Ontmaagd door Mariska

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 25-09-2009 @ 02:00
print 

Even met huize Dales gebeld: “Goedemorgen, mag ik Geert even aan de lijn?” Nee, daar kon geen sprake van zijn, vertelde een slaperige meneer mij. Geert had de hele nacht ontzettend liggen woelen en draaien in bed. Maar met zo’n zwakke smoes laat ik mij niet afschepen, dus ik bromde: “Woelen en draaien, dat is toch Geerts specialiteit? Wat is daar dan zo bijzonder aan? Hij laat woelen in de Amsterdamse bodem, en draaien doet ‘ie aan de lopende band.” En dus kreeg ik na stevig aandringen de geboren leugenaar toch aan de lijn. Wat ik van hem wilde? Deze overbodige vraag verdiende een stevig antwoord mijnerzijds: “Hoe haal je het in je hoofd om de Amsterdamse zender AT5 voor de Raad voor de Journalistiek te slepen, mafkees? Omdat ze zeggen dat je de gemeenteraad vals hebt voorgelicht over de kosten van de Noord/Zuidlijn? Is dat dan niet zo? Man man man, wat heb ik gelachen toen je met je quasi gekwetste rotkop voor die gemeentelijke commissie op hoge toon een weerwoord eiste tegen de stelling dat je de Amsterdamse Gemeenteraad had besodemieterd. Een giller!” Meesteroplichter Geert Dales beet mij toe, dat zijn klacht tegen AT5 volkomen terecht was. Want het was een schande, die aantijging dat hij de Gemeenteraad onjuist had voorgelicht, brieste hij. Tijd voor de genadeklap: “Zo. Dus jij hebt de Gemeenteraad wél volledig voorgelicht? Je hebt een paar jaar geleden bij hoog en bij laag volgehouden dat die metrolijn niet meer dan pakweg 1,4 miljard zou kosten. Inmiddels staat de teller op dik 3 miljard. Het dubbele. Nee, dan heb je de gemeenteraad niet volledig voorgelicht nee. Idioot! Dan heb je ze voor anderhalf miljard níet voorgelicht nee.” Een reeks krachttermen viel mij ten deel, dus ik had Geert waar ik hem hebben wilde. Niet alleen uit de kast, maar ook op de kast. Straks even de deur uit. Genieten bij die zitting van de Raad voor de Journalistiek. Die zitten bij mij om de hoek, dus dat komt goed uit. Wat een liegbeest, die Dales. Om het nog maar even in metrotermen te zeggen: die man is het spoor volkomen bijster.

Ook het spoor bijster is korsakov-patiënt Hero Brinkman. Parlementariër voor de PVV. Zo’n man met orde en gezag hoog in het vaandel. Voormalig smeris van de oude stempel: bij twijfel sla je zo’n vervelende kansgroepjongere gewoon tegen de grond. Of die lastige junk, die trap je in zijn ballen. Of de barkeeper in Nieuwspoort, die timmer je gewoon op zijn bek. Ik kan er niets aan doen, maar ik schiet steeds weer opnieuw in de lach. Die Hero… Bij die naam denk ik altijd aan ouderwetse flesjes vruchtensap. Maar Hero zelf niet. Die heeft niet met flesjes sap. Ouwe klare, jonge jenever en veel bier, dát is waar hij aan denkt. Vorige week stelde zijn partij nog een hoofddoekjestaks voor, maar dat is voor onze landsbegroting echt niet nodig. De schatkist loopt over van de door Hero gespendeerde alcoholaccijnzen. En hoe Guusje ter Horst op dat rare idee van haar kwam deze week? Ik denk dat ik dat wel weet. Ongeweer als volgt: in de wandelgangen van het parlementsgebouw kwam ze Hero tegen. Stond ‘ie strontladderzat te pissen in een bloembak, en later zag ze hem vertwijfeld op alle knopjes van de cola-automaat drukken, mompelend dat die lift het ook al niet doet. Om nog maar te zwijgen van die flater, even later voor de deur op het Plein, waar Hero een voorbijgangster bij de borsten greep met de mededeling dat haar koplampen het niet deden. Dus zó is Guusje op dat idee gekomen van die alcoholtest voor voetgangers. Zelfs zonder auto kun je met je dronken kop een hoop kwaad aanrichten. Maar het voorstel om ook voetgangers aan een blaastest te onderwerpen is natuurlijk bespottelijk. Zolang iemand nog met min of meer vaste tred huiswaarts keert na een gezellig avondje uit, is er niets aan de hand. Er is pas een probleem wanneer allerlei drankorgels met anderen op de vuist gaan, tegen de spullen van anderen gaan staan pissen, nou ja, dat soort zaken. En dan zijn er wetsartikelen zat, op basis waarvan oom agent de onverlaat kan arresteren.

