Shadow Warrior

Eind jaren 90 kwam developer 3D Realms met een game genaamd Shadow Warrior. Een brute hack-and-slash waarbij de bedoeling was om hordes aan demonen te verslaan. De game is al enkele jaartjes oud dus en Flying Wild Hog vond het tijd om een 'reimaging' te maken van de game. Samen met Devolver Digital is het bedrijf druk bezig om de laatste puntjes op de i te zetten om de game rond de herfst van dit jaar uit te brengen.

Shadow Warrior

Tijdens GamesCom 2013 mochten we aan de slag met Shadow Warrior samen met enkele developers. Het werd gelijk duidelijk dat de game sterk leunt op de mechanics van de jaren 90: snelle actie met veel gore en horror. Het is niet de bedoeling dat je als een strateeg door de levels heen loopt, je verstopt achter grote blokken om dan de vijand van de zijkant aan te vallen. Rennen, zwaaien met je katana, schieten met de acht andere wapens en zoveel mogelijk demonen ten onder laten gaan,

Shadow Warrior - FIRE
Het verhaal is lekker kort en onlogisch. Jij speelt als Lo Wang die ingehuurd wordt om een machtig zwaard te jatten. Je komt er al snel achter dat het zwaard duistere krachten heeft. Demonen uit een andere wereld zijn op pad om onze wereld te vernietigen en het is aan Wang om de wereld te redden. Tijdens de hands on werd al duidelijk dat de game zichzelf niet al te serieus neemt. Wang zegt vrij weinig op enkele oneliners na (Duke Nukem-style oneliners). Tijdens de GamesCom werden ook enkele buttons uitgedeeld waarop stond: Who Wants Some Wang. 

Shadow Warrior - Shoot2Kill

Het spel ziet er goed uit: de levels mogen dan redelijk lineair zijn maar de overvloed aan gore en bloed compenseert dat ruimschoots. In totaal zijn er negen verschillende demonen die je moet verslaan, eindbazen niet meegerekend. Je zult zo nu en dan wat tactischer moeten spelen, met een katana op een vliegende demoon af gaan, heeft weinig zin. Gelukkig zal dat de enige strategie zijn die je nodig hebt. Voor de rest is het rennen, schieten, slachen en in de fik zetten van je vijanden.