Scribblenauts

Toch, als je de game de slechte controls kan vergeven en het jezelf moeilijk wilt maken, zit de game vol met content waar je nog flink lang mee bezig kan zijn. Er zijn ontzettend veel puzzels waarbij je gestimuleerd wordt deze vaker te spelen. Weet je een level namelijk drie keer te voltooien waarbij je steeds andere methodes gebruikt, dan krijg je een gouden ster. Ook is het mogelijk om je eigen levels te maken alleen werkt dit niet erg goed. Het is mogelijk om levels helemaal vol te zetten met spullen maar het is niet mogelijk om zulke gave levels te maken als de makers hebben gedaan met verschillende missies en taken die je moet uitvoeren. Je kunt ook gewoon wat aankloten door wat dingen bij elkaar te zetten in het titelscherm. Altijd al willen weten wie er wint een massagevecht tussen een beer, een piraat, een ninja, god, satan, een vampier en een ballerina? Met deze game kom je erachter. Qua design is de game goed geslaagd. De graphics zijn niet van de bovenste plank maar de cartoony look geeft het wel helemaal zijn eigen uitstraling. Ook het geluid geeft de game sfeer en past goed bij de game.

Het idee van Scribblenauts is geweldig maar helaas had de uitwerking beter gekund. Grootste struikelblok zijn de controls die niet goed werken. Je bent te veel afhankelijk van Maxwell waardoor je sommige levels soms onnodig vaak overnieuw moet spelen. De hoeveelheid objecten die je kunt gebruiken is immens maar ze zijn niet allemaal even nuttig omdat objecten niet altijd doen wat je wilt. Ook zul je te vaak blijven hangen bij dat handjevol voorwerpen waarvan je weet dat het werkt. Toch zijn de puzzels vaak goed gevonden en zul je outside the box moeten denken om ze op te kunnen lossen.

Ik hoop dat de makers doorgaan met het idee van de game maar dat ze in de toekomst vooral de controls aan pakken.