Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 3109:28Europees asielpact treedt vandaag in werking: Snellere procedures
  • 3509:1930.000 nieuwe huizen geblokkeerd: kabinet houdt bouw stil
  • 1009:15Ex-burgemeester krijgt 90 dagen cel na seks met minderjarige jongen
  • 009:09VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 2408:41Random Pics van de Dag #1929
  • 1407:17Rutte onder vuur bij Coronacommissie
  • 2106:53Kabinet weigert verbod op wegwerpplastics in te voeren: onuitvoerbaar
  • 5600:30Random Pics van de Dag #1928
  • 8814:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 12011/06Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 2311/06Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 811/06Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 5411/06Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2111/06Random Pics van de Dag #1927
  • 110/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 6010/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 7310/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4610/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 3710/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 3710/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 3109:28Europees asielpact treedt vandaag in werking: Snellere procedures
  • 3509:1930.000 nieuwe huizen geblokkeerd: kabinet houdt bouw stil
  • 1009:15Ex-burgemeester krijgt 90 dagen cel na seks met minderjarige jongen
  • 009:09VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 2408:41Random Pics van de Dag #1929
  • 3508:30Journalist wil burgerberaad migratie organiseren, is dat een goed plan?
  • 4107:54Vier doden bij aanrijding schoolkamp: drie kinderen en leerkracht omgekomen
  • 1407:17Rutte onder vuur bij Coronacommissie
  • 307:00LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 2106:53Kabinet weigert verbod op wegwerpplastics in te voeren: onuitvoerbaar
  • 006:10[WK] Zuid-Korea draait achterstand om en wint van Tsjechië
  • 6004:05PVV-Statenlid veroordeeld tot taakstraf na aanrijden milieuactiviste
  • 5600:30Random Pics van de Dag #1928
  • 2200:14Trump blaast geplande aanval op Iran af: akkoord over nucleair deal lijkt nabij
  • 323:31[WK] Mexico wint openingsduel van Zuid-Afrika
  • 1220:21Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 619:03WK-Hit: Shakira - Dai Dai
  • 318:58tong80 op, en over het WK-2026 # 1.
  • 3617:09Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 5616:56Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 5615:39Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 8814:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 6013:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 113:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 511/06Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 2011/06Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2411/06Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 3911/06Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 12011/06Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 311/06FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 4611/06PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 2311/06Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 811/06Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 5411/06Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2111/06Random Pics van de Dag #1927
  • 410/06Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 010/06TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 110/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 210/06WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 5010/06Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 3210/06Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 6010/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 4410/06Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 7310/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 17610/06Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 4610/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1310/06FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 3610/06Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 3710/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 710/06007 First Light
Actieve items
Actieve items


  • 2513:03Random Pics van de Dag #1929
  • 3513:03Journalist wil burgerberaad migratie organiseren, is dat een goed plan?
  • 6013:03Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 3113:02Europees asielpact treedt vandaag in werking: Snellere procedures
  • 1013:02Ex-burgemeester krijgt 90 dagen cel na seks met minderjarige jongen
  • 8812:59Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 4112:54Vier doden bij aanrijding schoolkamp: drie kinderen en leerkracht omgekomen
  • 3512:5330.000 nieuwe huizen geblokkeerd: kabinet houdt bouw stil
  • 3912:50Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 312:49LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 4812:38VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 5412:34Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2112:33Kabinet weigert verbod op wegwerpplastics in te voeren: onuitvoerbaar
  • 1412:32Rutte onder vuur bij Coronacommissie
  • 1212:22Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 1812:21The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 5612:08Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 6012:02PVV-Statenlid veroordeeld tot taakstraf na aanrijden milieuactiviste
  • 711:57007 First Light
  • 2211:54Trump blaast geplande aanval op Iran af: akkoord over nucleair deal lijkt nabij
  • 3611:53Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 3711:38Random Pics van de Dag #1926
  • 811:26Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 12010:45Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 7610:35Random Pics van de Dag #1524
  • 510:26Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 1010:24Philips Evnia 27M2N5201P
  • 310:24[WK] Mexico wint openingsduel van Zuid-Afrika
  • 17610:14Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 6208:59Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
  • 4608:29PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 5008:14Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 4408:05Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 3008:02OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5607:43Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 6307:16Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 7301:50Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4601:27Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 3723:29Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 522:54Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 622:46WK-Hit: Shakira - Dai Dai
  • 5622:17Random Pics van de Dag #1928
  • 122:03Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 2019:58Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2219:54Hillary Clinton eist dat Trump onder ede getuigt over Epstein
  • 319:43tong80 op, en over het WK-2026 # 1.
  • 6618:21Random Pics van de Dag #1923
  • 318:20FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 2318:08Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 6018:06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
Forum
Forum