Maar een ding staat als een paal boven water: er wordt erg veel getapt in ons land. En niet alleen bier. Ook telefoons. Dat gegeven blijft maar doorzingen in het nieuws. En men wordt het maar niet met elkaar eens. Hoogleraar Paul Frielink, specialist in het strafrecht, vindt dat er veel minder telefoons moeten worden afgetapt. Het is immers ondoenlijk om al die opgenomen gesprekken serieus af te luisteren. Het gevolg daarvan is dat veel foute opnamen in strafdossiers terecht komen, waardoor verdachten vrijuit gaan. Officier van Justitie Koos Plooy, die wij allen kennen van de introductie van het begrip “bijvangst” als het gaat om plaatjes van blote kindjes op zijn computer, vindt juist dat er nog veel meer telefoons moeten worden afgetapt. Jaja, hij zal wel stiekem mee willen luisteren met de Kindertelefoon, de viezerik!

Lijkt me trouwens geweldig, die Kindertelefoon. Zo’n mormel dat belt omdat het zich helemaal dood schaamt voor zijn vader. Want pa is een tamelijk dommig tiep, met een soort verwijfde lach die na iedere zin even voorbij komt. Die de hele tijd met zijn werk bezig is. Zelfs als hij bij de sigarenboer een staatslot koopt, en de bediende vraagt, welk eindcijfer hij wil. Dat ‘ie dan zegt “Heb je even voor mij?” En dat papa nu weer in zijn badjas reclame maakt voor een stroombedrijf. Dat ze nou op school vragen waarom papa te beroerd is om gewoon fatsoenlijke kleren aan te trekken. Nou, dat joch krijgt het nog zwaar. Die Brabanders, die vieren toch ieder jaar carnaval? Een soort orgie met een Rooms tintje? Maar zijn papa niet. Die ging als maagd het huwelijk in. Heus. Je hebt als knulletje écht geen leven als pa aan de media vertelt dat ‘ie is ontmaagd door Mariska. Wat een leed.

Maar ja, meeluisteren met de kindertelefoon zit er voor ons, gewone stervelingen, niet in. De privacy hè… Net als bij M. Meld Misdaad Anoniem. Ook privacy. Hoewel… De politie belooft dat je anoniem met dat nummer kan bellen en dat niemand dan te weten komt dat je had gebeld, maar de politie in Rotterdam stopt vervolgens een getapt verslag van de anonieme aangifte in het strafdossier van een moordenaar. Met de naam van de anonieme beller erbij. Topklasse. Je zit sowieso op rozen qua rechtsgang in Rotterdam. Deze week werd bekend dat er een enorme drugsplantage is aangetroffen. In het pand van een rechter… Dus jou kan niks gebeuren!

 




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

806 views / 22 reacties
Reacties op dit bericht
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1
man JanPiraat (Redactie Film) 25-09-2009 @ 03:36 fotoboek no homepage
userIcon
Heeft Mariska nou een hazenlip of doet ze gewoon alsof ?? dat wordt niet echt duidelijk in het verhaal....
Nou fantastisch hoor
userIcon
Netjes weer Driek!
Leuk weer (alleen de enerlaatste alinea ben ik het niet eens, over M)
Mooi stukje maar waarom moet er altijd de PVV in betrokken worden?
Er zijn zo vele andere mooie voorbeelden...............

Ook PvdA'ers behoorlijk aan de Drank en Crimineel, maar daar hoor je hem niet over?

Helemaal het spoor bijster zijn enkele PvdA'ers, bezopen achter het stuur, doorgeladen pistool, zonder rijbewijs en onverzekerd rijden, valse naam door geven, mishandeling en ga zo maar door. Tja dit gebeurd ook bij de Partij van de Arbeid!

Ernest Owusu Sekyere, deelraadslid in Zuidoost, is uit de fractie van de PvdA gestapt nadat hij met drank op betrokken was bij een aanrijding. Sekyere, eigenaar van een drankengroothandel, blijft in de raad als eenmansfractie.

Sekyere was op 26 november betrokken bij een kop-staartbotsing op de Daalwijkdreef in Zuidoost. Niemand raakte gewond. De politie liet hem enkele keren een blaastest doen, maar die mislukte telkens. Vervolgens werd een bloedproef afgenomen.
Overigens is het niet de eerste keer Sekyere in opspraak is. In maart 2006 wordt hij er van verdacht gesjoemeld te hebben met stembiljetten tijdens de deelraadsverkiezingen. Twee jaar later blijkt dat in zijn café, Sekyere is eigenaar van een drankengroothandel, illegaal drank wordt verkocht. Ook vond de politie een doorgeladen pistool.

Stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet (PvdA) kwam eerder in opspraak toen bleek dat ze twee keer achter het stuur was betrapt met te veel drank op. Eind 2003 kreeg ze een boete van 390 euro voor het rijden onder invloed.

In 2006 blijkt het een andere PvdA raadslid in Zuidoost , Ama Carr, ook niet te lukken zich aan de verkeersregels te houden. Tijdens een verkeerscontrole werd Carr aangehouden door de politie. Ze bleek geen rijbewijs te hebben en onverzekerd rond te rijden. Bovendien gaf ze een valse naam, een vals adres en geboortedatum op.

Tweede kamerlid Rik Hindriks (Pvda 55) is een tijd geleden aangehouden omdat hij een 37 jarige ambtenaar van de gemeente Drimmelen zou hebben mishandeld.
Hij zou hem een klap in het gezicht en vuiststoten tegen zijn rug hebben gegeven toen de man hem weigerde het gemeentehuis binnen te laten.
Hindriks, voorzitter van de regionale rekenkamercommissie, wilde het gemeentehuis in Made binnelopen, net op het moment dat de ambtenaar het gebouw verliet.
Die wist niet wie Hindriks was, hield hem tegen en vroeg hem (conform de interne instructies) zich te legitimeren.
Hindriks weigerde en na een woordenwisseling zou de mishandeling hebben plaatsgevonden.

Tja dan valt het van Hero nog mee, of niet!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 25-09-2009 @ 11:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 11:12 schreef jahetiswat het volgende:
Mooi stukje maar waarom moet er altijd de PVV in betrokken worden?
Er zijn zo vele andere mooie voorbeelden...............

Ook PvdA'ers behoorlijk aan de Drank en Crimineel, maar daar hoor je hem niet over?
Lees mijn werk! Ook PvdA-politici krijgen er regelmatig hard van langs. Lezen!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 11:12 schreef jahetiswat het volgende:
Mooi stukje maar waarom moet er altijd de PVV in betrokken worden?
Er zijn zo vele andere mooie voorbeelden...............

Ook PvdA'ers behoorlijk aan de Drank en Crimineel, maar daar hoor je hem niet over?

Helemaal het spoor bijster zijn enkele PvdA'ers, bezopen achter het stuur, doorgeladen pistool, zonder rijbewijs en onverzekerd rijden, valse naam door geven, mishandeling en ga zo maar door. Tja dit gebeurd ook bij de Partij van de Arbeid!

Ernest Owusu Sekyere, deelraadslid in Zuidoost, is uit de fractie van de PvdA gestapt nadat hij met drank op betrokken was bij een aanrijding. Sekyere, eigenaar van een drankengroothandel, blijft in de raad als eenmansfractie.

