"Poorten van PS3 naar Xbox 360 makkelijker"

Team Bondi is de afgelopen jaren druk bezig geweest met L.A. Noire. De game zal volgende week in de winkels liggen en nu heeft de baas bij Bondi, Brendan McNamara, wat meer losgelaten over de development van de game.

Zo was de game eerst bedoeld als een exclusieve game voor de PlayStation 3 maar later is besloten om de game ook uit te brengen op de Xbox 360. Volgens McNamara was het een logische stap aangezien ze meer games voor verschillende platformen hebben ontwikkeld.

"I think it was an obvious decision. We'd always been -- apart from Psygnosis which was for Sony -- we always made multiplatform stuff. But essentially, for some 10 years at Sony, we were an internal shop. We knew the PlayStation 2 and PlayStation 3 stuff pretty well, and for us it was a change. But for Rockstar they'd done a lot of that."

Toch is het een voordeel geweest om als eerst voor de PlayStation 3 te ontwikkelen want het poorten van een game van de PlayStation 3 naar de Xbox 360 is veel makkelijker dan omgekeerd. Dat is de reden dat de meeste ontwikkelaars dit tegenwoordig doen.

"For this project, we led on PlayStation 3, and in a way I think that's what most people are doing. We found out that people were doing 360 and then trying to get stuff across to PS3 and were struggling with it. You hear things that you have to put a lot of effort into on PS3 and get it up and running pretty quickly on the 360. Then, like everyone else you have to scramble to get your framerate up."

Vanaf komende week kunnen we aan de slag met L.A. Noire op de PlayStation 3 en Xbox 360.

L.A. Noire