  • 8213:03Explosie blaast gevel van fitnessstudio onder grote flat weg in Osdorp
  • 11113:03[WLR SC #398] WE worden wereldkampioen
  • 4713:03[Voorbeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2026 #1
  • 27313:02Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 013:02Nu al averij met migratiepact: storing in Europees datasysteem
  • 29413:02[INFLUENCERS #250] Escortservice Classy but Trashy
  • 4513:01Bouw duizenden woningen gepauzeerd, kabinet heeft geen geld voor wegen
  • 7213:01Pepperspray blijft verboden
  • 3613:00Critérium du Dauphiné libéré #2 WOUT
  • 11713:00Tailfox / Tailless overleden
  • 17812:58Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 9012:58Amin el A. scheurt na fatale aanrijding weg en gaat sporten
  • 11112:56Haiku ketting #27 - strooi wat liefde
  • 5512:55Innisdemon wil vloerverwarming
  • 9012:55[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 25512:53Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 15112:53De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 1312:52Kraftwerk #5 Multimediatour
  • 19512:51VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 3912:51Heb jij een elektrische fiets of een stadsfiets?
  • 812:49[Vrijdag 12 juni 21:00] Canada - Bosnië en Herzegovina #1
  • 23112:48[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 2012:47Kinderen betrokken bij ernstig ongeluk #2
  • 2412:46World Cup of Darts 2026 #1
  • 2212:46Buitenlandse steden lepeltopic #268
  • 1212:46Zouden de deltawerken anno 2026 gebouwd kunnen worden?
  • 15712:46Nederlandse plaatsnamen lepeltopic #213 elk gehucht met een bord telt
  • 19212:46Covid19 the aftermath #16 to prik or not to prik
  • 21212:45Mijn volgende concert is:
  • 10612:45Meisje (14) overleden na aanrijding, bestuurder doorgereden #2
  • 3712:42[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 312:42Britse kunstenaar David Hockney op 88-jarige leeftijd overleden
  • 312:41[Tiel] Giftige cocktail laat politieke bom ontploffen in gemeentehuis
  • 9112:41[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 8512:41Bewerkt vlees vergroot de kans op dementie, groente beschermend effect
  • 8012:38[SBS6] De Bondgenoten #287 Gemopper gemekker gezanik en gezeur
  • 3312:37[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 4112:37CVC op je bankpas bij ABNAMRO
  • 1812:37[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 10912:37Teltopic #1317 tel door en door en door....
  • 2712:36Wat lees je nu? #96 zomerlezen
  • 15712:34Top 2000 Editie 2025 #243 Alle dikzakken willen op je lijken
  • 27312:32Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 1612:31Ek
  • 4912:31[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 8112:30Twitter/X heeft Elon Musk supermachtig gemaakt 2
  • 18112:29[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 2412:28Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers
  • 5512:25Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 15612:24Irritaties op de weg #164 Binnen de lijntjes
  • 23212:20[Donderdag 11 juni 21:00] Mexico - Zuid-Afrika #9 Vandaag is rood
  • 212:19Bug: meldingen niet zichtbaar op FP
  • 8712:18+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 12612:14McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 1212:13In Nederland geboren spelers op het WK?
  • 9812:13Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 28812:07[Vrijdag 12 juni 04:00] Zuid-Korea - Tsjechië #1
  • 712:07Zijn er nog lekkere vrouwen op FOK!?
  • 8712:04Europa kraakt de huurwet van de Jonge
  • 1412:01[NPO1] Over Mijn Lijk #26 SE11
  • 4912:01Scary Movie 6: de originele cast is terug!
  • 12011:55Wie gaan er dood in 2026?Post met een vleugje cynisme de overledenen.
  • 011:53[Vrijdag 19 juni 03:00] Mexico - Zuid-Korea
  • 20611:40[Netflix #209] TUDUM
  • 23111:37Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 2611:36Elkaar geen hand meer geven.
  • 5511:342010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 24511:31FOK Squash! #3
  • 3111:29Social Media Feedback Topic
  • 25611:28[ShowChat #1258] Waar we gezellig over Show posten.
  • 1011:28Goedkopie graflogo
  • 16311:20Rellen in Belfast #4 multiculturele spanningen
  • 27611:20[Nintendo #120] Mario Christmas
  • 111:16ESF1GAMER is weer terug.
  • 28311:12Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 1511:08[Idee] We moeten af van promotie/degradatie in de eredivie
  • 011:02[Donderdag 18 juni 18:00] Tsjechië - Zuid-Afrika
  • 12611:00Frontpage Feedback Topic #59
  • 410:58Ruimte tussen gevel en gevelbekleding afsluiten
  • 8410:58(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 17510:56[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 16710:52[NPO1] Ik Vertrek - #197 Naaktrecreatie
  • 3610:50Hoe zou jij reageren als aliens zich echt zouden openbaren?
  • 1510:49[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 21910:41Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #14
  • 7510:36e-readers & e-books - Deel 14: Kleuren eINK schermen
  • 27710:31Rondreizen door de USA #19 God bless our stars & stripes!
  • 28110:28[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 25110:27"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 2810:25Conflict tussen vrijwillige brandweer en leiding vanwege Baby Shark
  • 22310:20Cayok, Diesel & Pepe, Onyx, Nene & Hummeltje, Hoba
  • 210:20Het nummer 666 bij een onschuldig spelletje...
  • 2710:13[Crimson Desert #6] Patches in overvloed
  • 28510:11[gratis] Videogames Part 8: Gratis en free-to-play games!
  • 2510:06Zou jij FOK! gaan missen als de stekker er uit gaat?
  • 410:03Voegmortel wordt niet echt hard
  • 13410:01[WK SC #1] Let's Go!
  • 21810:00Flodders keren in spin-off terug
  • 409:57De Peruviaanse presidentsverkiezing 2026
  • 2309:36Ik ga volgende week lekker naar Europa park
  • Weblog
  • Algemeen

Timmermans en Omtzigt in gesprek met twintigers en dertigers

Jippie 01-11-2023 11:43 print

In het gisteren live gestreamde NOS op 3 Verkiezingsprogramma gaan Frans Timmermans (GroenLinks/PvdA) en Pieter Omtzigt (NSC) in gesprek met twintigers en dertigers, onder meer over klimaat en geld.


dertigers gesprek nos op 3 omtzigt timmermans twintigers
Submitter: 
53
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Jippie
thumbnail

Elke dag maak ik even tijd  voor de FP om het internet af te struinen op zoek naar nieuws. 

Part-time werkzaam als adviseur Kwaliteit Arbo en Milieu, dus tijd om bijdragen aan FOK! te leveren.

Meest gelezen
  • 6592000:30Random Pics van de Dag #1928
  • 1964408:41Random Pics van de Dag #1929
  • 1758409:09VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 284714:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 155813:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 143616:56Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 140215:39Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 128207:54Vier doden bij aanrijding schoolkamp: drie kinderen en leerkracht omgekomen
  • 127917:09Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 102709:1930.000 nieuwe huizen geblokkeerd: kabinet houdt bouw stil
  • 92200:14Trump blaast geplande aanval op Iran af: akkoord over nucleair deal lijkt nabij
  • 91104:05PVV-Statenlid veroordeeld tot taakstraf na aanrijden milieuactiviste
  • 83008:30Journalist wil burgerberaad migratie organiseren, is dat een goed plan?
  • 82206:53Kabinet weigert verbod op wegwerpplastics in te voeren: onuitvoerbaar
  • 70513:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 70020:21Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 68407:17Rutte onder vuur bij Coronacommissie
  • 67107:00LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 66509:15Ex-burgemeester krijgt 90 dagen cel na seks met minderjarige jongen
  • 65419:03WK-Hit: Shakira - Dai Dai
Font-grootte:

regelhoogte :

53 reacties

Reactiepagina:
1 2
woensdag 1 november 2023, 11:46 uur #1
21
Kortak
Vincit Omnia Veritas
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Stephan! https://m.youtube.com/shorts/VAY3yR1zceo
woensdag 1 november 2023, 11:48 uur #2
20
Frenky893
niks
Rot op met je eeuwige klimaat gezeik. Ga nederland eerst eens leefbaar maken en daarna zien we wel verder.
woensdag 1 november 2023, 11:50 uur #3
6
copyer
20 a 30 gers, goeie kans dat ze nog niet op hun zelf wonen en nog zo lekker kneedbaar zijn...
Een apparaat heeft geen kuren, het zijn de handen die het besturen...
woensdag 1 november 2023, 11:50 uur #4
4
Nemmarith
The Fearless!
PvdA zal als zij gaan regeren weer veel mensen van zichzelf vervreemden _O-
Kom op mensen probeer je geheugen te trainen zodat je onthoudt wat de PvdA in 2012 tot 2017 gedaan heeft voor de mensen waarvoor zij zeiden op te komen :')

Kabinet-Rutte II, waarna ze erna keihard afgestraft werden :Y Dit zal dit keer niet anders worden het ziet diep verweven in waarvoor de PvdA staat.

Dat kan je alleen al zien doordat nu Timmermans voor het karretje staat :')
Hello!
woensdag 1 november 2023, 11:57 uur #5
16
Kijkvooruit
We kunnen hier allemaal een elektrische auto gaan rijden, allemaal veganist worden en allemaal een warmtepomp aanschaffen, dan nog haalt het niks uit zolang de grootste vervuilers als China, India en Amerika niks doen.
Wij doen genoeg in Nederland .
Andere landen zijn nu aan zet.
woensdag 1 november 2023, 12:17 uur #6
1
Grimi
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Zolang de helft van de bevolking recht meent te hebben op boven hun stand te wonen is daar geen beginnen aan.
woensdag 1 november 2023, 12:26 uur #7
0
NiceThingsAddict
Like them, I do
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Zonder klimaat aan te pakken worden de andere problemen ook niet opgelost.
Blijkt al uit de afgelopen 4 jaar aan stilstand door stikstof.

En voor jongeren die hier nog 50 jaar moeten rondlopen is klimaat wel belangrijk.
Als je nog maar 20 jaar hoeft te leven kan je het wel uitzingen.
the chase is as much fun as the catch!!!
woensdag 1 november 2023, 12:27 uur #8
0
NiceThingsAddict
Like them, I do
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
We kunnen hier allemaal een elektrische auto gaan rijden, allemaal veganist worden en allemaal een warmtepomp aanschaffen, dan nog haalt het niks uit zolang de grootste vervuilers als China, India en Amerika niks doen.
Wij doen genoeg in Nederland .
Andere landen zijn nu aan zet.
Uitstoot per hoofd bevolking en uitstoot per km2. Daar moet je op vergelijken.
the chase is as much fun as the catch!!!
woensdag 1 november 2023, 12:33 uur #9
1
Newsworld
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:48 schreef Frenky893 het volgende:
Rot op met je eeuwige klimaat gezeik. Ga nederland eerst eens leefbaar maken en daarna zien we wel verder.
Denk ook aan de volgende generaties moeten zij de troep opruimen die wij achterlaten, het klimaat gaat ons allemaal aan.
woensdag 1 november 2023, 12:38 uur #10
0
Newsworld
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:50 schreef Nemmarith het volgende:
PvdA zal als zij gaan regeren weer veel mensen van zichzelf vervreemden _O-
Kom op mensen probeer je geheugen te trainen zodat je onthoudt wat de PvdA in 2012 tot 2017 gedaan heeft voor de mensen waarvoor zij zeiden op te komen :')

Kabinet-Rutte II, waarna ze erna keihard afgestraft werden :Y Dit zal dit keer niet anders worden het ziet diep verweven in waarvoor de PvdA staat.

Dat kan je alleen al zien doordat nu Timmermans voor het karretje staat :')
Nee NSC66 is lekker dit is gewoon een kloon van D66 , Timmermans wordt onze nieuwe MP dit is nu wel duidelijk, Nederland is nog niet klaar voor een vrouwelijke MP en ja Omtzigt die heeft niets te bieden en een uitstraling van een aardappel zoiets als Olaf Scholz.
woensdag 1 november 2023, 12:50 uur #11
0
#ANONIEM
Flashback naar de jaren 90.
Ik in mijn jonge jaren en begaan met de wereld versus mijn ouders en andere oude lullen die in mijn ogen alleen maar egoistisch dachten en aan het zeiken waren.
Er is wat dat betreft weinig veranderd als ik dat hier zo lees.
Slim van hun, vooral Timmermans, om extra aandacht te geven aan die stemmers.

Klimaat en leefomgeving zijn zeker belangrijke onderwerpen. Geld ook. Huisvesting. Werkgelegenheid. Immigratie. Ik zie het probleem niet zo.
woensdag 1 november 2023, 12:56 uur #12
2
AlfredJKwak5
Jemig, ik had Timmermans niet niet zo gevolgd. Maar wat een populist is dat zeg. Als ik moet kiezen tussen beide dan gaat mijn stem naar NSC omdat die gewoon veel realistischer is.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
woensdag 1 november 2023, 13:09 uur #13
2
Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
We kunnen hier allemaal een elektrische auto gaan rijden, allemaal veganist worden en allemaal een warmtepomp aanschaffen, dan nog haalt het niks uit zolang de grootste vervuilers als China, India en Amerika niks doen.
Wij doen genoeg in Nederland .
Andere landen zijn nu aan zet.
Qua bevolkingsgrootte is Nederland de "vijfde staat van de USA" Dus zo klein is onze invloed niet.
En ik denk dat onze grote broer Californië zeker zoveel doet als Nederland
Wie dit leest is gek
woensdag 1 november 2023, 13:12 uur #14
2
Bushmaster
Microschoft
Met Omtzigt was ik al klaar toen ik vernam dat hij de economie wil beschadigen door arbeidsmigratie te beteugelen en anderzijds rendementloze immigratie ongemoeid te laten.
En aan Frenske, die vandaag alweer een lijk voor z'n klimaatbus heeft gegooid, maak ik verder geen woorden vuil.
Raak ik hier een gevoelige sneer?
Redactie Frontpage
woensdag 1 november 2023, 13:26 uur #15
0
foton
__--*--__
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 12:33 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Denk ook aan de volgende generaties moeten zij de troep opruimen die wij achterlaten, het klimaat gaat ons allemaal aan.
De volgende generaties gaan sowieso de rekening betalen. De staatsschuld vliegt omhoog.
woensdag 1 november 2023, 13:41 uur #18
0
Newsworld
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:31 schreef Academicus het volgende:

[..]


Dan liggen wij toch al 10 meter dood onder de grond en merken wij er helemaal niks van
Ja dit dus, lekker egoïstisch, ikke ikke en de volgende generatie kan stikken.
woensdag 1 november 2023, 13:56 uur #20
1
#ANONIEM
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Huisvesting is een ook deels een klimaatprobleem.

Mensen vluchten weg uit gebieden die langzaam onleefbaar worden door de klimaatverandering.
Nu nog 'maar' enkele honderdduizenden maar dat zullen er tientallen zo niet honderden miljoenen gaan worden.
woensdag 1 november 2023, 13:59 uur #21
2
Jaeger85
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:56 schreef Jouska het volgende:

[..]


Huisvesting is een ook deels een klimaatprobleem.

Mensen vluchten weg uit gebieden die langzaam onleefbaar worden door de klimaatverandering.
Nu nog 'maar' enkele honderdduizenden maar dat zullen er tientallen zo niet honderden miljoenen gaan worden.
Dat zien mensen die tegen migrantie zijn nooit of ze willen het niet zien. Als klimaatverandering ervoor zorgt dat hele gebieden in Afrika en Azië onbewoonbaar worden dan komen honderden miljoenen klimaatvluchtelingen deze kant op.
woensdag 1 november 2023, 14:15 uur #23
1
KaheemSaid
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
We kunnen hier allemaal een elektrische auto gaan rijden, allemaal veganist worden en allemaal een warmtepomp aanschaffen, dan nog haalt het niks uit zolang de grootste vervuilers als China, India en Amerika niks doen.

Wij doen genoeg in Nederland .

Andere landen zijn nu aan zet.
Ik lees hier te pas en te onpas dat politici geen visie hebben. We moeten beleid maken voor nu en nadenken over de toekomst, regeren is vooruitzien. Het klimaat probleem is er, hier kunnen we op agenderen of niet. Maar volgens mij kunnen we niet kritisch zijn op een gebrek aan visie en niet bezig zijn met klimaat.

In 1953 stroomde Zeeland onder in een verschrikkelijke watersnoodramp. Dit was het gevolg van een zware noordwester storm, springtij maar ook nalatigheid bij versterking en onderhoud van dijken. Nederland heeft daarna knappe koppen bij elkaar gezet, bedrijven opdrachten gegeven, maar ook meegedacht met belangen van burgers en de natuur (in eerste instantie zou de Oosterscheldekering gewoon een dijk worden.) Alle kennis die deze Nederlandse bedrijven op dit gebied opgedaan hebben geeft ze nu nog steeds een concurrentievoordeel wereldwijd.

Waarom haal ik dit aan? Ik lees in de reactie van @Kijkvooruit dat Nederland genoeg doet, maar qua verduurzaming van energie liepen we in Nederland juist altijd enorm achter. In 2020 waren we nog de laatste qua duurzame energie in Europa.
fotobron

Inmiddels maken we grote stappen en hebben we per hoofd van de bevolking in Nederland de meeste zonnepanelen per hoofd van de bevolking. Daarnaast zetten we als Nederland massaal in op wind op zee, iets wat hier vrij gemakkelijk kan mt een relatief ondiepe Noordzee. De stappen die op dit gebied gemaakt worden zijn enorm (van 2,6 GW in 2021 naar 21 GW in 2030*), dit zijn de resultaten van Rutte 2,3 en 4 en bedenk zelf maar van welke partij dit inbracht.

Naast het bedanken van PvdA en D66 is er wel wat aandacht voor de Duitsers op zijn plaats. De inzet (en continue vraag) van de Duitsers zorgde ervoor dat de kostprijs van zonnepanelen enorm gedaald is. Deze daling zorgt ervoor dat het voor andere landen (ook China, de VS en Rusland interessant) is om zonnepanelen aan te schaffen, omdat zonneenergie zo goedkoop is.

Oftewel de inzet hier zorgt a. voor minder afhankelijkheid van andere landen, b. voor een goedkopere energiemix (op lange termijn) en c. voor het meegaan van andere landen in deze transitie. zo'n transitie zie je ook door het zuiniger maken van huishoudelijke apparatuur door de EU en als neveneffect zie je meteen dat kernenergie duur in de mix wordt.

Ik hoop dat we doorgaan met deze transitie en dat we, zoals nu met zonnepanelen, voorop gaan lopen. Ik hoop dat we een soort deltawerk effect krijgen, dat we met onze kennis op dit gebied straks overal kunnen helpen in de transitie.

Daarnaast hoop ik dat we onze enorme voorsprong op agrarisch gebied kunnen inzetten voor de toekomst. Niet door hier zoveel dieren te hebben, zodat in Nederland geen milieu overblijft. Maar doordat we blijven zoeken naar nieuwe vooruitstrevende technieken.

* nu kunnen we heel cynisch aangeven dat de kosten van wind op zee hoger worden zoals Rob Jetten melde, maar hij melde ook dat een groot deel hiervan in de kosten van financiering zat. Hoe zal dit bij andere aanpassingen werken?
Redactie Frontpage
woensdag 1 november 2023, 14:16 uur #24
2
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 12:56 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Jemig, ik had Timmermans niet niet zo gevolgd. Maar wat een populist is dat zeg. Als ik moet kiezen tussen beide dan gaat mijn stem naar NSC omdat die gewoon veel realistischer is.
Pieter is dom bezig nu. Een debat heeft als bedoeling verschillen te bespreken. Niet veelvuldig eens zijn met de opponent.

Of het moet de bedoeling zijn dat hij nog geen zin heeft in deelname aan een kabinet. Dan is ie goed bezig om zich in te likken bij Pvda-GL. O-):P

[ Bericht gewijzigd door harry64 op woensdag 1 november 2023 @ 15:22 ]
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
woensdag 1 november 2023, 14:19 uur #25
0
#ANONIEM
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:29 schreef Academicus het volgende:
Gesprekken met 60-70 'ers durven de heren niet aan want dan krijgen ze de wind van voren over hoe Nederland naar de klote gaat met figuren zoals zij

20-30'ers luisteren met ontzag naar deze heren en dienen hen sowieso niet van repliek of kritiek
Was jij zo'n mak lammetje toen je tussen de 20-40 was? Ik niet. Haha, in tegendeel.
Ik denk dat je je daar aardig op verkijkt. Die hebben gewoon een andere kijk op zaken en dat is hun goed recht. En ze hebben een moeilijker leven dan wij toen wij die leeftijd hadden.

60-70'ers zijn wat mij betreft vastgeroest in hun denkbeelden. Die roepen vooral maar luisteren doen ze niet. Daar valt voor zo'n partij weinig te halen. Die generatie vergeet nog wel eens dat ze niet alleen op de wereld zijn. In principe de generatie waar de meeste welvaart voorkomt en waar ook het meeste wordt geklaagd,.

Generatiekloven zijn niet nieuw. Hoort bij het leven. Leg je er maar gewoon bij neer.
woensdag 1 november 2023, 14:29 uur #26
0
#ANONIEM
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]


Dat zien mensen die tegen migrantie zijn nooit of ze willen het niet zien. Als klimaatverandering ervoor zorgt dat hele gebieden in Afrika en Azië onbewoonbaar worden dan komen honderden miljoenen klimaatvluchtelingen deze kant op.
En die disconnect, dat ze die simpele 1-2 niet zien, snap ik dus niet.

Ze willen geen buitenlanders, maar ze willen ook niks aan de oorzaak doen waarom buitenlanders massaal migreren.

Het heeft een heel hoog dit gehalte.
Alleen dan minder grappig en een stuk racistischer.

foto
Redactie Frontpage
woensdag 1 november 2023, 14:33 uur #27
2
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]


Dat zien mensen die tegen migrantie zijn nooit of ze willen het niet zien. Als klimaatverandering ervoor zorgt dat hele gebieden in Afrika en Azië onbewoonbaar worden dan komen honderden miljoenen klimaatvluchtelingen deze kant op.
Dan wordt het hier alsnog onleefbaar. Dat dreigt het nu al te worden. En die klimaatverandering komt er dan ook alsnog door de impact van die honderden miljoenen die allemaal gevoed moeten worden en onderdak nodig hebben.
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 14:19 schreef snivoos het volgende:

[..]


Was jij zo'n mak lammetje toen je tussen de 20-40 was? Ik niet. Haha, in tegendeel.
Ik denk dat je je daar aardig op verkijkt. Die hebben gewoon een andere kijk op zaken en dat is hun goed recht. En ze hebben een moeilijker leven dan wij toen wij die leeftijd hadden.

60-70'ers zijn wat mij betreft vastgeroest in hun denkbeelden. Die roepen vooral maar luisteren doen ze niet. Daar valt voor zo'n partij weinig te halen. Die generatie vergeet nog wel eens dat ze niet alleen op de wereld zijn. In principe de generatie waar de meeste welvaart voorkomt en waar ook het meeste wordt geklaagd,.

Generatiekloven zijn niet nieuw. Hoort bij het leven. Leg je er maar gewoon bij neer.
Mwah :P
foto
Stef Bos - Papa lyrics
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
woensdag 1 november 2023, 14:38 uur #28
0
Axel16
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 12:27 schreef NiceThingsAddict het volgende:

[..]

Uitstoot per hoofd bevolking en uitstoot per km2. Daar moet je op vergelijken.
Onzin. Dan verliezen kleine landen het altijd. Dus als heel Nederland verhuisd naar Rusland is het probleem opgelost.
w00t
woensdag 1 november 2023, 14:45 uur #29
0
verbijstering
verbijsterend
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:50 schreef Nemmarith het volgende:
PvdA zal als zij gaan regeren weer veel mensen van zichzelf vervreemden _O-
Kom op mensen probeer je geheugen te trainen zodat je onthoudt wat de PvdA in 2012 tot 2017 gedaan heeft voor de mensen waarvoor zij zeiden op te komen :')

Kabinet-Rutte II, waarna ze erna keihard afgestraft werden :Y Dit zal dit keer niet anders worden het ziet diep verweven in waarvoor de PvdA staat.

Dat kan je alleen al zien doordat nu Timmermans voor het karretje staat :')
Kans dat PvdA/GL deel uit maakt van een meerderheids coalitie is volgensmij zeer klein als de peilingen ook maar een beetje kloppen.
Redactie Frontpage
woensdag 1 november 2023, 14:55 uur #30
2
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 14:45 schreef verbijstering het volgende:

[..]


Kans dat PvdA/GL deel uit maakt van een meerderheids coalitie is volgensmij zeer klein als de peilingen ook maar een beetje kloppen.
Veel mensen zijn toch wel gevoelig voor dat soort domineepraat. Dan gaat ongemerkt denken uit en comfortabel kuddegedrag aan.
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
woensdag 1 november 2023, 15:58 uur #31
0
Alarmonoff
Die zien het liefst een Rooms-katholiek klimaat.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
woensdag 1 november 2023, 16:04 uur #32
4
Spraypaint
Die 2 zijn al bezig met een kabinetsformatie.

Hebben mensen nou nog steeds niet door, dat als je Omtzigt stemt je Timmermans cadeau krijgt? Dat begon al op dag 1 toen Omtzigt riep de PVV bij voorbaat uit te sluiten.
Dan weet je al genoeg. Dan kan je namelijk alleen nog maar over links regeren.

[ Bericht gewijzigd door Spraypaint op woensdag 1 november 2023 @ 16:21 ]
woensdag 1 november 2023, 16:06 uur #33
0
AlfredJKwak5
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 14:16 schreef harry64 het volgende:

[..]

Pieter is dom bezig nu. Een debat heeft als bedoeling verschillen te bespreken. Niet veelvuldig eens zijn met de opponent.

Of het moet de bedoeling zijn dat hij nog geen zin heeft in deelname aan een kabinet. Dan is ie goed bezig om zich in te likken bij Pvda-GL. O-):P
Heb je filmpje wel gezien? Op onderwerpen zoals klimaat en asielzoekers was toch echt een duidelijk verschil. Sterker nog, die verschillen zijn zo groot dat ik het NSC niet in een coalitie zie gaan met het linkse blokje.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
woensdag 1 november 2023, 16:24 uur #34
2
Spraypaint
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 16:06 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]


Heb je filmpje wel gezien? Op onderwerpen zoals klimaat en asielzoekers was toch echt een duidelijk verschil. Sterker nog, die verschillen zijn zo groot dat ik het NSC niet in een coalitie zie gaan met het linkse blokje.
Omdat Omtzigt zogenaamd max 50.000 asielzoekers wil kan hij niet met links regeren?
Let hier vooral op het woord zogenaamd. In de praktijk zal er namelijk helemaal niets van die maximaal 50.000 terechtkomen. Dit gaat dus totaal geen breekpunt zijn.

De enige manier om invloed te hebben op het aantal asielzoekers is een grenshek. Alleen de PVV wil dat en Omtzigt sluit de PVV uit.

[ Bericht gewijzigd door Spraypaint op woensdag 1 november 2023 @ 16:30 ]
Redactie Frontpage
woensdag 1 november 2023, 16:49 uur #35
0
harry64
Ouwe Radiopiraat
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 16:06 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]


Heb je filmpje wel gezien? Op onderwerpen zoals klimaat en asielzoekers was toch echt een duidelijk verschil. Sterker nog, die verschillen zijn zo groot dat ik het NSC niet in een coalitie zie gaan met het linkse blokje.
Ik beken dat ik alleen een samenvatting bij Lubach heb gezien. was een van de weinige momenten dat die linkse rakker een keer aandacht bestede aan de Timmermans combi. Waarschijnlijk met in zijn (achter)hoofd om NSC op de hak te nemen. :P
Radio Seabreeze 1098KHz(Laren) en 1395KHz(Grou) Middengolf
MCB radio 747KHz Middengolf
woensdag 1 november 2023, 17:22 uur #36
0
AlfredJKwak5
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 16:24 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Omdat Omtzigt zogenaamd max 50.000 asielzoekers wil kan hij niet met links regeren?
Let hier vooral op het woord zogenaamd. In de praktijk zal er namelijk helemaal niets van die maximaal 50.000 terechtkomen. Dit gaat dus totaal geen breekpunt zijn.

De enige manier om invloed te hebben op het aantal asielzoekers is een grenshek. Alleen de PVV wil dat en Omtzigt sluit de PVV uit.
Natuurlijk kunnen er consessies gedaan worden bij de vorming van een regering. Maar als de punten tever uit elkaar liggen dan gaat het nooit lukken. Daar heb ik het over. De standpunten tussen NSC en het linkse blok liggen behoorlijk ver uit elkaar. Er zijn meer overeenkomsten te vinden tussen de NSC en de BBB, VVD en zelfs PVV.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
woensdag 1 november 2023, 17:24 uur #37
0
Lord-Ronddraai
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 13:29 schreef Academicus het volgende:
Gesprekken met 60-70 'ers durven de heren niet aan want dan krijgen ze de wind van voren over hoe Nederland naar de klote gaat met figuren zoals zij

20-30'ers luisteren met ontzag naar deze heren en dienen hen sowieso niet van repliek of kritiek
Wat een bizarre gedachte van 60'ers en 70'ers kunnen ze juist enkel schouderklopjes verwachten. Die hebben ook niks te klagen met hoe vaak hun huizen over de kop zijn gegaan.
Van 20'ers 30'ers kunnen ze niks dan kritiek verwachten, bedankt voor het ontoegankelijk maken van de woningmarkt, bedankt voor de studieschuld, bedankt voor het veel te laat in actie komen op gebied milieu, bedankt voor de verschraling van vrijwel alle sociale voorzieningen etcetera.
woensdag 1 november 2023, 18:05 uur #38
0
Spraypaint
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 17:22 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]


Natuurlijk kunnen er consessies gedaan worden bij de vorming van een regering. Maar als de punten tever uit elkaar liggen dan gaat het nooit lukken. Daar heb ik het over. De standpunten tussen NSC en het linkse blok liggen behoorlijk ver uit elkaar. Er zijn meer overeenkomsten te vinden tussen de NSC en de BBB, VVD en zelfs PVV.
Als je de PVV bij voorbaat al uitsluit weet Omtzigt dondersgoed welke consessie's er gedaan moeten worden.
Zonder de PVV moet het over links namelijk.
woensdag 1 november 2023, 18:39 uur #39
0
AlfredJKwak5
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 18:05 schreef Spraypaint het volgende:

[..]


Als je de PVV bij voorbaat al uitsluit weet Omtzigt dondersgoed welke consessie's er gedaan moeten worden.
Zonder de PVV moet het over links namelijk.
De VVD en NSC gaan aardig gelijk op, eigenlijk kan niemand om de BBB heen vanwege de invloed in de eerste kamer. Dus die 3 partijen zijn al een beetje tot elkaar veroordeeld. Verwacht je dan echt dat links zal gaan aansluiten? Ik niet, want dan is het 3 tegen 1 en dan moeten ze teveel gaan ingeven. Dat zie ik niet gebeuren.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
woensdag 1 november 2023, 18:52 uur #40
0
Spraypaint
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 18:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]


De VVD en NSC gaan aardig gelijk op, eigenlijk kan niemand om de BBB heen vanwege de invloed in de eerste kamer. Dus die 3 partijen zijn al een beetje tot elkaar veroordeeld. Verwacht je dan echt dat links zal gaan aansluiten? Ik niet, want dan is het 3 tegen 1 en dan moeten ze teveel gaan ingeven. Dat zie ik niet gebeuren.
VVD/NSC/BBB is goed voor een zeteltje of 65 volgens de peilingen. Dat zijn er dus 10 te weinig.
Dan heb je nog óf de PVV nodig óf GL/PvdA. En we weten nu wat Omtzigt zou kiezen dankzij de mededeling dat hij de PVV bij voorbaat al uitsluit.
woensdag 1 november 2023, 20:18 uur #41
0
the-eye
I'm a Live Wire
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 12:33 schreef Newsworld het volgende:

[..]


Denk ook aan de volgende generaties moeten zij de troep opruimen die wij achterlaten, het klimaat gaat ons allemaal aan.
Laten we eerst maar eens zorgen dat de ouders van die toekomstige generaties hun kroost een dak boven hun wieg kunnen geven
woensdag 1 november 2023, 22:47 uur #42
0
NiceThingsAddict
Like them, I do
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 14:38 schreef Axel16 het volgende:

[..]


Onzin. Dan verliezen kleine landen het altijd. Dus als heel Nederland verhuisd naar Rusland is het probleem opgelost.
Net niet, omdat jet het verdeelt over het hoofd van de bevolking. Een land met veel inwoners en weinig productie komt er dan goed uit, tenzei dat land zo welvarend is dat men veel energie verbruikt (1 a 2 auto's per huishouden en 2x per jaar vliegvakantie).

Uitstoot gaat over wat de natuur kan verwerken. Dus per definitie over uitstoot per oppervlakte.
Bemesten is goed, met te veel mest gaat alles hartstikke kapot (verzuurt)...
the chase is as much fun as the catch!!!
donderdag 2 november 2023, 03:01 uur #43
0
Also-von-Oder
Last man standing.
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Nu misschien nog wel... maar over een paar jaar is het klimaatprobleem al onomkeerbaar.
En ja, ik vind de woningbouw ook erg belangrijk. Maar wat hebben we aan woningen in als de helft van ons land over 20 jaar misschien onder water staat?
Dat kan ook nog best 30 jaar langer duren...volgens de meest positieve inschattingen.
Nee, ik zal dit zelf niet meer meemaken. Maar ik hou wel van Nederland, en hoop dat ons w/ niet binnen 50 jaar weer opgeslokt wordt door de zee... We hebben vele schilderijen van Rembrandt, Vermeer en nog vele schilders meer, kunnen redden van de nazi's. Als ook vele andere schatten van Nederland, kunnen behouden!

Tientallen, misschien zelfs honderden Nederlanders hebben deze schatten met hun leven bewaakt, dan wel elders ondergebracht (zoals de Nachtwacht).

En nu zouden we de zee de ruimte moeten geven... omdat een stel NSB- achtige idioten de geschiedenis niet accepteren?
Maar als het er op aankomt, zullen die Wappies als eerste op het hoogste punt van Nederland zitten, en orakelen, dat verder niemand daar welkom is.

Is dat wat iedereen wil? Nog eens een paar honderd kilometers rijden, terwijl elke heuvel al bezet is door hongerige klimaatvluchtelingen?

I, don't think so! :N
donderdag 2 november 2023, 06:36 uur #44
0
AgitoM
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:50 schreef copyer het volgende:
20 a 30 gers, goeie kans dat ze nog niet op hun zelf wonen en nog zo lekker kneedbaar zijn...
En nog niet zo veel geld hebben, en dus vinden dat het geld van anderen eerlijk herverdeeld moet worden.
donderdag 2 november 2023, 09:26 uur #45
0
Marco275
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 12:26 schreef NiceThingsAddict het volgende:

[..]

Zonder klimaat aan te pakken worden de andere problemen ook niet opgelost.
Blijkt al uit de afgelopen 4 jaar aan stilstand door stikstof.

En voor jongeren die hier nog 50 jaar moeten rondlopen is klimaat wel belangrijk.
Als je nog maar 20 jaar hoeft te leven kan je het wel uitzingen.
Die stilstand kwam niet door de stikstof, maar omdat de regering dat als een drogreden gebruikte om de rem erop te zetten. PFAS is een veel groter probleem. Maar daar wordt geld mee verdient, dus dat blijven we gewoon volop produceren.
donderdag 2 november 2023, 09:28 uur #46
0
Marco275
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:46 schreef Kortak het volgende:
Klimaat dit Klimaat dat. We hebben hele andere dringendere problemen.

Huisvesting voor iedereen bijv. Begin daar eens mee
Huisvesting voor iedereen? Wil je in een landelijke stad wonen? We hebben huizen genoeg. Alleen veel teveel mensen.
donderdag 2 november 2023, 09:35 uur #47
0
Marco275
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 14:29 schreef Jouska het volgende:

[..]


En die disconnect, dat ze die simpele 1-2 niet zien, snap ik dus niet.

Ze willen geen buitenlanders, maar ze willen ook niks aan de oorzaak doen waarom buitenlanders massaal migreren.

Het heeft een heel hoog dit gehalte.
Alleen dan minder grappig en een stuk racistischer.

[ afbeelding ]
Wat moet de gewone burger er aan doen dan? Het zijn de regeringen die er een puinhoop van maken. Zijn wij hier in Nederland verantwoordelijk voor het welzijn van iedere wereldburger? Wanneer is dat idee ontstaan? Waar is eigen verantwoordelijkheid gebleven? We moeten eens ophouden om iedereen die zijn handje ophoudt te willen vertroetelen. Iedere keer als het westen ergens heeft ingegrepen is de puinhoop alleen maar groter geworden.
donderdag 2 november 2023, 13:54 uur #48
1
#ANONIEM
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 09:35 schreef Marco275 het volgende:

[..]
Wat moet de gewone burger er aan doen dan? Het zijn de regeringen die er een puinhoop van maken. Zijn wij hier in Nederland verantwoordelijk voor het welzijn van iedere wereldburger? Wanneer is dat idee ontstaan? Waar is eigen verantwoordelijkheid gebleven? We moeten eens ophouden om iedereen die zijn handje ophoudt te willen vertroetelen. Iedere keer als het westen ergens heeft ingegrepen is de puinhoop alleen maar groter geworden.
65% van Nederland stemt economisch rechts.
De afgelopen 5 regeringen voerden daarom economisch rechts beleid uit.

Jij kan als individu nog zo goed zijn voor het klimaat, jij kan als individu ophouden met vlees eten en nooit meer met de auto of trein gaan en het zet geen enkele zoden aan de dijk want Rutte plemt er nog een extra landingsbaan bij op Schiphol en dan is al het individuele werk van x miljoen Nederlanders teniet gedaan.

En idd als 'het Westen' ergens ingrijp wordt de shit alleen maar erger.
Maar dat komt omdat het economisch rechtse ingrepen zijn.
Oh er komt ergens een humanist aan de macht die het land wil verbeteren?
Nee nee, die wordt door het Westen een kopje kleiner gemaakt want anders is dat slecht voor onze 'economie'.
En dat is beleid waar wij als burgers voor kiezen. Blijkbaar zijn er veel Nederlanders die het prima vinden dat we andere landen kapot bombarderen.


Stap 1 is ophouden economisch rechts te stemmen
Stap 2 is humaan links te stemmen.
Stap 3 is dat als er in genoeg Westerse landen humaan links aan de macht is, we andere landen niet meer platbombarderen en economisch leegroven van bv olie of bos.

Maar je denkt toch niet dat er ooit een humaan linkse meerderheid op de planeet komt of wel?
Als puntje bij paaltje komt, stemt de Nederlander op Rutte.
Als puntje bij paaltje komt stemt een Amerikaan op Biden of Trump en niet op een Bernie.
En zo is het overal.

'Wij' stemmen economisch rechts, dus gaat de planeet er aan.
Dus komen er honderden miljoenen vluchtelingen.
Zo simpel is het.

En dan zijn er 2 oplossingen:
- je helpt ze
- je knalt ze af aan de grens

Ik denk serieus dat er voor optie 2 gekozen gaat worden.
Want zo is het Westen. De gemiddelde Nederlander, Belgier, Fransman, Amerikaan, is een asociale hufter die liever mensen afknalt als het zo ver is dan er nu daadwerkelijk iets aan te doen wat hen geld kost.

Toch?
donderdag 2 november 2023, 21:00 uur #49
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 11:50 schreef copyer het volgende:
20 a 30 gers, goeie kans dat ze nog niet op hun zelf wonen en nog zo lekker kneedbaar zijn...
Dit. Lekker die jonge hersens volpompen met hun verkiezingspropaganda. Nee, daar schiet je echt wat mee op. 8)7
Ik hoop van harte dat het averechts werkt en ze zich hiermee in hun eigen voet schieten. Enge narcistische griezels waar ik never nooit op zal stemmen. Bah. :r
donderdag 2 november 2023, 21:03 uur #50
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:54 schreef Jouska het volgende:

[..]


65% van Nederland stemt economisch rechts.
De afgelopen 5 regeringen voerden daarom economisch rechts beleid uit.

Jij kan als individu nog zo goed zijn voor het klimaat, jij kan als individu ophouden met vlees eten en nooit meer met de auto of trein gaan en het zet geen enkele zoden aan de dijk want Rutte plemt er nog een extra landingsbaan bij op Schiphol en dan is al het individuele werk van x miljoen Nederlanders teniet gedaan.

En idd als 'het Westen' ergens ingrijp wordt de shit alleen maar erger.
Maar dat komt omdat het economisch rechtse ingrepen zijn.
Oh er komt ergens een humanist aan de macht die het land wil verbeteren?
Nee nee, die wordt door het Westen een kopje kleiner gemaakt want anders is dat slecht voor onze 'economie'.
En dat is beleid waar wij als burgers voor kiezen. Blijkbaar zijn er veel Nederlanders die het prima vinden dat we andere landen kapot bombarderen.


Stap 1 is ophouden economisch rechts te stemmen
Stap 2 is humaan links te stemmen.
Stap 3 is dat als er in genoeg Westerse landen humaan links aan de macht is, we andere landen niet meer platbombarderen en economisch leegroven van bv olie of bos.

Maar je denkt toch niet dat er ooit een humaan linkse meerderheid op de planeet komt of wel?
Als puntje bij paaltje komt, stemt de Nederlander op Rutte.
Als puntje bij paaltje komt stemt een Amerikaan op Biden of Trump en niet op een Bernie.
En zo is het overal.

'Wij' stemmen economisch rechts, dus gaat de planeet er aan.
Dus komen er honderden miljoenen vluchtelingen.
Zo simpel is het.

En dan zijn er 2 oplossingen:
- je helpt ze
- je knalt ze af aan de grens

Ik denk serieus dat er voor optie 2 gekozen gaat worden.
Want zo is het Westen. De gemiddelde Nederlander, Belgier, Fransman, Amerikaan, is een asociale hufter die liever mensen afknalt als het zo ver is dan er nu daadwerkelijk iets aan te doen wat hen geld kost.

Toch?
Er is nog een optie: NIET stemmen.
Heel simpel, gewoon niet. Waarom? Het maakt geen hol meer uit vandaag, want de werkelijke macht zit in brussel. Brussel bepaalt al jaren het beleid en de hoofdlijnen, wat ze hier doen zijn enkel de bijzaken en het volk koest houden, meer niet. Poppekast, enkel voor de bühne. Dat is alles. Dus het boeit niet meer of je stemt, het verandert niets meer.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
review
LEGO Pokemon Eevee 72151
special
Random Pics van de Dag #1928
special
Random Pics van de Dag #1927
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.