DVD: Pietje Bell 2 - De jacht op de Tsjarenkroon

De hoes van de DVD valt eigenlijk direct op vanwege de fel oranje kleur en natuurlijk omdat Pietje Bell voorop staat. Zoals bij elke DVD krijg je voor de hoofdfilm wat trailers te zien van Disney films die uitkomen in de bioscoop en op DVD. Hier ontkom je helaas niet aan maar het is heel eenvoudig over te slaan door direct naar het menu te gaan met de menuknop. Het menu is erg vrolijk misschien komt dat wel omdat er een gezellig muziekje onder zit. Op de achtergrond speelt alvast het begin stuk van de film. In het menu heb je de keuze voor de film-afspelen, scene selectie, set up, Bonusmateriaal en Laatste nieuws. Scène selectie spreekt eigenlijk voorzich. Je kunt kiezen uit een van de vier delen om te beginnen met kijken.

Zelfs in de set up kan je nog heel wat instellen. Zo kan je het geluid instellen voor dolby Digital 2.0/ 5.1 of DTS 5.1, en de film is te zien met Engelse ondertiteling. Het bonus materiaal op deze DVD is om in een deuk van te liggen. Er zijn natuurlijk ook de standaarddingen zoals de gesproken toelichting van de regisseur en de Bioscoop trailer. Maar ook Bloopers die erg om te lachen zijn. Zo kan bijvoorbeeld Paul heel eenvoudig ontsnappen in de bloopers. Het is allemaal onbewerkt materiaal wat er voorbij komt. Ook zit er een fotogalerie bij met foto's uit de film. Om de paar seconden veranderd de foto automatisch.

Natuurlijk kan de making of niet ontbreken op de DVD. Hiermee lopen ze achter de schermen mee met een camera en zie je wat voor problemen ze allemaal tegen kwamen bij het filmen van deze film. Het geluid van dit deel is redelijk scherp vergeleken met de rest van de DVD. Zelf heb ik het geluid wat zachter moeten zetten. Ook is het erg leuk dat er een optie is voor nooit eerder vertoonde scènes. Er zijn in totaal vier extra scènes als bonus.

Voor de kinderen zit er ook een leuk spelletje op de DVD. Zoek de 4 verschillen. Doormiddel van de pijltoetsen op je afstandbediening kun je op de foto's de verschillen zoeken en omcirkelen. En als ik eerlijk ben is het stiekem nog best wel lastig.

Als je Pietje Bell 1 niet hebt gezien zal je grote delen van De jacht op de Tsjarenkroon ook niet snappen. De verhalen lopen eigenlijk direct op elkaar over en je zou de twee films zo achter elkaar kunnen draaien op een kinderfeestje. Het is echt een kinderfilm die ook heerlijk te bekijken is voor volwassenen. Het zal hoogwaarschijnlijk een grote glimlach op je gezicht bezorgen bij het zien van bepaalde scènes, of je nu jong of oud bent. Zelf heb ik in ieder geval 107 minuten met veel plezier gekeken en volgens mij mijn ouders ook wel.