je van Enschede naar Assen via Deventer, Rotterdam en Breda moet ofzo...
Helemaal niet, want via kaartautomaten kun je geen via-kaartjes kopen. Zowiezo is het belachelijk dat je via het ene type automaat geen kaartjes met een ander vertrekstation kunt kopen (voor insiders: 0000 kaartjes), en via de andere automaat geen weekendretours. De combinatie is dus ook onmogelijk via automaten.
9 van de 10 keer werkt mijn pinpas trouwens niet in die dingen, terwijl ik met pinnen of betalen in een winkel daar nooit last van heb.
voor diegenen die nog nooit een kaartautomaat hebben gebruikt, je kunt hier even oefenen
[ Dit bericht is gewijzigd door Woe ]
quote:
2. Ik meerdere kaartjes in 1 keer kan pinnen (soms moet ik 4 keer pinnen als we met z'n vieren de trein pakken). Dit moet toch met een extra vraag te realiseren zijn
Ja maar voor de automaten geldt de extra toeslag niet he, dus daar maakt het ook niet uit hoe vaak je moet pinnen. Overigens zei snijder dan ook terrecht dat de nieuwe automaten wel in staat zijn meerdere kaartjes te geven.
Voor de mensen waarvan de pin-pas defect is (heb ik zelf ook meegemaakt) er is ook altijd nog de chip-knip en muntgeld (ook al zijn sommige kaartjes dan weer zo duur dat je waarschijnlijk niet genoeg muntgeld hebt.)
Oplossing kan zijn dat je zegt dat je het geprobeerd hebt in de automaat, wellicht geloven ze je nog en rekenen ze geen toeslag.
quote:
Grapjas. Als er een bevolkingsgroep niet met automatisering om kan gaan zijn het de ouderen. Het is een feit dat die veel minder snel kunnen leren
Misschien dat de huidige generatie ouderen huiverig tegenover nieuwe technologiën staan, echter er komt in een hard tempo een generatie ouderen aan die wel bekend is met geldautomaten, internet, GSM en andere hedendaagse automatisering.
Ik vind het op zich een goede zaak dat kaartjes waarbij bij de verkoop geen directe menselijke handelingen worden verricht goedkoper zijn, maar om vervolgens de kaartjes bij het loket dan maar duurder te maken is iewat dubieus.
Ik denk ook dat we hier in Nederland niet zo benauwd moeten denken en gelijk op onze achterste benen moeten staan als zulke ontwikkelingen zich opdoen...ik vergelijk het altijd maar met een frans cafe, Aan de bar betaal je minder dan op het terras voor hetzelfde biertje...een beetje service MOET/MAG gewoon wel wat kosten, ook al was dat tot op heden niet zo.
Ter aanvulling: servicekosten bij voorverkoop van concerten, theater etc. vinden we toch inmiddels ook heel gewoon?
[ Dit bericht is gewijzigd door SevenWonders ]
voor de rest een goed idee! vind wel dat ze dan overal genoeg apparaten moeten hebben staan.
quote:
@ Schepseltje, als je leest dan staat er dat er dan geen toeslag betaald hoeft te worden.
Dat is alleen als ze allemaal kapot gaan, als er nog eentje werkt krijg je geen toeslag, en veel mensen zullen dan toch hun kaartjes bij het loket moeten halen omdat ze anders hun trein missen.
Daarnaast is 'kapot' een nogal ruim begrip, toen ik laatst kaartjes wilde halen pakte hij mijn pinpas bij 3 van de 4 automaten niet, terwijl ik er bij een normale automaat nooit problemen mee heb. Op zo'n moment moet je toch naar het loket en extra betalen (en in totaal dus 2x in de rij staan)
[ Dit bericht is gewijzigd door Schepseltje ]
Like trump...
www.stacadak.nl - Stacaravan Renovatie & Dakwerkzaamheden (Onderdeel van GeBo C.V.)
www.gebocv.nl - Aannemingsbedrijfs GeBo C.V.
www.sgrnl.nl - Stichting Gehandicapten Recreatie Nederland (Nieuwe stichting!)
quote:
Perfecte maatregel. Als je wil door een persoon geholpen wil worden prima, dit is een extra service wat de NS geld kost, dus daar mag je dan ook extra voor betalen. NS
Alleen nu wel de 2de tariefsverhoging van dit jaar niet doorvoeren, want je kan ook overdrijven natuurlijk.
jij werkt zeker bij de NS... :S
quote:
Als je dan een keer geen kleingeld heb, of pinpas, kun je gelijk meer dokken. Wat een randdebielen
Mijn pinpas doet het in 1 apparaat niet , raad eens welke ?????
Ze doen er werkelijk alles aan om mensen het geld uit de zakken te kloppen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken