CD: Qlimax: The Next Dimensional World

Qlimax vond afgelopen november plaats in een uitverkocht Gelredome. Eén van de dj's die achter de draaitafels verscheen die avond was Technoboy. Hij kreeg de eervolle taak om de anthem van de avond te produceren én de cd Qlimax: The Next Dimensional World te mixen.

Wie deze Italiaanse dj een beetje kent, weet dat je een hoop Italiaanse hardstyle kunt verwachten. Ook op deze cd is meer dan de helft van Italiaanse makelij. Maar er is ook een flink Nederlands aandeel met platen van onder meer Headhunterz, Showtek, Wildstylez en Zany. Technoboy opent met een eigen productie: 'Oh My God'. Niet de beste plaat die de laatste tijd uit zijn fabriek is gerold, maar een prima opener van het album.

De cd is voor een groot deel een aaneenschakeling van nieuwe, vette tracks. 'Amazing Combination (TBY's Old Style Mix), 'Showtime (Tatanka remix)', 'Disk Warrior (TBY rmx)' en 'Evolution' zijn maar een paar voorbeelden van geniale platen die Technoboy de revue laat passeren. Ook 'Natural' van Davide Sonar, die de laatste maanden als "TBA" door het leven ging op YouTube en in livesets, is een klapper van formaat. De afsluiter is het thema van deze editie van het feest, geproduceerd door Technoboy. 'Next Dimensional World' heeft een strakke opbouw en ook de climax zit goed in elkaar.

Wat betreft de tracklist zit het helemaal goed. Maar dan het mixwerk... Je zou toch denken dat een dj van het kaliber van Technoboy in staat is om nette overgangen te verzorgen. Maar helaas valt dat flink tegen. Een aantal keer lopen de platen niet helemaal gelijk en een paar overgangen zijn nogal abrupt. Erg slordig en storend bij het luisteren. Dan kun je nog zo'n puike plaatkeuze hebben, maar als het mixwerk niet goed in elkaar zit, blijft het verwachte hoogtepunt helaas uit.

Label: Dance Tunes/Q-Dance Releasedatum: 22 november 2008