Details over Infamous komen bovenborrelen

Sucker Punch maakte ooit faam met hun Sly Raccoon games, maar onlangs hebben ze een exclusive-deal gesloten met Sony wat uitmondde in de game Infamous. Producer Brian Fleming wist ons de volgende feitjes over de game te vertellen:

Men begon anderhalf jaar geleden na hun welverdiende vakantie na Sly 3 aan Infamous te werken.

Inspiratie voor de game werd uit de film Batman Begins en de serie Heroes gehaald. Maar er werd voornamelijk inspiratie gehaald uit de wens om een game te maken waarin je mee gaat leven met het personage en de omgeving waarin dat personage zich begeeft.

De game zal een verhaallijn bevatten, maar de personages in de game zullen je behandelen naar hoe je je missies uitvoert. De keuze is vrij; ben je een super-schurk of een held?

Je zal beschikking krijgen over enkele superkrachten, zoals electriciteit naar je tegenstanders geleiden en onweer sturen. Je zult de beschikking krijgen over verschillende krachten en jij als speler zult moeten bepalen welke je wilt gebruiken.

Infamous is op vrijwel alle vlakken een verandering voor Sucker Punch. Niet alleen is het platform anders, ook heeft men voor realistischere graphics gekozen in plaats van de cell-shaded Sly Raccoon games. Ook is de stap van een stricte level-structuur naar een open wereld een vrij grote.
Deze keuze is echter bewust gemaakt om de studio verandering van spijs te bieden en in plaats van steeds meer van hetzelfde te maken eens iets anders te doen. Als Infamous een succes wordt, heeft men bewezen dat Sucker Punch een goede studio is.

Natuurlijk is men ook erg opgewonden over het werken met de Cell-processor. Voorlopig hebben ze de SPU-code nog niet geoptimaliseerd en staan de programmeurs er al versteld van wat de processor aan kan.