'Battlefield 3 grootste wapen Electronic Arts'

Het aankomende schietspel Battlefield 3 gaat volgens uitgever Electronic Arts alle records van genregenoot Call of Duty breken. De realistische shooter krijgt het grootste marketingbudget in de geschiedenis van de uitgever mee om Call of Duty van de troon te stoten. Dat zegt bestuursvoorzitter John Riccitiello in een gesprek met investeerders.

Volgens Riccitiello zijn er nu al zeven keer meer vooruitbestellingen voor Battlefield 3 dan bij het vorig jaar verschenen Battlefield Bad Company 2 het geval was. Veel gamers zijn enthousiast geworden van de eerste beelden van de game waarin op realistische wijze het conflict in Irak in beeld wordt gebracht.

Riccitiello denkt met Battlefield 3 eindelijk grip op het uiterst populaire Call of Duty te krijgen. "We hebben een mooier spel dat wordt gemaakt door een betere gamestudio. Met dit spel doen we een serieuze gooi naar de toppositie in het shootergenre."

Met Call of Duty: Black Ops verbrak game-uitgever Activision vorig jaar alle verkooprecords. Het schietspel is uitgegroeid tot het bestverkochte, losse, retailspel ooit. De verwachting is dat Activision binnenkort een nieuw deel in de serie zal onthullen. Vermoedelijk gaat het dan om Call of Duty: Modern Warfare 3.


'Battlefield 3 grootste wapen Electronic Arts'