Sekyere was op 26 november betrokken bij een kop-staartbotsing op de Daalwijkdreef in Zuidoost. Niemand raakte gewond. De politie liet hem enkele keren een blaastest doen, maar die mislukte telkens. Vervolgens werd een bloedproef afgenomen.
Overigens is het niet de eerste keer Sekyere in opspraak is. In maart 2006 wordt hij er van verdacht gesjoemeld te hebben met stembiljetten...
Hij gaat in op de actualiteit! Het is toch gewoon grappig om een dronken kamerlid nog ff te bashen

Verder wel informatief stukje van je, wisiknie.
userIcon
De volgende puzzel;

Ben je dronken,..wil je naar een taxi lopen om VEILIG naar huis te gaan, omdat je juist dronken bent,...krijg je onderweg een bekeuring omdat je dronken bent als voetganger???

De vraag is nu; hoe kom je nu thuis ZONDER bekeuring??
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 12:46 schreef Saint47 het volgende:
De volgende puzzel;

Ben je dronken,..wil je naar een taxi lopen om VEILIG naar huis te gaan, omdat je juist dronken bent,...krijg je onderweg een bekeuring omdat je dronken bent als voetganger???

De vraag is nu; hoe kom je nu thuis ZONDER bekeuring??
Ontnuchteren in het café... Openbare dronkenschap (zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt) is nu eenmaal verboden... Ik verwacht dat dit een verkapte manier is om er gewoon een promillage aan te hangen van 0,5 promile (of te wel 2 a 3 biertjes)...
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 12:46 schreef Saint47 het volgende:
De volgende puzzel;

Ben je dronken,..wil je naar een taxi lopen om VEILIG naar huis te gaan, omdat je juist dronken bent,...krijg je onderweg een bekeuring omdat je dronken bent als voetganger???

De vraag is nu; hoe kom je nu thuis ZONDER bekeuring??
Slaapzak meenemen naar de kroeg.
Lekker stukje driek!
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 25-09-2009 @ 15:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 12:46 schreef Saint47 het volgende:
De volgende puzzel;

Ben je dronken,..wil je naar een taxi lopen om VEILIG naar huis te gaan, omdat je juist dronken bent,...krijg je onderweg een bekeuring omdat je dronken bent als voetganger???

De vraag is nu; hoe kom je nu thuis ZONDER bekeuring??
Taxi bellen in het café en met de chauffeur meelopen. Of anders net doen alsof je spastisch bent en mank lopen, dan valt het niet op dat je dronken bent.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 11:12 schreef jahetiswat het volgende:

Tja dan valt het van Hero nog mee, of niet!
Ja, en als onze lieve Hero straks iemand doodschiet, roep je ''Ja maar er is twee maanden geleden ook iemand doodgeschoten EN post mortum anaal geneukt door een Turk!''

Altijd zo zielig dit soort redenaties. Nee, dat van Brinkman valt helemaal niet mee, hij dient met zijn vieze poten van andere mensen af te blijven.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 25-09-2009 @ 17:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 16:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, en als onze lieve Hero straks iemand doodschiet, roep je ''Ja maar er is twee maanden geleden ook iemand doodgeschoten EN post mortum anaal geneukt door een Turk!''

Altijd zo zielig dit soort redenaties. Nee, dat van Brinkman valt helemaal niet mee, hij dient met zijn vieze poten van andere mensen af te blijven.
En daar komt nog bij, dat sommige beroepsgroepen een zekere voorbeeldfunctie hebben. Zoals parlementariërs.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 25-09-2009 @ 18:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 17:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En daar komt nog bij, dat sommige beroepsgroepen een zekere voorbeeldfunctie hebben. Zoals parlementariërs.
Theodor Holman had een mooi stuk hierover vandaag in Het Parool. Het kwam er op neer dat als de PvdA, die heel wat drankorgel in het verleden hebben gehad, Paul Tang laten zitten (die de miljoenen nota gelekt heeft) dan kan de PVV Brinkman laten zitten. Of als de PvdA wel stappen onderneemt dan moet hij ook weg.
En het bij voorbaat al bekennen dat hij een drankprobleem heeftg en er wat aan gaat doen is een meesterzet. Zo ontneem je de meeste critici al de wind uit de zeilen.
man Okaht (Redactie Frontpage) 25-09-2009 @ 21:53 fotoboek no homepage
Nou. Mij ontneem je met deze idiote uitspraken geen zuchtje wind van kritiek hoor. Brinkman erkent dat hij een drankprobleem heeft en beweert vervolgens hier "snel wel even een einde aan te willen maken". Dit is een wel zó typische bagatellisering van een verslaving, dat ik er absoluut géén vertrouwen in heb dat hij een serieuze poging gaat wagen. Laat staan dat hij zijn biertje in Nieuwspoort laat staan.

