CD: Trance 2004 volume 1

"Mevrouw, dit pakketje is voor u." Ah daar zijn mijn review CD's. Snel maakte ik de envelop open en ik zag twee CD's erin zitten. De CD van Lenny Kravitz kwam te voorschijn en ook ID&T Trance 2004 Volume 1. De CD is stijlvol wit met blauw, hij oogt heel fris. Op de hoes staan Ferry Corsten, Paul van Dyk, Rank1, Marco V & Tiësto afgebeeld. Ik probeer snel de CD open te maken zodat hij in mijn CD-speler kan, maar ik krijg hem gewoon niet open. Dit is een nieuw soort hoesje voor mij. Aan de zijkant van de hoes staat "press", ik druk dus op dat stukje en het hoesje schiet open. Soort van beveiliging tegen openschieten dus, wel super handig. Beide schijfjes zijn wit met donkerblauw bedrukt, logisch dezelfde stijl als de hoes.

CD1 zit inmiddels in mijn CD-speler en hij begint met de nieuwe single van Tiësto feat. BT. Volgens mij is die bij iedereen wel bekend. Opeens wordt het nummer afgebroken en start "Crush" van Paul van Dyk. Nu ben ik wel een grotere Paul van Dyk fan dan een Tiësto fan maar deze overloop lijkt echt nergens naar. "Crush" wordt op een rare manier weggedraait en er word meteen plaats gemaakt voor "Everything goes" van Ferry Corsten. Ja we blijven dus nog even in het standje van de trance hangen. Ferry moet na ongeveer vier minuten plaats maken voor "I Feel you" van Marco V. Ook hier lijkt het weer alsof er gewoon een schuif op de draaitafel wordt dicht gezet en de andere snel open zodat je een platenwissel hebt. De nummers op de CD zijn verder wel lekker uitgekozen, zo kom je nog een "Sex machine", "Tomorrow" en "Sonsuz" tegen.

Zelf vecht ik even met het hoesje om CD2 eruit te krijgen. Het duurt even maar dan heb je ook wel wat! CD2 begint met "Conspiracy" van Rank1. Zelf vind ik dit een lekker nummer, deze loopt best goed over in "team X-treme" van Member of Mayday. CD1 was nog redelijk de rustige trance, CD2 komt er al iets meer beat en tempo in voor. Iets waar ik persoonlijk meer van hou, als ik eerlijk ben. Met Igor.S zijn nummer "Airforce one" kom ik in mijn ritme, dit neemt alleen wel weer even af door "Burn with desire" van Armin van Buuren Feat. Justine Suissa. Mijn favoriete nummers van deze hele dubbel-CD staan netjes achter elkaar aan het einde van CD2. Nu heb ik het over "Phantom Manor" van Mark Norman, "The audience is listening" van Impact en "Tulips & Chocolate" van Woodshokk. Deze drie nummers lopen perfect in elkaar over zijn zijn een heerlijke afsluiter van deze dubbel-CD.

De CD's zijn goed opgebouwd, ze beginnen echt met soft trance en lopen tegen het einde van CD2 tegen de wat hardere trance. Echter worden de nummers niet mooi in elkaar overgemixt. Om eerlijk te zijn, het lijkt wel of men snel de schuif dichtgooit en de andere opengooit. Voor een mix-album dus zeker niet goed. De nummerkeuze vind ik wel prima, alleen jammer dat het dan niet mooi in elkaar overloopt. Zelf kan ik alleen maar hopen dat volume 2 een stuk beter in elkaar wordt gemixt dan volume1. Verder is dit wel een lekker CDtje voor de trance liefhebbers die meer van de softe trance houden, want de echte wat hardere trance komt pas in het laatste deel van CD2. ID&T trance 2004 volume 1 krijgt van mij een magere 6.