CD: House - Original Television Soundtrack

SubheaderEen dokter die mank loopt en behoorlijk eigenwijs is. Voeg hier vervolgens een drietal assistenten met elk hun eigen specialiteit aan toe en een vriend die ook veel eigen problemen heeft. Dan nog een patiënt met een niet alledaagse ziekte en je hebt een hit-serie. Uiteraard hoort daar ook muziek bij die net dat beetje drama of humor extra kan belichten. Een selectie van elf nummers uit de serie is nu op cd verkrijgbaar, waarbij uiteraard de titelsong niet ontbreekt.

Anders
De titelsong van "House M.D." is geschreven en gespeeld door Jon Ehrlich en Leigh Roberts. House M.D. Theme Song heeft wel wat weg van Teardrop van "Massive Attack". Niet echt gek als je bedenkt dat dat in Amerika ook gebruikt wordt als titelsong voor House. Gelukkig is dit het enige verschil in muziek. Stel je voor dat ze voor de orignele versie van Beautiful hadden gekozen in plaats van de versie van Elvis Costello. Deze komt uit de aflevering "Autopsy" uit het tweede seizoen. In die aflevering krijgt House te maken met een klein meisje dat naast kanker ook aan hallucinaties lijdt. Het is haar dapperheid die hem bijna gek maakt, hij ziet het dan ook als een symptoom. Maar als ze op het einde van de aflevering nog even dapper is en wegrijdt in haar rolstoel weet hij dat het geen symptoom was. Het zijn juist deze slotnummers in de serie die het meest te zeggen hebben, in overpeinzing van het gebeurde en wat er gezegd is. Specifiek bij deze aflevering besluit House een motor te kopen.
Subheader
House en een pianospelende patient. (315 - Half Wit)
De rol van de patient wordt gespeeld door Dave Matthews

De muziek op de cd komt uit de eerste drie seizoenen. De bonussen op het album zijn het al eerder vermelde Beautiful en de "Band from TV" met You can't always get what you want. Ook hier niet de originele performers, nu neemt Hugh Laurie een deel van de zang voor zijn rekening. Samen met enkele andere artiesten krijgt deze klassieker van "The Rolling Stones" een licht reggaekarakter en geeft het de sfeer van de serie perfect weer.

House
De cd nodigt uit om in een lekker gemakkelijke stoel of op de bank te gaan zitten met eventueel een goed boek, krant, een glas wijn of een lekker kopje koffie om gewoon even relaxed te luisteren. Je komt dus bedrogen uit als je denkt dat "House" slaat op de muzieksoort. Een aantal van de artiesten zijn wel bekend, o.a. Joe Cocker en Sarah McLachlan, maar laat je door die minder bekende namen niet tegenhouden. Het enige wat ontbreekt is de originele opener Teardrop. Het dertig seconden begindeuntje is namelijk als 'track' wat mager. Wel leuk om te hebben als ringtone, dat dan weer wel.
Subheader
Artiest en titel en indien bekend uit welke episode

Label: Nettwerk Releasedatum: 23 oktober 2007