Geen interesse Activision in Facebook en App Store

Waar veel uitgevers de sociale netwerksite Facebook en de App Store van Apple als een potentiële goudmijn zien, heeft Activision totaal geen interesse in mobiele of sociale games. Dat heeft directeur Bobby Kotick in een gesprek met persbureau Reuters aangegeven.

"De App Store en sociale netwerksites zijn niet interessant voor ons. Er liggen te weinig kansen om financieel succes te boeken met grote titels. We willen daarom liever groeien binnen onze bestaande gameseries. Zo kunnen World of Warcraft en Call of Duty nog steeds nieuwe spelers aantrekken", aldus Kotick.

In de afgelopen drie maanden heeft Activision 35,8 miljoen euro winst geboekt. De verkoop van de strategiegame Starcraft II heeft hier een grote bijdrage aan geleverd, maar ook Call of Duty: Black Ops en het abonnementsgeld dat binnenkomt dankzij twaalf miljoen World of Warcraft-spelers zorgen voor de positieve cijfers.

De komst van de langverwachte uitbreiding World of Warcraft: Cataclysm op 7 december moet het jaar nog feestelijker afsluiten voor Activision.

Geen interesse Activision in Facebook en App Store