Bezopen lui, die in de kroeg met een barman op de vuist gaan omdat ze geen bier meer krijgen, hebben een zwáár alcoholprobleem óf een zwaar probleem hun agressie onder controle te houden. Of beiden!
En die lul wil óns iets over Justitie of Defensie vertellen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 21:53 schreef Okaht het volgende:
Nou. Mij ontneem je met deze idiote uitspraken geen zuchtje wind van kritiek hoor. Brinkman erkent dat hij een drankprobleem heeft en beweert vervolgens hier "snel wel even een einde aan te willen maken". Dit is een wel zó typische bagatellisering van een verslaving, dat ik er absoluut géén vertrouwen in heb dat hij een serieuze poging gaat wagen. Laat staan dat hij zijn biertje in Nieuwspoort laat staan.

Bezopen lui, die in de kroeg met een barman op de vuist gaan omdat ze geen bier meer krijgen, hebben een zwáár alcoholprobleem óf een zwaar probleem hun agressie onder controle te houden. Of beiden!
En die lul wil óns iets over Justitie of Defensie vertellen?
Brinkman heeft helemaal geen drankprobleem. Hij volgt gewoon regel 1 uit het PR-boekje onder het hoofdstuk 'Wat te doen bij incidenten waarbij drank in het spel is'. Dat is: erkennen dat je een probleem hebt en zeggen dat je er aan gaat werken. Op die manier verandert hij zichzelf namelijk van dader in slachtoffer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 15:57 schreef Bakoenin het volgende:

[..]

Taxi bellen in het café en met de chauffeur meelopen. Of anders net doen alsof je spastisch bent en mank lopen, dan valt het niet op dat je dronken bent.

quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 13:10 schreef -PatrickO- het volgende:

[..]

Ontnuchteren in het café... Openbare dronkenschap (zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt) is nu eenmaal verboden... Ik verwacht dat dit een verkapte manier is om er gewoon een promillage aan te hangen van 0,5 promile (of te wel 2 a 3 biertjes)...
Zou alleen een formaliteit moeten zijn, als iemand met 4 biertjes in zijn mik lekker terug naar huis loopt zou de politie moeten applaudiseren in plaats van bonnen moeten schrijven. Gelukkig doen ze dat over het algemeen ook wel.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 @ 21:53 schreef Okaht het volgende:
Nou. Mij ontneem je met deze idiote uitspraken geen zuchtje wind van kritiek hoor. Brinkman erkent dat hij een drankprobleem heeft en beweert vervolgens hier "snel wel even een einde aan te willen maken". Dit is een wel zó typische bagatellisering van een verslaving, dat ik er absoluut géén vertrouwen in heb dat hij een serieuze poging gaat wagen. Laat staan dat hij zijn biertje in Nieuwspoort laat staan.

Bezopen lui, die in de kroeg met een barman op de vuist gaan omdat ze geen bier meer krijgen, hebben een zwáár alcoholprobleem óf een zwaar probleem hun agressie onder controle te houden. Of beiden!
En die lul wil óns iets over Justitie of Defensie vertellen?
De ene mens komt wat makkelijker van een verslaving af dan de andere, ik begin er over het algemeen gewoon niet aan, maar als ik bijvoorbeeld naar mijn vader kijk, hij heeft 20 jaar lang gerookt en hij is zo cold turkey gestopt toen een keer.
userIcon
Bij Hero denk ik aan die dude van All Stars
Een wiet-rokende langharige nietsnut
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden