Castle Crashers' multiplayer zal binnenkort minder crashen

Developer van Castle Crashers, The Behemoth, is op dit moment in samenwerking met Microsoft hard aan het werk om de multiplayerproblemen met de game op te lossen.

Voor de launch van de game waren er nog geen aanwijzingen dat er eventuele problemen op zouden kunnen treden.

"When we went through testing, Microsoft approved all our network code and we had no problems at all. There are those things in real-world scenarios that we couldn't account for" aldus art director Dan Paladin.
Lead programmeur Tom Fulp voegde hier aan toe: "We had six-hour play sessions and nothing ever came up."

Castle Crashers zag vorige week eindelijk het licht op Xbox Live Arcade, maar connectieproblemen tijdens de multiplayermode waren en zijn een doorn in het oog van de meeste gamers. Vooral omdat de game er op gemaakt is om lekker met meerdere vrienden co-op te kunnen spelen.

Het probleem ligt er aan dat mensen met verschillende settings problemen kunnen krijgen, wanneer ze via Live contact willen maken voor het spelen van een potje Castle Crashers. Er wordt hard aan een patch gewerkt om deze problemen op te lossen.

"Yeah, there are certain network settings where, if you're in a very specific network environment, it won't work with another person's connection and that's what's happening. But that's something we're already addressing by working with Microsoft to get a patch out as fast as possible." aldus Paladin.