CD: Girls Love Dj's

Iedereen die wel eens gaat stappen heeft ongetwijfeld wel eens gehoord van Girls Love Dj’s. Ruim zeven jaar geleden begon dit concept in de hoofdstad en al snel groeide dit uit tot één van de populairste feesten. Het is dan nu ook niet alleen maar in Amsterdam te vinden, maar door het hele land heen worden nu deze feesten gehouden. Zelfs wordt er af en toe eens een uitstapje naar het buitenland gedaan. Het concept is simpel, artiesten mogen in een set van 45 minuten alles draaien wat ze willen. Dit creëerde een sound welke later "eclectic dancefloor music" genoemd zou worden. Na zeven jaar succesvol te zijn in de feesten werd het nu eens tijd om een cd uit te brengen. Samen met Cloud9 Dance zijn ze dus op deze compilatie-cd uitgekomen.

CD1 The Flexican mag zijn kunstje laten horen.
Deze eerste mix begint heel rustig en relaxed met het heerlijke soulnummer van Boobby Caldwell ‘My Flame’. Een superlekkere binnenkomer die overloopt in ‘What The Do’ van The Roots. De toon is gezet en via de heerlijke zomerse "Ven Pa'Mi Casa" van Real El Canario’ komt de luisteraar aan bij een nummer van eigen bodem. ‘Als Zij Langsloopt’ van de Flinke Namen mag ook even zijn intrede doen in de mix. Deze eerste mix is erg commercieel pop-achtig opgezet. Daar kom je snel achter als je bijvoorbeeld ook ‘Overload’ van de sugababes voorbij hoort komen. Vanaf dit moment in de mix komen er wat meer invloeden van de jaren 80 voorbij. ‘When I Hear Music’ van Debbie Deb is daar een goed voorbeeld van. Na nog wat heerlijke nummers van bijvoorbeeld Laidback Luke, en Melvin Reese komen we bij de hekkensluiter van deze eerste mix ‘Green Light’ van John Legend & Andre 3000. Een goede eerste mix en de sfeer zit er goed in. Kijken wat Ruby Wax & Missinlinks er nog van kunnen maken van de tweede cd.

CD2 Fakkel wordt overgedragen aan Ruby Wax & Missinlinks
Deze remix is meer dance georiënteerd dan pop, kan je wel stellen. Met een heerlijk begin van ‘6 Minutes Of Funk’ van Armand van Helden word je de wereld van house in geslingerd. Al vrij snel gaan we een stuk terug in de tijd met de tijdloze track ‘100% Pure Love’ van Crystal Waters. Jeetje wat blijft dit nummer toch lekker. Gegarandeerd feest kan je wel zeggen. Na wat house klanken en wat heerlijke tunes uit de goede oude tijd is het tijd voor wat disco in de remix. ‘Groovin You’ van Harvey Mason en ‘Baiser Sur Le Disco’ van Rubix zijn prima nummers die vallen onder de categorie disco. Aan The Bacao Rhythm & Steel Band de eer om de boel op swingende wijze de cd af te sluiten met hun versie van "P.I.M.P.". Een heerlijke afsluiter dit perfect past bij het Girls love Dj’s concept.

Hot or Not?
Deze cd geeft een prima idee wat een feestje van Girls Love Dj’s zou moeten zijn. Het is een absolute muzikale rollercoaster en raast langs diverse stijlen muziek als disco, r&b, house, rap, soul, eclectic en alles wat daar tussen in zit. Voor iedere dansliefhebber dus wel iets wat hem of haar aanspreekt. Het concept moet je zeker wel aanspreken en het switchen van muziekstijlen met je niet tegenstaan. Anders vind je dit echt helemaal niets. Juist omdat het gevoel van de feesten goed wordt weergegeven krijgt hij drie sterren. Niet veel hoger, omdat het verder niet heel veel anders is dan een standaardmix.

Tracklist
Disc 1
1. Bobby Caldwell - My Flame